Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En aina ymmärrä sukulaisen ajatuksenjuoksua

Lähettäjä: Lov 
Päivämäärä:   28.11.25 12:24:36

Oman ikäinen sukulainen pyysi synttärikahveille huomenna ja vastasin että menen yöksi töihin niin ei varmaankaan. Hänen mielestään hyvin kerkeää ja pystyy eli minun pitäisi ajaa 170km ja + yö valvomista töissä :o Meiltä on siis 50km ja pitäisi ajaa perhe takaisin ja sitten vielä töihin 70km. Itse en kehtaisi ehdottaa tuollaista kenellekään! Hän itse ei tietenkään ole yhden lapsen kanssa voinut tulla monestikaan meille kun lapsen ruoka-aika ,päikkärit tai milloin mikäkin ollut este. Liian hankalaa kuulemma mutta minun pitäisi hyvin sitten raahata kolme lasta heille.. ööh?

Kyllä muilla on aikaa ja mahdollisuuksia. Mistä tällainen ajattelu juontaa ?

Re: En aina ymmärrä sukulaisen ajatuksenjuoksua

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.11.25 12:28:40

Tuskinpa sukulaisesi tekee yötöitä tai ajatteli matkan pituutta, ei sen kummempaa. Ei moni minunkaan sukulaiseni tai kaveri ymmärrä, että työvuoroni jaetaan hyvissä ajoin, eli en pysty ottamaan vapaata viikonloppuna viikon varoajalla. Osa on oppinut, osa ei. Yhä tulee kutsuja lyhyellä varoitusajalla, vaikka tarvitsisin kutsut kuukautta aiemmin, jotta voin pyytää vapaata. Ei kai siinä sen kummempaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.11.25 12:30:16

Ihan turha tuossa nyt vaivata päätään sen enempää. Sukulainen toivoi sinut kovasti synttäreilleen ja siksi vielä yrittää saada sinut tulemaan. Tuskin hän ajattelee sinun töitä ja ajomatkoja yhtään enempää. Ja sinä voit sanoa ystävällisesti että "vaitettavasti en pääse, mutta voin tulla joku toinen kerta. Kävisikö sinulle vaikka viikon päästä lauantaina"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.25 12:34:58

Jotkut eivät osaa myöskään hahmottaa aikaa tai etäisyyksiä, etenkään lennosta. Yksi kaveri kysyi kerran, olisiko minun helpompi tulla käymään heidän mökillään kuin heidän kotonaan. Mökki on vielä 150 kilsaa enemmän väärään suuntaan kuin heidän kotinsa, jonka ohi pitää ajaa meiltä tullessa :D Ja kyllä, hän tarkoitti että olisiko mökki lähempänä. Kysyin häneltä.

Lähettäjä: Lov 
Päivämäärä:   28.11.25 12:37:17

Ymmärrän että kutsutaan vaikka kohteliaisuudesta mutta jäädään jankkaamaan vaikka tietää matkat ja työni. En siis tietenkään pahastu kutsusta tai kutsun ajoituksesta mutta ettei ymmärrä vastausta varsinkaan kun itsekään ei oikein koskaan jaksa / viitsi ajaa edes osaa ko matkasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.25 12:38:27

Niin, törppö mikä törppö.

Lähettäjä: No öööö 
Päivämäärä:   28.11.25 12:57:56

Voi ettien että! Miten sä kestät!!!!

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   28.11.25 13:19:16

Aikoinaan yötyötä tehneenä huomasin myös, että moni ajattelee yötyöläisillä olevan päivällä enemmän aikaa. Ei jotenkaan osata ottaa huomioon sitä, että päivällä nukutaan, vaan kuvitellaan, että päivällä ehtii tekemään aamusta iltaan ihan mitä tahansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.