Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varasin ekan aikani brassisokerointiin

Lähettäjä: Diana 
Päivämäärä:   28.11.25 11:39:24

Ja ikää on lähempänä 40v kuin 30v. Yhtään en tiedä miten suosittu laji on noin niin kuin yleensä mutta itseä houkuttaa nyt kokeilla. Lieneekö täältä jäänyt takaraivoon se ajatus itämään että sokerointi on monin verroin parempi menetelmä mitä höylä, jonka ilo kestää sen vajaan vuorokauden. Nyt pitäisi sitten viisi viikkoa päästä ilman piikkisikaa.

Re: Varasin ekan aikani brassisokerointiin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.11.25 11:42:02

Ei se kyllä viittä viikkoa kestä, alkavat vähitellen sieltä kasvaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.11.25 11:42:47

Jos sinulla on hento karvankasvu niin sokeroinnin jälkeen voit päästä sen viisi viikkoa, ehkä. Topakammalla karvalla se sänki pukkaa kyllä jo parin viikon kuluessa jos ei jo aiemminkin.

Lähettäjä: Diana 
Päivämäärä:   28.11.25 11:45:05

Ja ymmärsin myös että se sokeroinnin jälkeinen sänki on pehmeää, ei piikikästä? Mut mielenkiintoinen seikkailu joka tapauksessa tähän elämän vaiheeseen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.11.25 11:50:44

Karvoilla on kasvusykli ja ihossa olevat karvat on aina eri kasvuvaiheissa: toiset vasta tulemassa ihon läpi, toiset terveenä ja vahvana ja toiset sitten jo tippumassa.
Sokerointi tietenkin poistaa nuo näkyvät karvat, mutta todennäköisesti jo viikossa alkaa tulemaan läpi niitä karvoja jotka sokerointivaiheessa olivat "nukkumassa".

Mutta sänki tosiaan on pehmeää ja tulosta voi pidentää nyppimällä itse pois noita yksittäisiä ensimmäisiä karvoja jotka puskee läpi. Sokeroinnissahan karva poistetaan juurineen, joten se uusi karva on oikeasti uusi ja pehmeä. Sheivatessa karva vain katkaistaan, joten siksi karvan pää jää teräväksi.

Itse olen käynyt paljon sokeroinnissa ja minua ei ainakaan haittaa se sokeroinnin jälkeinen karvan kasvu. Se on pehmeää ja karvaa on paljon vähemmän verrattuna siihen mitä se on siinä piikkisika vaiheessa sheivauksen jälkeen. Sokeroinnin jälkeen alakerta pysyy kuitenkin siistinä pitkään, vaikka vähän karvaa jo olisikin.

Ja vinkkinä vielä: Eka kerta voi olla ihan hirveä, älä kuvittele sänkypuuhia välttämättä pariin päivään. Mutta karvat pehmenee ajan kanssa kun niitä sokeroi, eli vähitellen karvat alkaa lähteä helpommin irti. Itse olen käynyt jo vuosien ajan (välillä pitkiäkin taukoja välissä) ja karvat lähtee melkein kuin itsestään irti. Pidemmän tauon jälkeen sattuu vähän enemmän, mutta jos käy säännöllisesti, ei tunne on vain epämukava ja vähän nippaisee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.