|
Lähettäjä: miettii
Päivämäärä: 26.11.25 22:22:29
Ensi vuonna lähtisi viimeinen opiskeluvuosi käyntiin ja nyt näyttää siltä että harjoittelupaikkaa ei vain löydy. Olen jopa miettinyt että perustaisin oman toiminimen ja koittaisin saada sen avulla harjoittelun tehtyä, onkohan tämä mahdollista?
Lähdin alaa opiskelemaan kun luulin että työntekijöistä on pulaa. Olen ollut alusta asti aktiivinen, koittanut verkostoitua (mitä nyt pystynyt, pieni paikkakunta kyseessä) hakenut koko opintojen ajan paikkoja, päässyt haastatteluihin mutta monet paikat odottavat jo työkokemusta ja minua ei ole valittu. Huomenna olisi vielä kaksi haastattelua, koitan tsempata ne vaikka tiedän että tuskin pääsen noista kumpaakaan.
Mutta sitten en oikein tiedä että mitä teen...keskeytänkö opinnot? Minä lähdin opiskelemaan alanvaihtajana kun töitä ei muuten löytynyt, eli työttömäksi työnhakijaksi joutuisin uudestaan. Olen tässä samalla aloittanut avoimessa yliopistossa opinnot, ns. hyvä maineiselle alalle ja nyt niitä 30 op tehtynä ja tuo on ehkä se ala missä todella haluaisin työskennellä, ennen vain ajattelin ettei mun äly sinne riitä mutta opinnot on edenneet hyvin.
Haluaisin kuitenkin nuo edelliset opinnot purkkiin...työllistyminen tuolle alla ei vain näytä valoisalta vaikka jonkin työn haluaisin, tässä vaiheessa sillä ei olisi niin väliä vaikka ei aivan sitä omaa koulutusalaa olisikaan. Keskeyttäminenkin tuntuu aika pahalta kun olen nostanut opintolainaa periaatteessa aivan turhaan..ja jos en valmistu ajallaan niin sitä hyvitystäkään ei saa.
Onko täällä antaa mitään vinkkejä?
|