Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ”Salilla käynti piristää” - koska?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.11.25 14:52:21

Aloitin salilla käymisen ja en huomaa mitään virkistävää tai yleistä mielialaa parantavaa vaikutusta. Väsyttää aivan tolkuttomasti, hyvä että jaksan koirat lenkittää ja työt tehdä treenin lisäksi.

Koska voi odottaa sitä kuuluisaa parempaa oloa?

Re: ”Salilla käynti piristää” - koska?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   26.11.25 14:54:55

Ikävä kertoa, mutta kaikki ei saavuta sitä koskaan.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   26.11.25 14:55:23

Ei kaikki saa endorfiinejä liikunnasta. Toki jos noin kovasti väsyttää, niin todennäköisesti aloitit liian raskaalla ohjelmalla. Salilla treenaamisen pitäisi olla nousujohteista.

Päivämäärä:   26.11.25 14:56:25

No näin paljon väsytti kyllä jo ennen tätä. Jonka vuoksi yritän ottaa itseäni niskasta kiinni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.11.25 14:59:35

Ei välttämättä koskaan. Mulle ei ole ikinä tullut liikunnasta mitään ihanaa ja virkistävää oloa vaan päinvastoin. Entistä enemmän vaan vtuttanut ja joka kerta olen todennut, että vttu mitä paskaa.
Koskee siis aivan kaikkia liikuntamuotoja mitä olen kokeillut ja niitä on monta.

Lähettäjä: Jump 
Päivämäärä:   26.11.25 14:59:46

Mä en myöskään saa salilla irti ”hyvää oloa” tai jotakin piristystä. Juoksulenkillä taas tulee kiksit ja loisto olo. Tietty sitten arjessa voimatasot ja jaksaminen ja unenlaatu on parantuneet yleisen kuntoilun myötä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   26.11.25 15:02:32

Raudanpuute?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   26.11.25 15:03:19

Voihan olla että lisää vain vitutusta jos tympii.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.11.25 15:03:38

Minulla toimii niin päin, että ei salilla käymisestä tule mitään ihmeellistä hyvää oloa tai liikunnasta ylipäänsä. Liikkumattomuudesta vaan tulee huono olo. Eli pakko vaan jaksaa mennä salille. Toki hetkellinen euforia tulee jostain uuden oppimisesta tai uusista ennätyksistä.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   26.11.25 15:08:16

Pahoittelut, mutta itse en ole koskaan kokenut mitään piristävää, ilahduttavaa tai muutenkaan mieltä ylentävää vaikutusta. Kunto on kai kasvanut, mutta edes vuoden aktiivinen käynti salilla (tai mikään muukaan liikunta) ei tuonut mitään "pakko päästä salille" oloa. Pakkopullaa mitä pakkopullaa

Päivämäärä:   26.11.25 15:14:18

Siis siellä salilla on kivaa. Lähteminen on toki ajoittain vaikeaa. Mutta kivaa on treenata ja nähdä tuloksia. Harmittaa vaan kun tämä väsymys on näin voimakasta. En edes muista koska olisin tuntenut itseni pirteäksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 15:14:40

Musta taas tulee aivan zombie jos en urheile. Sali/lenkit/ratsastus pitää hereillä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 15:25:53

No onko ravinto, uni ja lepo kunnossa? Kilpirauhas- ja rauta-arvot ok?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.11.25 15:26:55

Vuosi tai jotain mennyt ennen kuin on salilla käynnin jälkeen alkanut edes joskus tulla hyvä ja positiivisella tavalla erikoinen olo. Olen elämäni aikana toki aloittanut ja lopettanut salilla käynnin moneen kertaan enkä uskonut että ikinä tulisi mitään hyvää oloa, mutta nykyään joskus tosiaan tulee.

Käyn salilla kumminkin toimintakyvyn säilymisen takia ja se auttaa selkäkipuihin.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.11.25 15:29:10

Korostan vielä, että tältä erää meni vuosi ennen kuin joskus edes tulee hyvä olo. Sitä edeltää 25 vuotta aikaa kun ei ole tullut sitä vähänkään hyvää oloa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.