Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkemysero

Lähettäjä: Kopoti 
Päivämäärä:   26.11.25 14:34:16

Jos leikitään ajatusleikkiä että vuokraatte omaa hevosta ratsastuskäyttöön summasta x. Vuokraukseen ei sisälly mitään tallitöitä, pelkkä hevosen hoito.
Vuokraaja käy välillä vuokrauspäivinä vaan harjaamassa ja taluttelemassa hevosta. Mitään syytä ei ole sille ettei voisi ratsastaa. Hevonen on koko päivän vuokraajalle varattu.
Vuokraaja on sitä mieltä että kun ei ratsasta, ei tarvitse maksaa mitään.
Itse vähän eri linjalla kun vuokraajasta on oma "harminsa" ja kotirauha häiriintyy.
Talli on omassa pihassa.

Re: Näkemysero

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 14:37:02

Vuokraaja on ostanut vuokraamiskerran, joten hän maksaa vuokrauskerran vaikka itse ei sitten selkään kiipeäisikään.

Lähettäjä: grr 
Päivämäärä:   26.11.25 14:38:21

Vuokraaja on idiootti. Vuokrahinta koskee vuokrapäivää ja on täysin vuokraajan oma asia mitä sinä aikana tekee tai tekemättä jättää (säällisissä rajoissa toki). Jos itse päättää jättää ratsastamatta niin oma valinta, päivävuokra on maksettava silti.

Vähän sama kuin vuokraisi auton ja sitten yrittäisi reklamoida rahoja takaisin niiltä päiviltä kun ei ole sillä ajanut. Näissä taitaakin monesti olla taustalla se että ei oikein ymmärretä sitä että hevonen ei siitä juurikaan eroa vaan on loppuviimeksi omaisuutta, melkeinpä esine, paitsi tietyillä tavoin eläinsuojelulain suojeluksessa.

Lähettäjä: EM 
Päivämäärä:   26.11.25 14:57:45

Vuokraaja vuokraa hevosen päiväksi käyttöönsä ja saa käyttää hevosta haluamallaan tavalla etukäteen sovituissa rajoissa. Jos hän itse valitsee vain talutella niin se on hänen oma päätöksensä.

Minulla oli hevosellani useamman vuoden vuokraaja, joka aina säännöllisesti vain harjaili ja talutteli vuokrauspäivänään. Se hieman harmitti, koska minulla oli hevoselle vuokraaja ajanpuutteen, ei rahanpuutteen takia (minkä olin myös heti alussa tuonut ilmi), ja olisin toivonut hevosen liikkuvan vuokrauspäivinä. Vuokraaja muuten oli niin hyvä, että annoin asian olla ja olin tyytyväinen että edes useimmiten ratsasti. Mutta maksut juoksi samana koko ajan, koska vuokraaja itse halusi joskus tehdä muuta kuin ratsastaa. Näin sen minusta kuuluu mennäkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.