Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuloerot puolison kanssa

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   26.11.25 14:13:28

Mitä ajatuksia ja neuvoja? Ihan ekaksi sanon että miehen työpaikka ei ole se perinteinen, siksi tollaset tulot.

Ollaan monet hyvin tienaavia, itse täysillä tunneilla saan nettona 4 tonnia, mies tuplat tai ylikin. Nyt teen vajaata viikkoa ja käteen tulee kolme tonnia. Mies maksaa asunnon vuokran ja siihen liittyvät kulut, pääosin ruokaostokset ja jotain minun laskuja. Minä maksan hevoseni kulut, autoni vero+vak ja muita minun kuluja mitä minulla nyt on. Miehellä parisen sataa tuhatta euroa säästöjä ja n 80k realisoitavaa omaisuutta. Mulla säästöjä 0 e ja omaisuuden (auto ja hevonen) myyntiarvo 30t. Et jos jotain kävisi niin ne myymällä saisin pärjättyä. Ja kyllä, näilläkin tuloilla ja velattomankin auton kanssa yksinasujana kaikki mitä tuli myös meni.

Jossain vaiheessa mies haluaisi ostaa suoraan säästöistään omakotitalon meille. Ja minulla on jossain vaiheessa mahdollisuus lopettaa työt jos niin haluan ja silloin voi vaikka keskittyä matkusteluun tms. Miten voisin turvata selustani? Säästämällä itselleni ihan konkreettisia säästöjä? En halua olla alakynnessä ja elää kahden tuloluokan parisuhteessa jossa mies on rikas ja itse maksan viimisillä roposilla jotain eläinlääkärin laskua ja tilillä sitten 0 e.

Lapsia ei ole tulossa joten sitä ei tarvi miettiä.

Re: Tuloerot puolison kanssa

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.11.25 14:15:51

"Ja minulla on jossain vaiheessa mahdollisuus lopettaa työt jos niin haluan ja silloin voi vaikka keskittyä matkusteluun tms."

"En halua olla alakynnessä ja elää kahden tuloluokan parisuhteessa jossa mies on rikas ja itse maksan viimisillä roposilla jotain eläinlääkärin laskua ja tilillä sitten 0 e."

Miten en nyt ymmärrä tätä yhtälöä?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   26.11.25 14:20:03

3000 e / 4000 e nettoja ja et saa säästöön ?
Mies kertomasi mukaan elättää sinua.

Taitaa rahat valua sormien läpi.

Lähettäjä: et ymmärrä 
Päivämäärä:   26.11.25 14:20:52

Aloittajan täysin järjettömiä menoja. Ei maksa asumisesta ja ruuasta käytännössä mitään ja silti 4 tonnin nettotuloista ei jää mitään käteen, jos ei erikseen jätä.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   26.11.25 14:23:52

Siis että mies olisi valmis tarjoamaan elannon? Käy silti töissä ja säästä itsellesi koko palkka, jos mies kerta elättää. Sitten kun säästöjä on tarpeeksi nin jää pois töistä.

Vai haluaako mies elättää vain siinä tapauksessa, että olet rahaton ja taloudellisesti riippuvainen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 14:24:46

Oletteko te naimisissa?

Päivämäärä:   26.11.25 14:26:01

Ei olla ihan älyttömän kauaa yhdessä asuttu. Yksin asuessa kyllä on isot kulut jos ei halua asua Kontulassa yksiössä.

Ja tässä on ollut isoja menoja. Lomamatkaa, hevosen ell (tonni), auton useampi huolto (yhteen meni tonni ja toiseen 800 e), uus puhelin piti ostaa kun vanha alkoi hajoilemaan mutta ei niin pahasti että vakuutus olis maksanut. Ja mitähän muuta  kyllä tarkoitus on säästää

Mies sanoi että jos lopetan työt niin meillä on sitten täysin yhteiset rahat.

Päivämäärä:   26.11.25 14:29:39

0/5

Päivämäärä:   26.11.25 14:33:18

Meillä ainoastaan mies käy töissä.

Jotta tämä onnistuu niin rahasta pitää pystyä puhumaan avoimesti. Selvää on, että tälläisessä tilanteessa miehen rahat on yhteiset rahat ja jos miehessä on yhtään ”tää on mun ja tää on sun”-tyyppiä niin kuvio ei toimi.

Mä olen myös säästänyt ennen tätä itselleni puskuria reilusti. Vähän niinkuin harjoiteltiin tätä kuviota jo etukäteen niin, että puoliso maksoi kaiken kun olin vielä työelämässä ja oma palkka meni säästöön.

Sulla on aika hyvä palkka eli ilmeisesti olet jo tehnyt uraa. Oletko varma, että haluat heittää sen menemään? Tehdäkseen mitä?

Päivämäärä:   26.11.25 14:33:57

On totta :D ja mies sanoi että haluaa että tunnen oloni turvalliseksi jos haluan jäädä pois töistä. Eli varmaan pitää säästää, jospa tämä jatkuva menojen maksu loppuisi.

Ja omat kuluni maksan itse, eli hevosen ja oman auton ja kauneushoidot tms tms.

Ei olla naimisissa, yhdessä oltu vasta vuosi.

Päivämäärä:   26.11.25 14:36:21

Naimisiin ja avioehto, jonka mukaan et jää puille paljaille jos tulee ero. Sovitte vaikka jonkun könttäsumman, ja avioliiton aikana mies maksaa sinulle jotain eläkevakuutusta. Sehän se pelko on, että luotat miehen sanaan ja sitten hän muuttaakin mielensä ja sinulla ei ole omaisuutta, uraa eikä työpaikkaa. Omat säästöt tietysti myös, mutta mistäpä sitten säästät kun tulot loppuu?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.