Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko tehneet joululaatikoita valmiiksi pakka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 13:58:06

...seen?

En ole ikinä tehnyt muita laatikoita kuin imelletyn perunalaatikon, joka on tehty niin, että se sitten nostetaan suoraan uunista pöytään tarjottavaksi.

Nyt olen ajatellut, että tekisi valmiiksi pakkaseen lanttu-, porkkana- ja tuon imelletyn perunalaatikon. Mutta kertokaas, onko sillä väliä paistanko ne nyt valmiiksi ja sitten pakkaseen vai laitanko pakkaseen ns. raakana ja nostaa ne sieltä sitten uuniin kypsymään?

Ja jos on vinkata hyviä ohjeita lanttu- ja porkkanalaatikkoon, niin saa laittaa. Niitä en ole ikinä tehnyt, mutta valmiista soseesta on aikomus tehdä.

Re: Oletteko tehneet joululaatikoita valmiiksi pakka

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   26.11.25 13:59:17

Tekisin pakkasesta uuniin laitettavaksi

Lähettäjä: olen tehnyt 
Päivämäärä:   26.11.25 14:03:36

Minä olen lanttu- ja porkkanalaatikot pakastanut valmiiksi paistettuina, imelletyn perunalaatikon raakana. Eli siis sen tiedän varmaksi että imelletty perunalaatikko pakastetaan raakana, noista muista ei mun mielestä niin väliä, voi kypsänäkin pakastaa. Ohjeet olen katsonut niistä sosepusseista, ei mitään sen kummempaa ohjetta ole ollut. Ihan hyviä laatikoita tullut. Tai en nyt muista miten porkkanalaatikko siinä neuvotaan tekemään, itse teen siihen ensin ihan normaalin riisipuuron ja siihen sitten porkkanasose ja mausteet yms mitä siihen nyt tulikaan, olisko jotain kermaa ja tulikohan kananmuna, en nyt ulkoa muista.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   26.11.25 14:07:30

En tee, enkä syö joululaatikoita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.25 14:10:31

"Eli siis sen tiedän varmaksi että imelletty perunalaatikko pakastetaan raakana, noista muista ei mun mielestä niin väliä, voi kypsänäkin pakastaa."

Okei kiitos! Eli ehkä laitan kaikki raakana pakkaseen ja paistan sitten kerralla kaikki kypsiksi kun uuniin kuitenkin mahtuu, teen niin pienet määrät.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   26.11.25 14:14:09

Laiskana ostan ne kaupasta valmiina. Lanttu- ja porkkanalaatikkoa olen joskus tehnyt ja silloin pakastin valmiina.
Maksalaatikkoa olen haaveillut tekeväni itse, mutta pelkään että ei tule niin hyvää kuin kaupasta ostettu. Joskus jossain jouluruokailuilla on tullut niin kamalaa maksalaatikkoa vastaan että olisi ikävää jos hyvät raaka-aineet pilaisi huonolla reseptillä.
Perunalaatikon ostan myös vaikka toki olisi helppo tehdä. Imellettyä en syö enkä osta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.