|
Lähettäjä: porua tuli
Päivämäärä: 25.11.25 15:50:52
Facessa törmäsin pätkään Noitaopiston valmistujaisista. Olikohan 8 noitaa saanut todistuksensa.
Kommentoinneissa oli mielipiteitä. Joku käski opistoa häpeämään ja piti touhua huijauksena ja rahastuksena, vertasi Harry Potter-meininkiin. Sanoi, että ei noidaksi valita tulla vaan noituus ikäänkuin valitsee ihmisen. Eikä se ole välttämättä mitenkään edes kivaa jne. Tarkoitti minusta vähän samaa että joku opiskelee papiksi uskomatta Jumalaan.
Aikoinaan olin hengellisissä piireissä mukana ja olen kyllä samoilla linjoilla. Tuossa hommassa pelattaneen henkimaailman kanssa ja vaikka ihminen voi hakeutua kyllä sen pariin ja alkaa saamaankin jotain sieltä, niin kutsumus on vähän toista. Huomautan, etten tunne yhtäkään tuolta valmistunutta noitaa joten en minä tiedä.
Maallikko, ja kaiken yliluonnollisen kieltävä voisi todeta että toiset ovat katselleet Potteria ja toiset vaikka Taru Sormusten Herraa, kuka mitäkin, kirjoissa ja sarjoissa on velhojen ja noitien kykyjen ilmaantumiseen tai löytymiseen kaikenlaista teoriaa ja satua..
|