Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saisiko vertaistukea? Työnhaku

Lähettäjä: Luuseri 
Päivämäärä:   25.11.25 13:31:50

Olen opiskelija ja yrittänyt saada koko opintojen ajan oman alan töitä. Hain vähän aikaa sitten oman alan kesätyötä, johon täytin kaikki kriteerit. Oli 3 suosittelijaa. Panostin hakemukseen oikeasti paljon. Olin kohtuullisen varma, että pääsen edes haastatteluun. Olin sitten eilen töissä tauolla kun puhelin soi ja ajattelin että jes, haastattelukutsu tulee. Hakuaika oli umpeutunut viime perjantaina nimittäin. Vastasin puhelimeen hyvin innoissani, mikä jälkeenpäin hävettää vaan. Sieltä soitettiin nimittäin, että minua ei valittu. Joo mukavan rehtiä että soitettiin ja sain kysyttyä perusteluja, mutta perustelut olivat luokkaa että valittiin motivaation ja osaamisen perusteella. Mainittiin myös että hakijoita oli 20 ( eli TODELLA vähän), ja 15 kutsuttiin haastatteluun. Eli itse olin niiden viiden harvan joukossa, jotka eivät päässeet edes haastatteluun. Lohduttaisi edes jos olisi ollut jotain sata hakijaa! Kiva oli nieleskellä kyyneleitä loppupäivä kaupan kassalla.

Valmistun jo ensi syksynä, eli enää ei ole hirveästi aikaa saada noita oman alan töitä. Pahasti näyttää siltä, että tähän kaupan kassalle nyt jään, kun niitä on opintojen aikana ainoastaan päässyt tekemään. Taloudellisen tilanteen takia on pakko myös saada kesätöitä, ja tämä nykyinen työpaikka haluaa viimeistään joulukuussa ilmoituksen että tulenko myös kesäksi vai en. Eli ei ole enää aikaa etsiä tai saada oman alan kesätöitä, niiden varaan en voi jättää, vaan pakko jatkaa nykyisessä paikassa. Joo kiva että on edes jotain työtä, mutta tekee mieli lopettaa opinnot kokonaan kun en selvästikään kelpaa tälle alalle vaikka niin alkuun luulin.

Re: Saisiko vertaistukea? Työnhaku

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   25.11.25 13:49:13