|
Lähettäjä: ,gf,
Päivämäärä: 25.11.25 11:03:43
1. Selkä takkuaa pahasti eikä mikään kotijumppasärkylääkelepokylmäkuuma -hoito auta. Välillä on parempi, välillä ei pysty yhtään kumartumaan.
--- Fyssarille. Varmasti eteenkippaantunut lantio, joka kipeyttää selän ja koko kropan, koska virheasento lähtee yleensä jo jalkateristä lähtien. Pelkkä selän jumppaaminen on siis hyödytöntä.
2. Hormonit on ihan sekaisin, mutta vuosi sitten sain verikokeet asiasta, ne oli normaalit ja homma jäi siihen lääkärin puolesta. Kuukautiset heittelee, parta kasvaa, hiukset tippuu, iho kukkii. Tähänkään ei mikään itsehoito tai lisäravinne auta.
--- Jos hormonit on sekaisin, niin sille ei välttämättä voi itse tehdä mitään. Mutta omalla kohdallani on auttanut viljaton ruokavalio. Ihon kukkimiseen auttoi myös lisätyn sokerin ja varsinkin pähkinöiden jättäminen pois. En tiedä miksi juuri nuo auttoivat, sillä luulin, että ongelmana tosiaan hormonit, mutta noiden avulla hormonitoimintakin tuntui tasaantuneen. Menkat säännöllistyi, ylimääräinen karvankasvu loppui, hiukset alkoi vahvistua (varmaan siksikin kun lisäsin proteiinin saantia ja proteiinihan on hiuksille tärkeää). Mutta isoin ja nopeiten näkyvä muutos oli tosiaan ihon rauhoittumisessa. Jo kolme päivää viljattomasta ruokavaliosta naaman iho oli silottunut ja ei enää kukkinut ja ärtynyt joka asiasta.
3. Refluksi on paha, mutta sitä tutkittiin tässä ja sanottiin ettei haluta leikata, yritä pärjäillä. En vaan oikein pärjää vaikka miten yritän syödä oikein, nukkua käytännössä istuen, ottaa PPItä ja alginaatteja ja pepcidiä ja ihan kaikkea mitä on. Toki nykyään ruoka sentään pysyy alhaalla enimmäkseen, toisin kuin vuosi sitten.
--- Minulla tulee nestemäiset maitotuotteet ja sokeri ylös. Varsinkin iltaisin tulee kaikki ylös. Iltakaakao ja karkki teki olosta yhtä hlvettiä kun kaikki nousi ylös heti kun menin pötkölleen. Tuleeko sinulla siis kaikesta oireita vai oletko huomannut joidenkin ruoka-aineiden pahentavan oireita? Ääni on usein käheä refluksin vuoksi, mutta hampaat säästyneet.
4. Hampaat on toivottomassa kunnossa, mutta niille ei oikein kai voi mitään kun refluksi (jonka kanssa pitäisi vain pärjäillä) ne syö. Hoidan minkä pystyn mutta vaikea on tapella hammastahnalla vatsahappoja vastaan.
--- Tässä olet ihan oikeassa. Ja jos refluksi vaivaa, niin hampaita ei edes kannata hangata liikaa. Mutta jos refluksia ei saa rauhoittumaan, on aika turha tehdä hampaille mitään, kun ne ovat kohta taas samassa kunnossa...
5. Nivelet on vihaisia, etenkin polvet ja lonkat vihloo. Tähän sain joskus ison tappelun jälkeen kipulääkettä, mutta nyt olen allerginen sille enkä uskalla ottaa. Reumatestit jne negatiiviset joten aika pitkälti tämänkin kanssa käskettiin vain pärjäilemään. Tuntuu ettei uskota.
--- Minulla pahiten niveliä turvotti ja kipeytti vehnä, toiseksi eniten kaura. Viljaton ruokavalio toi avun tähän ongelmaan eikä ole nivelet turvonneet ja kipeytyneet moneen vuoteen. Mutta jos syön viljoja, varsinkin noita kahta, niin ai kamala... Ehkä sinullakin on joku ruoka-aine tai useampi, jotka aiheuttavat nivelten kipuja tai pahentavat niitä? Sinun pitää vain itse kokeilla, mikä voisi olla syynä. Minun oireeni viittasivat reumaan mutta sitä ei löytynyt. Vilja-allergia/yliherkkyys ilmeisesti minulla suurin ongelma ruokavaliossa...
|