Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Anonyymi rekrytointi

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   25.11.25 08:50:00

Ainaailloin tällöin tulee silmäiltyä oman alan työpaikkailmoituksia. Nyt olen muutamassakin törmännyt anonyymiin rekrytointiin ja jäin miettimään miten sitä voi toteuttaa harvalukuisesta ammattikunnasta.
Ilmoituksessa saattaa lukea esim. näin: "Huomioi hakemusta kirjoittaessasi, että se noudattaa anonymiteetin periaatteita." Minä jos laitan oman CV:n työpaikkahakemukseen, niin varmaan noin puolessa tapauksissa vastaanottaja tietäisi kenestä on kyse, ihan vaan työhistorian perusteella. Oon siis teatterissa järjestäjänä ja meitä on aika vähän Suomessa. :D Nyt pohdin, että pitäiskö sinne CV:hen kirjoittaa vaikka Helsingin Kaupunginteatterin tilalta 'suuri laitosteatteri', vai miten sitä anonymiteettia tässä voisi noudattaa?

Onko joku osallistunut anonyymiin hakuun tai rekrynnyt ihmisiä semmoisella? Mitenkä toimii käytännössä?

Re: Anonyymi rekrytointi

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   25.11.25 09:18:55

Meillä rekrytoija on aina anonyymejä. Ne on siis kokonaan hakemuslomakkeella, niihin ei liitetä mitään itse tuotettuja tiedostoja. Toki niihin joutuu täyttämään kaikki työkokemukset ja koulutukset mikä on ärsyttävää koska se joutuu tietysti tekemään erikseen jokaiseen hakemukseen. Henklötiedot tulee erilliseen kohtaan.

HR on vastuussa hakemusten vastaanottamisesta. He antavat hakemukset sille joka on rekrystä vastuussa mutta mukana ei ole sitä henkilötietosivua. Eli pelkästään koulutus ja entiset työpaikat sekä vapaamuotoinen hakemus (meillä tosi on hyvin selkeästi mitä siihen hakemukseen pitää kirjoittaa ja miten jotta on toivoakaan päästä jatkoon). Niiden perusteella valikoidaan kuka tulee haastatteluun. HR sitten järkestää kutsut ja aikataulutuksen. Haastattelua varten haastattelija saa haastateltavien nimet mutta ei mitään muita henkilötietoja (etnistä taustaa, ikää yms).

Tottakai tuossa voi tunnistaa ihmisen jos sopivasti osuu. Minä itse käytin tätä surutta hyväkseni viimeksi kun hain työtä ja tiesin että haastattelija oli omasta entisestä työpaikasta. Mutta perusidea on se että koulutus ja työkokemus on se mikä merkkaa, ei muu ympärillä oleva tilpehööri.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.