Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Musiikki jota et kuuntele kaikkien kuullen

Lähettäjä: gallup 
Päivämäärä:   24.11.25 20:44:41

Onko kappaleita tai yhtyeitä / genrejä joita et laita soimaan esim vanhempiesi kuullen?

Mulla on. Vanhempani eivät ole uskovaisia mutta en ole koskaan laittanut ihan kaikkea kuuntelemaani soimaan heidän kuullensa. Kuten rivoja sanoituksia tai hyvin synkkää metallia. Jos ajatellaan muita ihmisiä niin samoilla rajoituksilla olen usein mennyt heidänkin kohdallaan. Pomojen, appivanhempien, tiettyjen kavereiden..

En kuuntele musiikkia sanoman takia kovinkaan paljon, itselleni merkitsee sävelkulut ja soundit eniten. Sen verran kuitenkin kiinnitän niihin huomiota että juuri perverssit laulut, itsemurharallit, poliittisesti hyvin kyseenalaiset sanoitukset ja vastaavat katsotaan tarkkaan ihmisten ja tilanteen mukaan. Joskus haluaisin laittaa jotain minkä kuvittelen olevan muille melko eksoottista, mutta eihän niitä kukaan kuuntele ja pyytäisivät vaihtamaan sitten valtavirtaan, reggae taustalla varmaan kirvoittaisi " huumemusaa "-mielipiteitä, eikä mikään vinksahtaneempi varsinkaan menestyisi. Nykyään olenkin aika yksin musiikkimakuni kanssa, kotona mies kyllä sietää melkein kaikkea paitsi ei tajua miksi tykkään hyvin synkästäkin musasta.

Olen vajaa 50v nainen.

Re: Musiikki jota et kuuntele kaikkien kuullen

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   24.11.25 20:47:56

En yleensä soita mitään musiikkia muiden aikana. Mielestäni on epäkohteliasta laittaa jotain taustamölyä jos on vaikka omat vanhemmat käymässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.25 20:58:21

En kuuntele mitään musiikkia muiden kuullen. Exä joskus valisti minua siitä, että jos nainen laittaa soimaan jonkun biisin on sillä kuulemma aina joku salainen merkitys. Itse kuuntelin musiikkia ihan vain koska tykkäsin siitä, mutta kun exä alkoi etsiä niitä piilomerkityksiä niin lopulta en enää kuunnellut musiikkia hänen tai muidenkaan seurassa. Paitsi sitä mitä nyt radiosta sattuu tulemaan jos ollaan vaikka autolla jossain.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.11.25 21:01:05

En soita musiikkia vieraiden aikana. Epäkohteliasta , tulevat kylään ja haluavat seurustella.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.11.25 21:04:01

Lauri Tähkää ja Kaija Koota kuuntelen vain yksin ja nousuhumalassa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.11.25 21:09:26

No en kyllä minäkään kuuntele musiikkia muiden ihmisten aikana.
Illanistujaisissa saattaa olla jotakin taustamusaa, mutta sitä laittavat soimaan kaikki vuorotellen. Eikä ainakaan mulla ole mitään, mitä en kehtaisi laittaa.

Lähettäjä: Niet 
Päivämäärä:   24.11.25 21:12:28

Ei musaa vieraiden aikana, korkeintaan joku radio hiljaisella taustalla.
Mutta esim Petri Nygårdia en kyllä kuuntelis vanhempie k kanssa. Mä 40 v mut silti en ”kehtais” XD

Lähettäjä: Kuopasta ylös 
Päivämäärä:   24.11.25 21:15:32

Ei ole yhtäkään genreä jota olisin salannut perheeltä tai kumppaneilta tai ystäviltä. Musiikki on ihanaa. Jos musiikki sopii tapahtumaan tai taustalle, en häpeä näyttää mistä pidän, olipa se mitä vain klassisen, popin, rapin, metallin tai hengellisen musiikin väliltä. Toki musiikkia valitsen tapahtuman luonteen mukaisesti. Eli ei ehkä metallia muistotilaisuudessa.

Työkavereille en ole koskaan hengellistä puoltani näyttänyt, joten heidän kuullen en sellaista soittaisi, koska eivät ole yhtään hengellisiä ihmisiä tai antavat näin ymmärtää. Minäkään en erityisen paljon ole, mutta en halua sitä puolta itsestäni heille näyttää.

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   24.11.25 21:16:43

Kuuntelen lähinnä yksin toisinaan Petri Nygårdia, iron maidenia, tai vaikka klassista. Musiikkimaku on laaja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.11.25 21:16:59

On. Jotain Rainer Frimania tms en kuuntele kenenkään vieraan kuullen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.11.25 21:18:34

Mutta saatan veisata jonkun virren vaikka työkavereiden kuullen.

Lähettäjä: gallup 
Päivämäärä:   24.11.25 21:27:47

Juu totta, en minäkään vieraiden ollessa varsinaisesti mitään koskaan soita koska jutustelun alle se jäisi kuitenkin. Tai jos soittaisin niin hyvin hiljaisella jotain neutraaliksi mieltämääni.

Jos joku alkaisi kaivamalla kaivamaan piilomerkityksiä kuuntelemastani musiikista, niin saisi kyllä myös painua vttuun, tai sitten alkaisin kiusaamaan kaivelemalla biisejä Sabrinasta Wumpscutiin.

Mutta mielestäni kun kaikki musiikki ei ole ihanaa vaikka minua hiveleekin, niin kyllä se salailu on ollut tarpeen.

Olen muuten kuunnellut myös hengellistä musiikkia nuorempana. Särkynyt saviruukku menee jonnekin niin ihon alle vieläkin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   24.11.25 22:03:25

Erkki Junkkarinen. Ihan kaikki ei kestä sitä.

Lähettäjä: Hehe 
Päivämäärä:   24.11.25 22:31:05

En kyllä kuuntele musiikkia jos on vieraita, mutta toisinaan minulla on autossa mukana joku ystävä/sukulainen/työkaveri/vieraampi tuttava. Minulla alkaa autossa aina automaattisesti soida se soittolista, mitä viimeksi olen kuunnellut, joten yritän laittaa jo etukäteen jotain "yleisöystävällistä". Vakkarilistani kun sisältää aika paljon black/death/doom metallia ja se nyt ei oikein kovin monelle uppoa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.11.25 23:12:39

Kuuntelen vain yksin ollessa Raptoria, Kikkaa, Hausmyllyä ja joskus Popedaa. Olen viisikymppinen johtaja josta kukaan ei varmaan ikinä kuvittelisi tällaista :D

Lähettäjä: June 
Päivämäärä:   24.11.25 23:15:52

Vanhoja marssilauluja kuuntelen itsekseni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.