Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko teillä on säästössä ell kuluihin? (OK)

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   24.11.25 15:43:20

Paljonko teillä on säästössä koiranne eläinlääkärikuluihin tai muihin tarvittaviin menoihin?

Mitä summaa pidätte miniminä?

Jos ei ole säästöjä niin onko teillä muita maksutapoja käytössä?

Re: Paljonko teillä on säästössä ell kuluihin? (OK)

Lähettäjä: Fifi 
Päivämäärä:   24.11.25 15:46:16

Jemma tilillä on 4000 ja luottokortti 10 000e. Nämä on tosin kaikkeen mahdolliseen äkilliseen, oli sitten koira, minä itse, auto tai jääkaappi.
Koirilla ei ole vakuutusta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.11.25 15:47:04

Ei erikseen koiralle mut säästöjä jotain 15000 ja rahastoja 6000. Visat myös

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.11.25 15:48:45

Minimi raja sille, mitä säästötilillä pitää olla, on meillä 10 000 €. Siis sekä mulla että miehellä.
Meillä kun on kaksi koiraa, kaksi hevosta, ja alaikäinen lapsi.
Ja kaksi autoa ja ok-talo.
Kaikilla toki on vakuutukset, mutta aina nekään eivät kaikkea kata.
Ja luottokortit tietenkin on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.25 15:49:53

Ei oo erikseen koirasäästöä, mutta pikkusen vajaa 20t€ on irrottaa heti.

Just viikko sitten maksoin pankkikortilla yhteensä 1600 euron eestä ell-kuluja. Vakuutuksesta tuli onneksi osa takaisin.

Päivämäärä:   24.11.25 15:51:00

Mulla on äiti :D<3 Olin pitkäaikaistyötön ja äiti oli se joka olisi rientänyt apuun jos minulla ei olisi ollut varaa eläinlääkärikuluja maksaa. Ja olisin sitten maksanut omaan talouteen sopivaan tahtiin takaisin. Eli ihan 0e on kelvollinen summa JOS on joku suunnitelma mistä sitä rahaa hätätilanteessa nopeasti saa.

Ei tarvinnut onneksi koskaan lainaa häneltä ottaa ja nykyään työelämässä. Toki tiedän että edelleen lainaa sieltä saan jos joskus tarve tulee. Mutta mulla on sijoituksissakin jo lähemmäs kymppitonni niin sieltä sitten ottaa jos tarvii. Säästötilillä pidän 1000-5000e, ei ole pelkästään eläintili vaan kaikkiin yllättäviin menoihin tarkoitettu.

Päivämäärä:   24.11.25 16:03:56

On säästöjä mutta ei niitä kuluteta toivottomaan tilanteeseen eläimen väkisin hengissä pitämiseksi. Hommat hoidetaan tapauskohtaisesti.

Samat säästöt kun on olemassa myös autoja ja muita kalliimpia varten.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.11.25 16:06:46

n. 10t. mutta se on hevosen ja koiran yhteinen. Tosin hevoselle en enää tee kalliita toimenpiteitä, kun on jo melkein kolmikymppinen.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   24.11.25 16:10:08

Ei ole mitään erillisiä koiralle korvamerkittyjä säästöjä, mutta yleisesti ottaen tykkään että ihan minimissään 20t pitää olla välittömästi irrotettavissa, eli tuo summa minulla on käytännössä käyttötilillä. Säästötilillä sitten n. 50t, siihen yritän olla koskematta. En usko, että koirien kanssa sellaisia katastrofeja tulee että nuo eivät riittäisi, rahastoissa/osakkeissa on vielä muutama 100t kiinni mutta taitaisi olla ennemmin lopetus edessä, jos 50t ei eläimen hoitoon riitä...

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   24.11.25 16:11:10

10te.
Kun meni hetkellisesti sen alle sovin äitini kanssa, että hän lainaa tarvittaessa.

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   24.11.25 16:14:11

2000€ pidän miniminä.
Ei luottokorttia enkä ole työelämässä.
Valitettavasti koiran hammashuoltoon meni alkuvuodesta riittävästi rahaa, mutta koira tuli kuntoon. Pari kuukautta sitten sunnuntaina päivystykseen ja koira menehtyi.
Nyt alan säästää uutta puskuria ennen kuin uskallan ottaa seuraavan.
Lisäksi on useampi henkilö joka lainaisi koiran kuluihin hätätilanteessa.

Täysin ot, mutta ikävä on ihan valtava ja elämänhalu poissa.

Lähettäjä: Iida 
Päivämäärä:   24.11.25 16:14:19

Varsinaisella koirien tilillä on 1000€, säästän sinne joka kk väh. 100€.
Luottorajan pidän tonnissa. Säästöjä on reilu 3500€ ja sijoituksissa 10000€.
Ideana kyllä ei ole sijoituksia esim. Käyttää koiriin, vaan ne ovat käytössä jossain tiukassa tilanteessa.
Käteisvaroista olen pystynyt maksamaan koirien ell-kulut tänä vuonna (yht. 2200€).

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   24.11.25 16:15:23

Onpa teillä paljon... Meillä niin että koiraan on mennyt jtn 10 000 e ja ylikin kun sairastelee paljon... Ja kuukaudessa menee paljon ruokiin, hoitatarvikkeisiin yms. Myönnän että pidän aika vimpan päälle huolta ja haluan että on kaikki mukavuudet ja mahdollisimman hyvää elämää. Joku 20 000 e varmaan mennyt kaiken kaikkiaan. Itsellä ei ole säästöjä, mutta koiraa hoidan toisen henkilön kanssa puoliksi jolla parempi taloustilanne. Tämä takaa sen, että akuuteissa tilanteissa on aina kaikki hoidettavissa. Itsellä mennyt jo velkaantumiseksi. Olen ollut pitkään sairaslomalla ja muutoinkin surkea talousasioissa... Tärkeintä minulle on koiran hyvinvointi. Mulla kuitenkin myös 6000 e mahdollisuus osamaksuille eläinlääkäritilin kautta ja 2500 e toisen tilin kautta. Ja jemmaan saan kohta järkyttyä 1000 e. Eli koira hoidetaan vaikka omassa taloustilanteessa ei kehumista, opintolainakin roikkuu taustalla... Näitä vastauksia lukiessa tajuaa kyllä miten surkeasti itsellä menee kaiken kaikkiaan. Toisaalta on hyviäkin puolia elämässä, tuo koira joka tuossa on ja vieläpä niin terveenä kuin voi olla. Mutta joo, ei kyllä ihan heti tule seuraavaa koiraa. Kuitenkin tahdon että on minimissään 2000 e säästössä eläinlääkäriä varten eikä velkaa. Olen sivusta katsonut myös sellaista ettei ole luottotietoja eikä säästöjä, ja siinä kyllä eläimet kärsii... Itse rahattomana lainailin ja järjestin rahoja eläinlääkärikuluihin ja yhden pro bono ajan järjestin myös yhdelle klinikalle. En ikinä tahtoisi itseäni samaan tilanteeseen etten voi hoitaa eläimiäni ja on varaa ostaa vain halvinta ruokaa, ei ole kunnon petejä eikä takkeja yms.

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   24.11.25 16:16:23

Gaer, voimahalaus<3 Otan osaa suruusi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.11.25 16:29:11

Mulla on säästötilillä heti irrottaa mihin tahansa äkillisiin menoihin 7000-9000 euroa (alarajalla pidän riittävänä, mutta välillä jää enemmän). Koirilla ei ole vakuutuksia, eikä minulla ole luottokorttia.

Kovin isoihin leikkauksiin en ryhtyiskään, mutta isoja summia voi mennä päivystysaikaan tehtyihin hätätoimenpiteisiin.

Rahastoissa olisi enemmänkin, mutta eipä mulla vielä ole ollut sellaista koiraa, johon pistäisin (kertaheitolla) kymppitonnia, vaan kyllä koira sit joutaisi pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.