|
Lähettäjä: Kukka
Päivämäärä: 24.11.25 16:15:23
Onpa teillä paljon... Meillä niin että koiraan on mennyt jtn 10 000 e ja ylikin kun sairastelee paljon... Ja kuukaudessa menee paljon ruokiin, hoitatarvikkeisiin yms. Myönnän että pidän aika vimpan päälle huolta ja haluan että on kaikki mukavuudet ja mahdollisimman hyvää elämää. Joku 20 000 e varmaan mennyt kaiken kaikkiaan. Itsellä ei ole säästöjä, mutta koiraa hoidan toisen henkilön kanssa puoliksi jolla parempi taloustilanne. Tämä takaa sen, että akuuteissa tilanteissa on aina kaikki hoidettavissa. Itsellä mennyt jo velkaantumiseksi. Olen ollut pitkään sairaslomalla ja muutoinkin surkea talousasioissa... Tärkeintä minulle on koiran hyvinvointi. Mulla kuitenkin myös 6000 e mahdollisuus osamaksuille eläinlääkäritilin kautta ja 2500 e toisen tilin kautta. Ja jemmaan saan kohta järkyttyä 1000 e. Eli koira hoidetaan vaikka omassa taloustilanteessa ei kehumista, opintolainakin roikkuu taustalla... Näitä vastauksia lukiessa tajuaa kyllä miten surkeasti itsellä menee kaiken kaikkiaan. Toisaalta on hyviäkin puolia elämässä, tuo koira joka tuossa on ja vieläpä niin terveenä kuin voi olla. Mutta joo, ei kyllä ihan heti tule seuraavaa koiraa. Kuitenkin tahdon että on minimissään 2000 e säästössä eläinlääkäriä varten eikä velkaa. Olen sivusta katsonut myös sellaista ettei ole luottotietoja eikä säästöjä, ja siinä kyllä eläimet kärsii... Itse rahattomana lainailin ja järjestin rahoja eläinlääkärikuluihin ja yhden pro bono ajan järjestin myös yhdelle klinikalle. En ikinä tahtoisi itseäni samaan tilanteeseen etten voi hoitaa eläimiäni ja on varaa ostaa vain halvinta ruokaa, ei ole kunnon petejä eikä takkeja yms.
|