Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mokailen töissä jatkuvasti

Lähettäjä: Urpo 
Päivämäärä:   24.11.25 15:04:37

En tiedä mistä tätä lähtisi purkamaan.

Teen töissä jatkuvasti huolimattomuusvirheitä. Osaan kyllä korjata ne, mutta usein hätäännyn, ja kun keskityn korjaamiseen, teen jossain muualla uuden virheen.

Kyse ei ole siitä, että työtehtävät olisivat minulle liian vaativia tai minut olisi perehdytetty huonosti. Yksinkertaisesti sählään liikaa. Työ on ihan mukavaa, mutta olen silti täysin leipääntynyt.

En ymmärrä miksen keskity tämän paremmin. Olen ollut aiemmin vaativammassa työssä, josta halusin rennompaan ja työajoiltaan joustavampaan paikkaan, mutta ei tämä näytä toimivan minulle yhtään paremmin. Kaikki kunnianhimoni ja tavoitteeni ovat mennyttä.

Työpaikalla on valitettavasti kyttäyskulttuurin ystäviä. Jos joku tekee jonkun virheen, "huolestuneet" työkaverit ottavat tämän mielellään puheeksi liittäen esihenkilön mukaan keskusteluun. En ole ainoa jolle näin on tapahtunut, mutta sellainen kuormittaa entisestään. Oikeastaan minusta tuntuu, että virheet ovat lisääntyneet, kun etenkin yksi kyttääjä vaikuttaa pitävän muista työkavereista omaa mustaa listaansa. Stressaan aina, kun hän ottaa yhteyttä. En uskalla oikein edes lomailla, kun hän käy aina kulloisenkin lomailijan kimppuun selän takana.

Olen ollut vuosia sitten sairauslomalla työuupumuksen takia, mutta ei kai siitä voi olla enää kyse. En koe olevani varsinaisesti uupunut, en vain osaa enää innostua mistään.

Aiemmin minulla oli opiskeluhaaveitakin, mutta ne tuntuvat nyt enemmän painajaiselta. En tiedä mitä haluaisin tehdä. En kai mitään.

Re: Mokailen töissä jatkuvasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.25 15:06:08

Kirjoita muistilappu mitä kaikkea pitää muistaa tehdä.

Lähettäjä: Lll 
Päivämäärä:   24.11.25 15:07:32

Haluaisit varmaan että joku sanoo sinun olevan uupunut ja työkyvytön ja kaikkea. Minä sanon että skarppaa. There there.

Päivämäärä:   24.11.25 15:09:14

"Kirjoita muistilappu mitä kaikkea pitää muistaa tehdä."

Unohdinkin aloitusviestissä sanoa, että muistiinpanot ja muistilaput eivät auta. Tai auttavat ne jonkin verran, mutta eivät siihen varsinaiseen työsuoritukseen. Teen virheen siinä työn tiimellyksessä, korjaan sen myöhemmin, teen toisessa hommassa toisen virheen jne.

Päivämäärä:   24.11.25 15:09:47

"Haluaisit varmaan että joku sanoo sinun olevan uupunut ja työkyvytön ja kaikkea. Minä sanon että skarppaa. There there."

No en oikeastaan tiedä mitä haluan. Ihan sama, antaa tämän pudota. En jaksa.

Päivämäärä:   24.11.25 15:12:50

Minulle on muuten täysin epäselvää, miten tästä "skarpataan". Se on siis neuvona varmaan ihan oikea, mutta toteutus on hankalaa, kun en tiedä mitä sillä tarkoitetaan.

Päivämäärä:   24.11.25 15:15:18

Aloittaja kuulostaa työuupuneelta tai masentuneelta. Jos normaalit työtehtävät eivät luonnistu, ei silloin ole työkykyinen. Työterveyteen ja esimieheen yhteys.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   24.11.25 15:56:24

Keskity paremmin äläkä sählää

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   24.11.25 16:01:06

Juuri tänään romahdin esimiehelle kun olen niin väsynyt ja stressaan kun en tule saamaan vuositavoitteita täyteen mitenkään. Käski laittaa vuositavoitteen romukoppaan kun sillä ei tässä kohtaa ole enää mitään väliä ja keventää loppuvuodeksi. Onneksi kaikki lomapäivät ja pekkaset pitää käyttää vielä tämän vuoden puolella niin tulee vähintään kolmen viikon loma vuoden vaihteeseen.

Ehkä sinuna sanoisin esimiehelle tai työterveyteen. Ei tuossa oikein muutakaan voi.

Lähettäjä: Koetakestäätailähe 
Päivämäärä:   24.11.25 16:02:33

Käytä Tekoälyä AI jos oma nuppi ei riitä. Mr AI tietää kyllä, kun uskallat kysyä..
...
Muutenkin, ovatko työtehtäväsi kohillaan?
Kannattasko vaihtaa duunia, jos ei hommat luista tai on henkilöristiriitoja?

Peppuilijoita on muailma täyn..
Turhii soittoi, vinoilua kahvipöyväs, keksittyjä huhuja..

Se oli ennaltaehkäisyyn osuva kirja se "työpaikkakiusaamisen noidankehät",

Ei kannata,antaa löysii millekä kiusaajil tai peppuilijoille. Rikosilmoitus on myös pätevä, sit ku on häipänny maisemist, jos katsoo rikoksia tapahtuneen.

Päivämäärä:   24.11.25 16:04:23

Tuo voi johtua myös stressistä, vaikka työ ei vaativaa, niin on todella raskasta työskennelle kyttäyskulttuurin alla. Ilmoittaisin HR-osastolle epäasiallisesta käytöksestä, jos kerran työkaverit tekevät mustia listoja ja lomalle jääntikin stressaa.

Päivämäärä:   24.11.25 16:25:14

No jos sulla on tarkkaavaisuushäiriö?

Mulla on lievää ja sen kanssa selvitytymiseen tarvitsen kaavoja ja mantroja. Esim jos jossain työvaiheessa on neljä vaihetta niin lasken päässä jokaisen. Ja opettele sulkemaan ympäristö pois mielestäsi.

Jos toisten kyttääminen paineistaa sua niin sano siitä esihenkilölle. Ei ole työnkavereiden tehtävä muutenkaan huolehtia sun hommista.

Päivämäärä:   24.11.25 16:29:28

"Keskity paremmin äläkä sählää"

No enpä olisi itse keksinyt, kiitos!

Ongelma on siis siinä, että en huomaa työtä tehdessä noita virheitä. Mielestäni keskityn, mutta jälkeenpäin vasta virheet tulevat ilmi.

Nimimerkille Koetakestäätailähe: tekoälystä ei ole tässä iloa enkä sitä muutenkaan käytä. Alallani on todennäköistä, että tekoäly tekisi vielä enemmän virheitä kuin minä.

Muille yhteisesti: kiitos. Olen jutellut esihenkilön kanssa asiasta silloin, kun työuupumus oli päällä. Silloin pyysin, että työtehtäviäni muutettaisiin. Se oli mahdollista, mutta tehtävät eivät kuitenkaan muuttuneet kokonaisuutena siten kuin silloin oli puhe, vaan pysyivät lopulta osittain ennallaan. Koin, että pari työkaveria otti minut silmätikuksi tuon jälkeen, kun "sain" vaihtaa tehtäviä, joten en mielelläni lähtisi siihen enää uudelleen.

Päivämäärä:   24.11.25 16:34:30

"No jos sulla on tarkkaavaisuushäiriö?"

Tähän en oikein usko. Olisin varmaan oireillut jo lapsena, mutta ei silloin ollut mitään tällaista. Olin perinteinen "kympin tyttö", suoritin kaiken ja vähän enemmänkin. Ongelmat alkoivat vasta työelämässä, mutta heijastuvat nyt kaikkeen muuhunkin. Oikeastaan vuosi ennen työuupumusta ja ajalla sen jälkeen olen kokenut, että kaikki elämässä on pelkkää harmaata puurtamista. En saa iloa mistään ja kaikki tuntuu olevan levällään. Unohtelen vapaa-alallakin asioita ja menoja, jos en kirjaa niitä heti ylös. Harrastuksetkin tuntuvat velvollisuuksilta, tallille on vaikea lähteä enkä ole esim. kehittynyt ratsastajana pitkään aikaan, kun en vaan kykene muuttamaan tekemisessäni mitään.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   24.11.25 16:36:05

Minä ainakin teen virheitä enkä opi mitään uutta, jos aivoni ovat "ei kiinnosta pskaakaan"- tai "taas tuo näkee kun söhlään ja tulee moittimaan tai menee kertomaan pomolle" -tilassa. Eli mielenkiinnon puute, stressi ja vtutus työkavereita kohtaan tappavat keskittymiskyvyn.

Ovatko nuo virheesi oikeasti vakavia, sellaisia ettei niitä saisi sattua? Meinaan, että ainakin omassa työssäni pieniä virheitä tekevät kaikki ja ne vaan korjataan, eikä tehdä asiasta sen kummempaa show'ta. Tuli mieleen, että jos työpaikalle on pesiytynyt kyttäyskulttuuri, niin toiset saattavat laverrella virheistäsi ihan siksi, että näyttäisivät itse paremmilta ja veisivät huomion pois omista virheistään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.