Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä hiton villitys tämä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.11.25 12:55:30

Etsin uutta varsaa. Kaksi tosi hyvää löytänyt. Siis ihan viime kesän varsa etsinnässä, ja ori.
Molemmissa kaupat tyssänneet siihen, että myyjä ei myy ennen kuin on ruunannut.
Olen selittänyt, että haluan orin.
Olen aikuinen ihminen ja omistanut hevosen tai hevosia 70-luvulta asti. Eli lapsesta asti.
Olen ratsuttanut kymmeniä hevosia, ja kisannut nuorempana Keski-Euroopassakin.

Että mitähän ihmettä tämä nyt on?
Kuulemma ruunaavat jokaisen syntyvän olin.

Re: Mikä hiton villitys tämä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.11.25 12:57:50

Haluavat tietty pitää bisneksen itsellään ettet käytä sitä oria omiin varsasuunnitelmiin

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.11.25 14:17:02

Mulla taas niinpäin että kasvattaja huolissaan kun suunnittelen nuoren orin ruunaamista. Pelkää että ruunauksessa käy jotakin. Nyt mulla huono omatunto ja mietin että ruunaanko vai en. :'D

Päivämäärä:   24.11.25 14:21:49

Yleensä kasvattajat haluavat pitää oriina, jos vaikka tulisi jalostusori ja näin mainetta ja kunniaa kasvattajalle.

Päivämäärä:   24.11.25 14:28:31

No jos kasvattajalla on syitä x ja y, miksi hevosta ei haluta käytettävän jalostukseen. Esim sisaruksilla on ilmennyt jotain tai varsalla on todettu jotain, mitä ei haluta siirrettävän eteenpäin? En ymmärrä miksi hevonen pitäisi pitää orina, jos sitä ei aiota käyttää jalostukseen. Meillä on yksi tämmöinen tallilla ja väitän, että tuokin ori olisi onnellisempi ruunana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.11.25 14:58:05

Piste, varsat on tarkastettu, eikä niissä kummassakaan ole mitään vikaa.
Toinen on emänsä ensimmäinen varsa, ja toisekseen varsan jo ruunattu "isoveli" on vasta vuotias.
Jamistä hitosta muutaman kuukauden ikäisestä varsasta voi tietää onko siitä joskus siitokseen.

Lähettäjä: Kalle 
Päivämäärä:   24.11.25 16:31:49

Mitä rotua, ratsu vai ravuria , sh vaiko lä.mpöstä? Varmaan löytyy varsa jota ei tarvii ruunata, Itse ottaisin kyllä tamman.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.