Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten reagoit, kun joku inhoaa sinua?

Lähettäjä: (---) 
Päivämäärä:   24.11.25 02:04:33

Olen todella hämmentynyt.
Olen jo vuoskaudet nähnyt satunnaisesti henkilöä, jonka tunnen kasvoilta, mutten sen erityisemmin häntä tiedä, kunhan on yhteisiä ystäviä. Hänestä on aina huokunut välinpitämättömyys ja jopa vastenmielisyys minua kohtaan, vaikka en ole koskaan hänelle mitään tehnytkään. Tervehdin iloisesti ja olen hänelle ystävällinen, kun kuitenkin epäsäännöllisesti samoissa piireissä törmätään. Jostain syystä hän on aina todella kylmäkiskoinen ja jopa tyly minulle. Tuntuu todella kurjalta, kun en häntä tunne eikä hän minua.

En tarkoita, että pitäisi ylimpiä ystäviä olla (eikä todellakaan tarvitsekaan!), mutta ihan vaan tervehtiminen ystävällisesti riittäisi tai vaikka pari ystävällistä sanaa. Tuntuu tosi ikävältä, kun en tiedä, miten olen hänen muroihinsa tietämättäni pissinyt!

Jopa muutama ystävänikin on huomannut tämän käytöksen ja ihmetellyt, miksi henkilö on noin kurja minulle. En ymmärrä ollenkaan tätä.

Re: Miten reagoit, kun joku inhoaa sinua?

Lähettäjä: check 
Päivämäärä:   24.11.25 02:12:45

Oletko siis ihan varma, että on tarkoituksella tyly ja kylmä just sulle? Ettei hän vaan esim sittenkin mieti omia asioitaan ja kanna murheitaan, ole sosiaalisista taidoiltaan heikko ja sen takia vaikuta tylyltä ja ehkä lisäksi omaa vielä ”resting bitch”- kasvotkin? Inhon sijaan kysymyksessä voi olla jotain ihan muutakin, sellaista mikä ei liity sinuun, tuntemattomaan ihmiseen, yhtään millään tavalla.

Lähettäjä: yksi selitys 
Päivämäärä:   24.11.25 02:13:50

Hyvin usein näissä on kyse siitä että joku kolmas osapuoli on juoruillut/puhunut sinusta pskaa ja antanut vain oman versionsa asioista. Kyse voi olla jostain sellaisesta mitä et enää edes itse muistaisi koska on ollut niin mitätön asia, mutta jollekin jäänyt vain hampaankoloon. Tämä yhdistettynä siihen että ihmisiltä puuttuu nykyään täysin lähdekritiikki kun he ovat kerran päättäneet että mihin lähteisiin ihan automaattisesti uskovat ja mihin eivät, niin...

Päivämäärä:   24.11.25 02:16:26

check: itsekin ajattelin aloitusta lukiessani kaikkein yksinkertaisimpana selityksenä juuri tuota, mutta tämä lause

"Jopa muutama ystävänikin on huomannut tämän käytöksen ja ihmetellyt, miksi henkilö on noin kurja minulle."

romutti sen teorian; jos henkilö olisi yhtä tyly kaikille niin eiväthän ystävät panisi erikseen merkille tämän suhtautumista nimenomaan aloittajaan, kun olisi yleisesti tiedossa että hän on sellainen normistikin ihan kaikille.

Päivämäärä:   24.11.25 02:19:03

Check, kun on tavattu varmasti parisenkymmentä kertaa, niin ei voi olla enää kyse pelkästä sattumasta.

Yksi selitys, pidän tätäkin epätodennäköisenä, kun kaikki muut hänen ystävänsä pitävät minusta. Miksi kukaan olisi keksinyt mitään juttuja minusta? Tai toki voi aina keksiä, mutta aika tylsä elämä olisi, kun ei ole mitään jutunjuurta kerrottavaksikaan.

Päivämäärä:   24.11.25 02:29:17

Sehän tässä juuri onkin, kun sinun mielestäsi mitään jutunjuurta ei ole. Joku toinen taas voi hyvinkin olla toista mieltä ja on jostain todella pienestä joskus tekemästäsi ja sanomastasi asiasta loukkaantunut verisesti ja ikuisesti, ja hänellä on aivan eri versio siitä mitä olet tehnyt/sanonut ja miksi teit niin kuin itselläsi, sellainen jota et edes tunnistaisi todellisuudeksi jos se sinulle kerrottaisiin. Asiaan saattaa hyvinkin liittyä vielä erilaisia väärinkäsityksiä tai kolmansia osapuolia. Sinun näkökulmastasi koko juttu olisi täysin keksittyä, hänen näkökulmastaan se taas olisi vilpittömästi juuri se mitä tapahtui.

Tämmöinen henkilö saattaa hyvinkin pitää sinuun päin kiillotettua julkisivua ja "pitää sinusta" kulissina. Niiden takana hän saattaa kertoa tätä omaa versiotaan eteenpäin totena (ja hänen näkökulmastaan se tavallaan onkin sitä). Ja joku toinen, jolla ei ole lähdekritiikkiä, hyväksyy sen sellaisena koska luottaa tähän kertojaan niin paljon, ja päättää suhtautumisensa sinuun sen perusteella. Ja lopputulos on juuri tämä. Aukesiko tämä selitys yhtään paremmin?

Päivämäärä:   24.11.25 02:33:00

Yksi selitys, hän ei tiedä minusta mitään, vain nimeni ja ammattini. Pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että parhaan ystäväni mies olisi minusta hänelle mitään tarinoinut, kun ei tapoihinsa kuulu. Saati paras ystäväni, jonka olen lapsesta asti tuntenut. Tai kukaan muukaan. Joku minussa häntä tuntuu häiritsevän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.