|
Lähettäjä: Työläinen
Päivämäärä: 23.11.25 20:03:45
ADHD:sta puhutaan paljon nykyään, mutta ei siitä miten näiden tyyppien kanssa pitää toimia esim. työpaikalla. Otsikossa lainausmerkeissä, koska en tiedä onko kys. henkilöllä diagnoosia. On ainakin jollain lailla vahva persoona, kun on alkanut pomottamaan muita (jopa itse pomoa välillä) ihan huolella.
Porukka alkaa olla totaalisen kyllästyneitä tähän ja ilmapiiri työpaikalla on kärsinyt tämän työntekijän läsnäolosta. Tiedetään, että hän on vaihtanut työpaikkaa usein ja käytttäytynyt edellisissä paikoissa aika lailla samaan tapaan kuin nyt, jopa huonommin.
Tämä työntekijä jättää usein hommia kesken ja saattaa yhtäkkiä syöksähtää pomon perään ja kauheasti on aina hänelle asiaa. Työpaikan WhatsApp-ryhmässä kiirehtii aina ensimmäisenä vastaamaan pomolle, kun tällä on jotain tiedotusasiaa. Kulkee aina firman puhelimen kanssa esiintyen kovin kiireisenä, mukamas. Osaa kyllä neuvoa ja opastaakin ihan asiallisesti, siitä kiitokset hänelle, mutta kun ei itse tartu oikein käytännön töihin kuten muut, kulkee vaan "työnjohtajana" haahuilemassa ympäriinsä kun muut suorittavat työt.
Onko muilla kokemuksia tällaisista ADHD-tyypeistä, miten heidät saa tekemään osuutensa töistä? Miten toimia, kun tyyppi vielä on pomottavaa sorttia, vaikka onkin itse ihan rivityöntekijä?
|