Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Etätyöt julkisessa paikassa ja tietoturva

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.25 18:45:03

Teen itsekin töitä muualla kuin toimistolla, mutta en julkisissa paikoissa kuten kahviloissa. Olen joutunut myös useammassa työpaikassa kirjoittamaan ns. salassapitosopimuksen koskien työpaikan asioita, asiakkaita ja näiden asioita jne, jonka vuoksi työtä ei olisi voinut tehdä missään kahvilassa, julkisessa kulkuvälineessä tmv. edelleenkään en voisi, ei sillä että edes haluaisin, koska häly, huono ergonomia jne.

Miten tietoturva toteutuu kun harvalla on näytönsuojia ja puhelut sun muut kokoukset kailotetaan kovalla äänellä?

Re: Etätyöt julkisessa paikassa ja tietoturva

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   23.11.25 18:49:35

Oltiin taannoin kaverin kanssa töistä lounastauolla ja juteltiin omiamme, jolloin tällainen etätyöntekijä kiukkuisena, että voisitteko olla hiljaa minä teen TÖITÄ.

Ei oltu hiljaa vaan kälätettiin vielä enemmän, se oli kahvila ja me ihan ostavia ja maksavia asiakkaita, jotka oli syömässä ja alle tunnissa ulkona, ei juomassa yhtä kahvia tuntitolkulla ja märisemässä muille KAHVILAN asiakkaille.

Naurettavaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.25 18:49:36

Kaikilla ei ole salassapitovelvollisuutta. Idiootteja ovat, jos on ja kailotetaan salaista tietoa ympäriinsä. Voi käydä kalliiksi, jos käry käy.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.11.25 19:23:43

Minulla on monenlaisia tehtäviä. Salassapidettäviä en saa edes avata normaalilla työkoneellani, vaan niihin on erillinen tila ja erillinen kone, jolla hyvin rajoitettu pääsy nettiin vain ohjelmistojen toiminnan kannalta välttämättömiin osoitteisiin. Sitten on niitä täysin julkisia asioita, joita voi aivan hyvin työstää junassa. Ei se junassa työskentely ole yleensä yhtään sen pahempi kuin sama aika avokonttorissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.25 19:36:48

Osa ei vaan välitä, vaikka vähän lipsahtaisi asioita mitä ei saisi. Sen verran nähnyt ja kuullut..

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.11.25 19:36:51

Junassa olen usein pystynyt täysin vaivattomasti katselemaan mitä edessä istuva koneellaan tekee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.25 19:50:37

Pidä huoli omista asioista.

Lähettäjä: läppäri 
Päivämäärä:   23.11.25 19:56:15

Läheskään kaikilla ei ole salassapidettäviä asioita etätöinään, tai edes sellaisia jotka oikeastaan kiinnostaisivat kiviäkään. Tää taitaa olla jonkinlainen harhaluulon sisällä elävä harhaluulo, sen alkuperäisen ollessa tietysti se että ""kaikki" tekevät nykyään etätöitä"

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.