Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joku ehkä pimpotti ovikelloa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.25 10:11:30

Hetken mietin että oliko se ovikello (kun heräsin siihen) ja menin katsomaan niin ei ovellakaan ollut ketään. Tai edes käytävässä. Avaimetkaan ei ole ovessa ja en ole tilannut mitään.

Re: Joku ehkä pimpotti ovikelloa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.25 10:13:29

Näit unta.

Päivämäärä:   23.11.25 10:21:59

Miksi avaat oven jos joku soittaa ovikelloa, voi tapahtua vaikka ja mitä, samoin kun puhelimeen vastatessa.

Lähettäjä: aikuinen 
Päivämäärä:   23.11.25 10:25:49

^ Oven avaamisen jotenkuten keskellä yötä ymmärrän, mutta mitä hirveää tapahtuu jos vastaa puhelimeen?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.25 10:27:21

Oletko piste kuullut ovisilmästä? No google voi sulle sitten kertoa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.11.25 10:34:41

. , avaan kyllä oven, jos joku soittaa ovikelloa. Kyseessä voi olla vaikka poliisi/pelastushenkilökunta tms, joka evakuoi asuntoa. Aika sairaaksi menee, jos kaikkea pitää pelätä.

Päivämäärä:   23.11.25 10:42:39

Kyllä se poliisi/palokunta tmv siinä koputellessaan myös kertoo kuka siellä oven takana on. Multa on tultu mm. pummimaan tupakkaa kolmelta yöllä, sen jälkeen päätin etten kyllä raahaudu ovelle jos joku siellä pimpottelee. Jos on akuutti hätä niin huikatkoon asiansa vaikka postiluukusta, kuuluu kyllä makkariin asti.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.11.25 10:44:35

Poliisi/pelastushenkilöstö kyllä pitää sen verran ääntä, että heidät kyllä kuulee ja tajuaa ovikelloa soittavan.

Mä en lähtisi naureskelemaan ihmisen arkuudelle avata ovea. Se saattaa olla hyvinkin järkevää. Kaikki eivöt asu rauhallisissa arvotaloissa ja liikkeellä on monenlaista hiipparia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.25 10:48:02

Meidän talossa ei välttämättä saa selvää soiko oma vai naapurin ovikello, niin usein vieraille aukeaa useampikin ovi :D

Lähettäjä: Tiu 
Päivämäärä:   23.11.25 10:53:31

Mä oon monta kertaa nähnyt unta ovikellon pimpottamisesta! En tiedä mistä sitten johtuu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.11.25 10:57:07

Jos se on poliisi, ne alkavat huudella postiluukusta "täällä on poliisi".

Lähettäjä: Hmmmmm 
Päivämäärä:   23.11.25 11:19:18

Asuin itse asunnossa, jossa oli asunut minua ennen joku huumediileri. Kaksi vuotta vanha kerrostalo, hyvällä alueella. En siis tiennyt tästä ex-asukkaasta muuttaessani. Kerran ovikello soi kahdelta yöllä. Menin avaamaan. Kolme äijää metalliputkiloiden kanssa etsimässä ex-asukkia. Sanoin, ettei asu täällä, mutta työnsivät nurin minut ja pitivät maassa, kun etsivät ex-asukkia. Nenä murtui minulta. Muutin pois, enkä päästä enää ketään sisälle.

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   23.11.25 11:40:49

Muutama viikko sitten heräsin juuri siihen kun ovikello soi. Aattelin etten mene todellakaan avaamaan ovea. Sitten kuuluikin jo ovelta että siellä on poliisi niin piti nousta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.