Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertokaa kokemuksia ihmisten laiskuudesta

Lähettäjä: Naapuri 
Päivämäärä:   23.11.25 10:10:38

Aloitan.

Laiskat naapurit kävelevät pihani läpi.

Asuntoni sisäänkäynti ja piha ovat talon toisessa päädyssä. Siinä päädyssä ei ole mitään muuta kun se minun pieni piha, josta lähtee nurmikkoinen ylämäki.

Varsinainen poistumistie taloyhtiömme sisäpihalta käy talon toisesta päädystä, mutta nyt lumisateiden myötä olen huomannut miten pihan poikki kulkee vieraita jalanjälkiä. Kerran yksi jantteri tuli jopa vastaan tuossa talon kulmalla. Hätäisenä siinä sitten vaihtoi suuntaa eli tiesi itsekin ettei nyt välttämättä ole ok kävellä toisten piha-alueiden läpi.

Minun päädyn suunnasta löytyy kaikki alueemme palvelut (koulu, kauppa, liikuntahalli jne.) niin onhan se tosiaan melko tylsää, jos joutuu kiertämään "koko talon" kun minun pihan läpi kävelemällä säästää ainakin 50 metriä kävelyä :')

Nämä kävelijät voisivat myös mennä pihani vierestä, kiivetä ruohonyppylän päälle, jonka jälkeen päätyisivät kävelytielle, mutta sekin on kai ylitsepääsemättömän raskasta kun mun piha taas on tasainen alue, eikä vaadi mäen nousua päästäkseen sinne kävelytielle.

Eipä tuo nyt mitenkään minua häiritse, kunhan huvittaa miten laiskuus tekee ihmisistä röyhkeitä.

Re: Kertokaa kokemuksia ihmisten laiskuudesta

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   23.11.25 10:16:40

Meidän naapuri teki koko talven vain auton renkaille kolot hankeen ja autolta pienen polun ovelle. Jossain vaiheessa joutui tekemään vähän enemmän kun auton pohja meinasi jäädä kiinni, oli melkoinen homma saada siinä kohtaa sulanutta ja jäätynyttä lunta sieltä alta pois kun päällä oli kunnon kerros lunta :D

Helpommalla olisi päässyt kun olisi tehnyt edes sen auton levyisen paikan alun alkaenkin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.25 10:28:18

En mä jaksa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.11.25 10:35:59

Meillä oli yksi hevonen hoidossa ja heillä myös kani meidän nurkissa. Rahaa ei ollut heillä liikaa mutta eivät silti viitsineet repiä sille kesällä voikukkia yms vaan toivat kaalia yms tuoretta sille kaupasta.

Lähettäjä: Green 
Päivämäärä:   23.11.25 10:36:13

Toi on jännä ilmiö että pitää jonkun pihan läpi oikaista.

Mun pihatie menee periaatteessa pihan läpi ja aikaisemmin säännöllisesti ramppasi porukkaa pihan läpi kun eivät jaksaneet kiertää tietä pitkin. Meni autoilijoita, pyöräilijöitä ja kävelijöitä. Välillä autoilijoille tuli kiva ylläri kun mun auto olikin parkissa pihatiellä niin joutuivat kääntymään takaisin. Kerrankin oli joku auto ajanut ihan mun autoon kiinni ja sitten vasta tajunnut että ei tästä pääsekään ja peruuttanut pois. Mun auto näkyi tielle asti ja silloin kyllä mietin että mitä noiden ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko mitään.

Nykyään liikenne on vähentynyt koska olen antanut toisen sisään tulon kasvaa umpeen enkä talvella kolaa koko pihatietä, joten joutuu räpimään lumessa jos pihan poikki meinaa tulla.

Sit huvittavinta on että naapurin pihatie kulkee suoraan samoista kohdista mun pihatie ja on aina käyttökunnossa, mutta silti tunkivat mun pihaan vaikka mun pihatie tekee mutkan.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.11.25 10:58:47

Siitä voi vääntää onko piharatkaisuissa kyse laiskuudesta vai huonosta suunnittelusta.

Usein näkee varsinkin kerrostalojen pihoilla, että polkuja muodostuu, kun suunniteltu reitti tekee pienenkin mutkan.
Sitten rakennellaan aitoja sun muita esteitä.

Sama homma liikenteessä.
Jos jalankulkija joutuu kiertämään risteyksen toiselle puolelle alikulkuun, niin aina löytyy niitä, jotka loikkii mieluummin ajokaistojen yli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.