Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kotihoidossa työskentelevä. Kuinka vessatauot?

Lähettäjä: Laillistakaan? 
Päivämäärä:   21.11.25 18:12:05

Olen työskennellyt pari vuotta kotihoidossa ja koko ajan rassannut tämä yksi asia. Nimittäin kierron aikana vessassa käynti. Meillä esimerkiksi aamukierto kestää noin 6.30-11(11.30). Tänä aikana ei mitään mahdollisuutta päästä käymään vessassa. Eli aamukahvi kannattaa jättää juomatta ja muitakin nesteitä vähäisesti. Ongelma on se, että treenaan kuitenkin päivittäin joko salilla tai aerobista, mutta olen duunipäivä jälkeen aivan nestehukassa, joten tää homma vie kyllä kaiken myös vapaa-ajasta, saati että liikunta kuitenkin olisi tärkeää mulle. Huoltoasemia ei täällä perähikiällä ole ja toimistollekkin meno vaatisi usein 10km ajelun. Lisäksi kun aikataulu on tiukka, niin ei siihenkään ole aikaa. Pienet on ongelmat, mutta minkäs teet. Miten te muut? Onko teillä taukoa aamupäivällä, eli onko tuo meidän homma jotenkin vähän outo. Hommaisin muuta työtä jos hoitajille sellaisia enää olisi.

Re: Kotihoidossa työskentelevä. Kuinka vessatauot?

Lähettäjä: Venla 
Päivämäärä:   21.11.25 18:25:51

Äidilläni käy kotihoito ja saavat käyttää vessaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 18:29:09

Minäkin kysyisin asiakkaalta, että saako käyttää vessaa. Ihan normaalia. En nyt itse kotihoidossa ole, mutta nuorena opiskelun ohessa tein töitä henkilökohtaisena avustajana ja totta kai kävin avustettavan luona vessassa. En tiedä, miksi tämä eroaisi siitä. Eiköhän suurimmalle osalle asiakkaista tämä ole ihan ok.

Lähettäjä: Laillistakaan? 
Päivämäärä:   21.11.25 18:31:46

Meillä on asiakkaina melkolailla sellaisia henkilöitä, joiden wc tiloissa ei oikein huvita asioida. Muutama on sanonut, että saa käydä vessassa. Juurikaan silloin ei hätä ole 

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.11.25 18:35:07

Mä olen joo huomannut, että nuoret ovat vuosi vuodelta tyhmempiä.
Mutta pohjat vetää, kun ei edes vessassa osata käydä.

Aloittaja, niillä ihan jokaisella sun asiakkaalla on wc.

On muuten syynsä, miksi esim. meidän sairaalaan ei lähäreitä ole enne vuosiin palkattu.

Päivämäärä:   21.11.25 19:03:32

Minäkin olen ollut henkilökohtaisena avustajana ja silloin kun tein sitä työtä keikkalaisena vaihtuvilla avustettavilla, pidin aina uuden avustettavan luo mennessä huolen, että olen saanut niin vähän nesteitä että selviän työvuorosta käymättä vessassa. Nimittäin kaikkien ihmisten hygieniataso ei ole sellainen, että haluaisin heidän vessaansa käyttää ja uuden ihmisen luo mennessä en tietenkään voinut tietää millaista siellä olisi. Kerran tein kahdeksan tunnin työkeikan käymättä vessassa koska sen ihmisen luona en todellakaan olisi vessaa käyttänyt. Hänellä oli eräs tarttuva tautikin.

Kuten arvata saattaa, olen todella tyytyinen etten enää joudu sitä hommaa tekemään.

Päivämäärä:   21.11.25 19:06:37

No jos olet jossain perähikiällä niin käyt matkalla puskassa. Niin itsekin tein, kun oli pidempi työmatka eikä huoltsikoita missään enkä asiakkaan (eri ala) tullut käyneeksi tai viitsinyt käydä. Mettää sen sijaan oli matkan varrella vaikka kuinka, joten sinne vaan jonkun mettätien päähän auto ja pusikkoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.