Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Karvajännesuojat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 13:15:38

Mihin käyttöön tuommosia karvallisia jännesuojia käytetään? Näyttää todella kuumilta jänteille kovemmassa treenissä. Luulisi että tommoset pulleat suojat häiritsee myös hyppimistä ja liikettä? Näyttävät hienoilta mutta jotenkin käytännöllisyys tuntuu puuttuvan?

Re: Karvajännesuojat

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   21.11.25 13:17:40

Ne keräävät myös kaiken paskan ja on vmäiset pitää puhtaina. Niitten ainoa funktio on näyttää omistajan mielestä kivalta.

Lähettäjä: Ubg 
Päivämäärä:   21.11.25 13:18:59

Ilmeisesti joillakin hevosilla karvat hiertyvät suojista ja keksittiin karvasuojat. Sen jälkeen niistä tuli muotijuttu, kun ovathan ne söpöt, mutta todellakin kuumat.
Itse en koskaan ole törmännyt hevoseen, jolla normaalit jännesuojat hiertävät, joten mahdollisesti ongelmakin on lähinnä huonosti istuvien suojien käyttö. Hevosia olen kouluttanut yli 30 vuotta, että aika monta sataa on tullut nähtyä.

Päivämäärä:   21.11.25 13:39:59

Itsekkin olen omistanut hevosia, jolla karva on niin ohut kun vaan voi olla ja ei ole niilläkään suojat koskaan onneksi hiertänyt. Juuri siksi kysyinkin täältä kun tuntuu hurjalta että luonnollinen viileneminen on mahdotonta tommosissa suojissa vaikka välikävelyn aikana, että jänteillehän tuo on katastrofi ajan myötä. Ehkä kävely pakkasmaastossa talvella toimii mutta itse en suojia käytä kävelymaastoissa, joten olisi silti aivan turha ostos. Ehkä jos tosiaan on oikeesti semmosia, jolla hiertää kaikki niin sopiikin mutta kuten jo moneen kertaan mainittu ikävää semmosenkin hepan jänteille.

Päivämäärä:   21.11.25 13:42:27

Tiedän esim ratsastuskoulujen hevosia, joilla tavalliset suojat hinkkaa. Toki syynä usein on likaiset jalat ja/tai suojat ja/tai huonosti istuvat suojat. Se ei tietenkään karvasuojilla ratkea, mutta kommentti vaan, että olen nähnyt suojien hinkkaavan/tekevän jalkoihin lyöttymiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.