Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Spk, koirasosiaalisuus?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   21.11.25 11:11:54

Mulla on nyt ensimmäinen sakemanni. 6v käyttis narttu, jolla on vähän arkuus ongelmana, on suht huonot lonkat ja iho-ongelmia. Tuli toimeen nuorena muiden tuttujen koirien kanssa, enää sietää vain ohituksissa. Vanhan koiran viimeisinä vuosina sai olla tarkkana ja yksinolot aina erikseen yms.

Olisi kiva, että olisi kaksi koiraa, ettei tarvitsisi olla työpäiviä aina yksin. Vanhojen koirien pois mentyä en kuitenkaan ole uskaltanut uutta ottaa enkä varmaan tämän kaveriksi otakaan. Pelottaa liikaa, ettei siedäkään uutta koiraa.

Tää rotu on aivan ihana. Silti on alkanut surettaa, että eikö voi olla vaikka kaksi koiraa? En jaksa elää enää koiratappeluiden pelossa. Onko minulla maanantaikappale vai eikö rotu tosiaan ole edes oman lauman kesken koirasosiaalinen?

Re: Spk, koirasosiaalisuus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 11:24:17

Monilla on sakuja kyllä useampia, mutta eihän se mikään koirasosiaalisin rotu ole ja kaikki yksilöt eivät sovellu toisten koirien kanssa samaan asuntoon asumaan. Ei se siitä mitään maanantaikappaletta tee.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.11.25 11:28:00

Mun omat nartut on kyllä kaikki tulleet aina keskenään ja muiden kanssa toimeen. Pieniä rähinöitä keskenään tulee usein kun kierrokset nousee mutta nekin on ohi muutamssa sekunnissa. Ovat omia kasvatteja ja samasta emälinjasta. Myös kavereiden erirotuiset koirat ei tuota ongelmia kun tulevat kylään. Toki nämä vaatii johdonmukaisen laumanjohtajan joka pitää laumassa yllä järjestystä ja hyvää käytöstä. Mulla on siis työsukuisia käyttiksiä.

Lähettäjä: +/- 
Päivämäärä:   21.11.25 11:47:59

Ota eri sukupuolta ja leikkuuta toinen tai molemmat. Sopu säilyy.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   21.11.25 11:54:39

Aloittajan koiralla lienee kipuja, toivottavasti ymmärrät lääkitä sitä? Jos et rotua halua vaihtaa, niin ota uros ja narttu. Tämän nykyisen koirasi kanssa tuskin toista koiraa kannattaa ottaa.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   21.11.25 12:00:52

Mitä ihmettä, kaverilla on ollut useita sakemanneja yhtä aikaa ja eri aikaan, eri kasvattajilta, käyttiksiä ja näyttis ja samalla muunkin rotuisia koiria. Myös mun koirat on aina solahtaneet joukkoon tuosta vaan. Ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.

Oisko aloittajan koiralla ongelmana nuo kivut ja arkuus ja siksi ei ole koirasosiaalinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.25 12:12:50

Kipeä koira ei jaksa olla sosiaalinen. Jos koira on aikoinaan terveinä vuosina ollut sosiaalinen ja myöhemmin käynyt epäsosiaaliseksi, hyvin todennäköistä että terveydentila on vaikuttanut asiaan.

Anna koiran sairastaa rauhassa ja laita pois kun siltä näyttää/tuntuu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.