Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Annan vuokrarästin anteeksi

Lähettäjä: Johanna 
Päivämäärä:   20.11.25 09:27:18

Monen mielestä olen tyhmä ja monen mielestä hyväuskoinen mutta jos itsestä tuntuu vahvasti siltä että on oikea ja hyvä teko?

Yksiössä vuokralaisena parikymppinen tyttö. Vuokra 450eur/kk ja yksi vuokra siis maksamatta. Pitänyt koko ajan avoimesti asian tiimoilta yhteyttä eli lyhyesti joutui hakemaan tukia ja niissä kesti mikä johti tuohon vuokrarästiin. Tiedän hänen olevan reipas keikkatyöläinen mutta ei hetkeen voinutkaan tehdä niin tilanne eskaloitui. On saanut tilanteen hallintaan jatkon suhteen mutta tuo yksi vuokra on avoin kun ei ole saanut sitä mistään maksettavaksi. Olen tässä tovin asiaa miettinyt ja nähnyt kuinka stressaantunut hänkin on tilanteesta niin vahvasti tullut itselle sellainen tunne etten hänen tilannettaan halua pahentaa laittamalla rästiä perintään tms. Oma tilanne ei ole mitenkään niin huono niin menkööt nyt sitten.

Toki joku maksusuunnitelma olisi vaihtoehto mutta tuista sen maksu miten lie onnistuisi?

Re: Annan vuokrarästin anteeksi

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   20.11.25 09:31:14

Jos ei itellä olis niin justiinsa, ja olisi muuten hyvä pitkäaikainen ja siisti vuokralainen, niin ilmottaisin että joululahjana unohdetaan se tällä kertaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   20.11.25 09:31:53

Jos sinulla on sellaiseen mahdollisuus, niin mikä jottei. Jos ei oo pelkoa, että jää vuokralaisella tavaksi jättää rästiin. Itse tarvitsen vuokrarahat, niin en voi hyväntekeväisyyttä harjoittaa.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   20.11.25 09:34:26

20 vuoden kokemuksella sanon, että ei, ei ja ei! Kun annat pikkusormen, sinulta viedään koko käsi. Toisin sanoen, jos annat käyttää itseäsi hyväksi, niin näin myös tehdään. Tee maksusuunnitelma, vaikka 20 euroa kuussa, mutta älä anna vuokraa anteeksi. Loput sitten vakuudesta, jonka tietenkin olet vaatinut.

Joustaa voi, se on eri asia kuin olla tyhmä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   20.11.25 09:36:42

Anna vapaa maksusuunnitelma ja loput sitten vuokratakuusta.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   20.11.25 09:41:50

Jos tilanteesi sallii, anna vuokrarästi anteeksi. Teet selväksi että tämä on vain ja ainoastaan kertaluontoinen avunanto vaikeaan tilanteeseen. Olen itse toiminut joskus näin, ja ihminen jota autoin, tuli myöhemmin kiittämään kuinka pelastin hänen elämänsä silloin, ja se vaikutti koko hänen tulevaisuuteensa. Joskus asiat ovat pienestä kiinni.

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   20.11.25 10:03:17

Antaisin anteeksi yhden kerran.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   20.11.25 10:13:44

Mä pelkäisin kyllä, että tuosta tulee sitten tapa. Kohta on taas joku tilanne, ettei saa vuokrarahoja kasaan, yhyy.

Tehkää ennemmin maksusuunnitelma. Vaikka 50 euroa kuussa. Tai vaikka 20, jos tytöllä on tiukkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.25 10:14:27

Kenelle muille annat 450 euron joululahjoja? Aika arvokas mielestäni tuntemattomalle. Maksakoot vähitellen.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   20.11.25 10:35:00

Olet jalo ihminen, harvinaista nykyaikana. Vanha sananlasku on: Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostaankaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.11.25 10:40:46

Tyhmä olet.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   20.11.25 10:42:08

Ongelma on kyllä siinä että vuokralainen ei olisikaan mikään tarkoituksellinen puliveivari, niin ihmisen mieli tuppaa toimia niin että kun seuraavan kerran on vastaava tilanne, ratkaisua haetaan samasta suunnasta. Jos tähän asti on ollut ajatus, että vuokranmaksu on kriittisen tärkeä asia, tämän jälkeen se vain muuttuu hitusen vähemmän tärkeäksi ja muut kriittiset menot ajavat sen ohi, koska silloin kerrankin siitä selvisi mutta niistä muista ei

Tee mieluummin joku tosi löysä maksusuunnitelma. Silläkin osoitat hyvää tahtoa, mutta et tee karhunpalvelusta.

Asiakaspalvelutyössä olen niin monta kertaa nähnyt nämä joiden kohdalla on tehty merkittävä poikkeus jostain asiasta hyvästä syystä, ja joiden päässä se on kääntynyt sitten heidän kohdallaan pysyväksi menettelyksi. "Mutta kun aina ennenkin on tehty poikkeus!"

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   20.11.25 10:43:02

Siis VAIKKA vuokralainen ei olisi puliveivari.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.