|
Lähettäjä: €
Päivämäärä: 19.11.25 20:21:36
Tuli mieleen tuosta exän talo-ketjusta. Oletteko, varsinkin eronneet vanhemmat, hoitaneet asianne kuntoon oman kuoleman varalta? Lähinnä niin, etteivät lapset ole ongelmissa, jos joutuvat selvittelemään asioita kuoleman jälkeen?
Minulla on talo ja lainaa siitä, jonkin verran muuta epälikvidiä omaisuutta, mutta ei suurempaa rahallista omaisuutta. Olen ottanut itselleni henkivakuutuksen, jolla lapset saavat maksettua lainan pois ja hoidettua mahdolliset perintöverot. Lisäksi minulla on kaikki omaisuuteeni liittyvät paperit yhdessä kansiossa, samoin salasanat ja tunnukset erilaisiin palveluihin jotka pitää päästä sulkemaan, lähinnä somet yms. Ei tietenkään esimerkiksi pankkitunnuksia. Samasta paikasta löytyy myös lemmikkien dokumentit rokotuskortteineen kaikkineen. Olen myös muistuttanut lapsia siitä, että jos sattumalta kuolen muistavat hakea myös työnantajan vakuutuksesta henkivakuutusrahat, se ei välttämättä tule mieleen.
Testamenttia en ole tehnyt, lapset ovat ainoita perillisiä ja uskon, että onnistuvat jakamaan esimerkiksi arvokkaammat korut keskenään ilman suurempia riitoja.
Yritän myös pitää tavaramäärän sen verran pienenä, etteivät joudu hankkimasn roskalavaa pihaan kun joskus tätä taloa tyhjentävät, ainoa ongelma varmaan tulee olemaan kirjahyllyni, jossa on muutama tuhat kirjaa.
|