Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koirani kiepautti pikkukoiran nurin

Lähettäjä: Olio 
Päivämäärä:   18.11.25 22:33:27

Ihan ensin haluan sanoa että tilanne on pikkukoiran omistajan kanssa selvitetty ja kaikki lienevät tyytyväisiä ainakin nyt. Itseä vain kuumottaa että perästä vielä kuuluu, ja muutenkin haluan vähän purkaa tätä kuviota. Lisäksi tapahtuma on videolla, mutta gopro on pyörässä eikä kypärässä eli ihan kaikki ei silleen yksityiskohtaisesti näy.

Olin erittäin hyvän vetokoirani kanssa vetolenkillä pyörällä perjantaina juuri kun alkoi tulla pimeää ja samalla alkoi sataa lunta. Meillä oli kaikki valot, heijastimet jne. Oltiin alueella jossa ei ole juurikaan ajoneuvoliikennettä vaikka siellä siis teitä kulkeekin, mutta koiranulkoiluttajia ja muita ulkoilijoita on paljon. Itse käyn tuolla monta kertaa viikossa juurikin vetolenkeillä koiran kanssa. Moni myös pitää tuolla koiriaan irti. Kerkesin juuri miettiä että sammutanko otsalampun, näkiskö siten paremmin (koska ne valtavat lumihiutaleet), kun näin tien laidassa tumman ihmishahmon jolla oli ehkä yks kaks pienenpientä heijastinta. No, koirani ei ihmisistä piittaa, eikä oikein muustakaan, joten ohi vain, ihan reipasta vauhtia.

Ainut vaan että juuri ihmisen kohdalla koira ottaa äkkipyrähdyksen suoraan sivulle ojaan ja kun katson sinne näen siellä otsalampun valossa pikkukoiran. Koirani siis "hyökkäsi" sen kimppuun ja samalla täti alkaa ihan ymmärrettävästi huutaa kuin henkeä vietäis. Hyppään samantien koirani perään ja nostan sen pois - sitä ei tarvinnut mitenkään irrottaa, senkun nappasin sen sieltä takaisin tielle. Tädin rauhoittelussa meni hetki ja piti itsekin hieman ääntä korottaa että voitko nyt katsoa miten se omasi voi. Sain sovittua siinä kohtaa (vaikka se olikin aika vaikeaa, kun täti huutaa yhä suoraa huutoa, kaikkea että mun koira pitää tappaa jne) että vien omani pois ja tulen autolla takaisin sopimaan jatkosta. Tässä vaiheessa näytti siltä että pikkukoira on vielä yhtenä kappaleena, hengissä, eikä mitään massiivista verenvuotoa tms. Samalla täti itkuhuutaa että koira on jo ikivanha ja "jatkoajalla" muutenkin ja niin edelleen. Niin joo, ja tämä pikkukoira oli mustassa flexinarussa ilman mitään valoa, heijastinta tai muuta. Ei siis ollut edes se neonkeltainen flexiliina.

Vein koirani pois, palasin takaisin, jatkettiin koiran tutkimista ja kuin ihmeen kaupalla siitä ei tunnu löytyvän mitään näkyvää vauriota. Se kävelee kaikilla jaloilla jne mutta sen tutkiminen on aika vaikeaa koska täti ei siihen itse oikein kykene ja minä saan siltä hammasta, onneksi en pahasti. Vein tädin ja koiran kotiin ja vaihdettiin yhteystietoja, eivät ainakaan silloin heti halunneet lähteä eläinlääkäriin.

Kysyin seuraavana päivänä onko pikkukoira edelleen ok, ja oli.

Muutaman päivän päästä täti soittaa ja sanoo, että kyllä se nyt sittenkin pitäis viedä eläinlääkäriin. Mentiin. Tällä 15v pikkukoiralla havaittiin sydämessä sivuääni jota ei kuulemma ainakaan vielä keväällä ole ollut - mun ja eläinlääkärin mielestä se ei välttämättä liity tapahtuneeseen mitenkään. Selästä löytyi pienenpieni mustelma. Tädin mukaan koira liikkuu hieman huonosti, mutta ell ei löydä mitään muuta vauriota kuin tuon pienen ruhjeen. Ell selittää tädille että noin vanhalla koiralla voi olla vaikka mitä vaivaa joka varmaan tuollaisesta kuperkeikasta voi nyt olla ärtynyt. Täti on eri mieltä - nyt kuulemma koira on oikein hyvävointinen seniori ollut tähän asti. No, maksoin ell-käynnin, koira kipulääkkeiden kanssa kotiin, ja leikattiin samalla vielä kynnetkin kun se on kuulemma kotona vaikeaa. Täti on tyytyväinen ja kehuu että hienosti kannettu vastuu. Mun tekis mieli kirota että koko tilannetta ei olis edes tapahtunut jos pikkukoiralla olis ollut vaikka se valopanta ja olis ollut mahdollista tietää että siellä ojassa sellainen oli.

Joo, kyllä, tottakai mun koiran pitää olla hallinnassa, mutta kun ihmisohitukset on sille täysin pala kakkua ja en voinut arvata että ojassa on lisää ohitettavaa. Ja itseasiassa myöskään koiraohitukset ei ole tuolle koiralle mikään juttu - oletettavasti se ei itsekään tajunnut syöksyneensä koiran päälle, vaan ehkä näki jonkun vilahduksen ja kuvitteli nappaavansa jonkun hiiren tai rusakon. Ei tosin ole ikinä sellaistenkaan perään ollut vetohommissa, mutta saalisviettinen on kuitenkin. Ilmeisesti, luojan kiitos, kuitenkin tajusi virheensä koska pikkukoira ei päässyt heti hengestään.

Nyt vaan tosiaan vielä hieman ahdistaa että kun tuon ikäinen koira voi nyt vaikka huomenna kuolla ihan muutenkin, niin edelleen mietin niitä vastuukysymyksiä. Ja vähän myös sitä sydämen sivuääntä. Täti vaikutti melko hankalalta tyypiltä ja siksikin mietin että mitähän tästä nyt voi vielä seurata... Omasta mielestäni olen tehnyt nyt sen minkä kuuluu, mutta mitäpä te olette mieltä? Voinko huokaista helpotuksesta ja todeta, jos nyt jotain jatkoa seuraisi, että ei kuulu enää mulle?

Re: Koirani kiepautti pikkukoiran nurin

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.11.25 22:37:21

No jos se ottaa yhteyttä, niin sano sille, että hommaa sille koiralleen heijastimet, että sitä ei yksinkertaisesti näkynyt tuolla pimeässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.25 22:41:36

"Mun tekis mieli kirota että koko tilannetta ei olis edes tapahtunut jos pikkukoiralla olis ollut vaikka se valopanta ja olis ollut mahdollista tietää että siellä ojassa sellainen oli."

Koko tilannetta ei olisi tapahtunut jos olisit pitänyt koirasi kurissa.

Olet onnekas ettei koirasi kaatanut tätä ikäihmistä nurin, siinä olisi pian voinut olla lonkka murtunut ja täti pysyvästi pyörätuolissa.

Hoidit hienosti tilanteen mutta tämä ei nyt ollut tuon rouvan vika ollenkaan.

Päivämäärä:   18.11.25 22:42:29

Pieni korjaus, koko tilannetta ei olisi tapahtunut jos olisit paremmin kartalla. Vahinkoja sattuu mutta nyt jatkossa tiedät että sun koira saattaa reagoida yllättävästi. Täti varmasti ylireagoi mutta niin tekisin minäkin koiravanhuksen kanssa.
Mulla on myös reaktiivinen iso koira, ja näiden kanssa nyt vaan on oltava ekstra-varovainen.
Vastuun olet mun mielestä kantanut hienosti, mutta ei se ikävä kyllä poista sitä etteikö täti voi käydä hankalaksi jos niikseen tulee. Hyvä että kävitte yhdessä lääkärillä, hoitaneeseen voit varmaan olla yhteydessä jos täti koittaa vielä muita asioita sun niskaan vierittää.

Päivämäärä:   18.11.25 22:46:50

Minulla on pikkukoira saanut pahat vammat, kun iso irtokoira jyräsi (ei siis purrut) sen päälle. Sillä "hajosi" koko takaosa ja koira sinnitteli 2v tapahtuneen jälkeen ja lopetettiin 6v iässä. Eli ei noi harmittomat jyräämiset aina ole harmittomia, mutta toki minun koira oli kävelykyvytön tapahtuneen jälkeen eli selkeästi pahempi tilanne kuin teidän tapauksen pikkukoiralla. Ihan ymmärrettävää, että noin vanha koira on kipeä ja paikkoja kolottaa tuollaisen jälkeen. Vika oli 100% sinun, kun et kyennyt koiraasi hallitsemaan. Hyvä kuitenkin, että kannoit vastuun ja maksoit eläinlääkärin. Varmasti vastuuasiassa auttaa sinuakin, niin ei kaikkia tulevia vikoja voi sinun piikkiin laittaa.

Päivämäärä:   18.11.25 22:46:54

Miks sää ohitit sen mummon niin läheltä, että se koirasi ylttyi sinne? Kyllä sun pitäis ymmärtää ottaa se koira lyhyelle ja ohittaa kaikki ulkoilijat hitaasti. Fakta on kuitenkin se, että näit sen ulkoilijan ja päätit silti mennä vaan reippaasti ohi. Turha nyt sanoa pikkukoiran flexistä kun omasikin oli ylipitkässä hihnassa.

Päivämäärä:   18.11.25 22:52:26

Ihan yhtä hyvin tää pikkukoira olis voinut juosta mun pyörän eteen ja minä olla siellä pyörätuolissa pahan kaatumisen takia. Sekin olis varmaan ollut seurausta siitä, että mun koira "ei ollut kurissa"? :D

Jos tuollaiset erittäin tarkasti jalostetut ja treenatut vetokoirat ei ole tuttuja, niin ne rakastaa juosta ja juoksee kyllä ihan "laput silmillä". Tämä tapahtui vielä ihan meidän alkulenkistä jolloin ei esimerkiksi väsymyksen takia saata keskittyminen herpaantua tms. En tiedä miten koirani olisi voinut olla paremmin "kurissa", jos olisin tiennyt tuosta pikkukoirasta olisin käskyttänyt omani toiseen laitaan tietä ja se olisi mennyt 100% varmasti. Kyseessä on todellakin todella hyvä koira. Ja siis toki pyörässä on myös tehokkaat jarrut ja koira liinassa siinä kiinni ja pysähtyäkin voi.

Päivämäärä:   18.11.25 22:58:09

"Ihan yhtä hyvin tää pikkukoira olis voinut juosta mun pyörän eteen ja minä olla siellä pyörätuolissa pahan kaatumisen takia."

Mutta kun ei juossut.

"Jos tuollaiset erittäin tarkasti jalostetut ja treenatut vetokoirat ei ole tuttuja, niin ne rakastaa juosta ja juoksee kyllä ihan "laput silmillä"."

No sun koiras ei ilmeisesti ole tarpeeksi tarkasti jalostettu ja treenattu kun se reagoi ohitettavaan.

"En tiedä miten koirani olisi voinut olla paremmin "kurissa", jos olisin tiennyt tuosta pikkukoirasta olisin käskyttänyt omani toiseen laitaan tietä ja se olisi mennyt 100% varmasti."

No mikset varmuuden vuoksi käskyttänyt sitä sinne tien toiseen laitaan? Kuuluu ihan hyviin tapoihin, ettei paineta KENESTÄKÄÄN ihan liki ohi oli sitten koira tai ei.

"Kyseessä on todellakin todella hyvä koira."

Ei sun koiras oo yhtään sen parempi kuin mummon koira.

Päivämäärä:   18.11.25 22:58:59

Ja oma koirani oli ihan normaalissa 2,7m vetonarussa. Valitettavasti tuollaisessa tilanteessa omassa jarruttamisen reaktioajassa se, spurtatessaan sivulle, tietysti pääsee jonkin verran etenemään. Tuo pikkukoira taas ilmeisesti veti juuri siellä ojanpohjalla flexin mitalta jotain kakkapaikan etsintää ees taas, kun tämä täti oli hyvin nähnyt meidän tulevan.

Lähettäjä: Musti 
Päivämäärä:   18.11.25 23:05:06

No kun sinä et nyt tehnyt tuossa ohitus tilanteessa mitään oikein, koska sun koira säntäsi toisen päälle, ihan ihme selittelyä nyt taas. Vaikka koirasinolisi mielestäsi todella hyvä niin nyt ei ollut ja oli täysin omaa syytäsi että se pääsi kimppuun. Ei tuollaista lajia koira noin "pitkällä" (eli ei siihen sivulle käskettynä) ylipäätään kannata harrastaa missään missä voi tulla ohitettavia, etenkään pimeällä.

Päivämäärä:   18.11.25 23:05:59

"No mikset varmuuden vuoksi käskyttänyt sitä sinne tien toiseen laitaan? Kuuluu ihan hyviin tapoihin, ettei paineta KENESTÄKÄÄN ihan liki ohi oli sitten koira tai ei."

Miksi olisin käskyttänyt sen ajotien "väärään" laitaan kun tämä täti selvästi oli pientareella meitä väistämässä, ja vielä kasvot meitä kohti eli ei mikään yllätysohitus takaa, tai näin ainakin siinä tilanteessa kuvittelin, ja etäisyyttä kuitenkin jäisi ainakin pari metriä.

Miksi jossitella tädin kaatamisella jos ei samalla voi jossitella mun kaatamisella?

Päivämäärä:   18.11.25 23:12:42

"Miksi olisin käskyttänyt sen ajotien "väärään" laitaan"

No edelleen vaikka siksi, että ei tunnu kuule kenestäkään kovin kivalta kun ihan vierestä pyyhältää joku koira ja pyörä ohi. Miten se on niin vaikeaa ymmärtää??

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   18.11.25 23:12:47

Vähintäänkin tilannenopeus on liian kova jos on noin huono keli eikä pysty ilmeisesti havainnoimaan kanssaliikkujia eikä pitämään omaa koiraa hallinnassa. Jos selitys on ettei koiraa mitenkään voi pitää tämän paremmassa hallinnassa niin sitten pitää mennä jonnekin pusikkoon missä ei koskaan ole ketään muita. Muilla on ihan yhtä iso oikeus liikkua julkisilla paikoilla ilman että heitä satutetaan, vaikka heillä ei olekaan tarkkaan jalostettuja ja treenattuja vetokoiria

Päivämäärä:   18.11.25 23:16:12

Mutta siis teidän mielestä on ihan täysin OK kulkea pimeän koiran kanssa ja olettaa että muut kulkijat varoo koiraa jonka olemassaoloa ei voi havaita? Toimitteko itse myös niin? Tai juoksetteko itse ilman heijastimia autojen alle ja toivotte ettei satu pahasti?

Tuon tädin pikkukoiran päälle oli kuulemma aiemmin (en tarkalleen tiedä milloin, en tullut kysyneeksi) tuolla samassa paikassa käynyt joku koira jota oli siellä juoksutettu vapaana. Voisi kuvitella että siitäkin kokemuksesta olisi tullut mieleen että olis ihan hyvä että koira näkyisi. Ehkä pitää käydä vielä nakkaamassa valopanta heidän postiluukusta.

Mutta haluaisko joku nyt mahdollisesti ottaa kantaa mun huolenaiheeseen vai vieläkö pitää jatkaa lynkkaamista?

Päivämäärä:   18.11.25 23:21:03

Se pikkukoira oli OJASSA eli ei mitenkään sun tiellä joten käytännössä on se ja sama näitkö sitä vai et. Sun koira ei pysynyt TIELLÄ hallinnassasi, joten mene nyt itseesi.

Lähettäjä: Groenendal 
Päivämäärä:   18.11.25 23:22:27

Niillähän oli heijastimet joten älä jaksa lässyttää.
Opettele pitämään koirasi hallinnassa.

Päivämäärä:   18.11.25 23:30:41

Niin. Jos olisin nähnyt sen niin tilannetta ei olisi tapahtunut. Nyt mulla ei ollut edes mahdollisuutta sitä "hallita". Oletettavasti myöskään koira ei nähnyt sitä aiemmin joten sekään ei voinut toimia niin kuin on opetettu ja käyttää järkeä vaan vietit vei voiton. Eläimiä ne kuitenkin on, ja kiitollinen sitä saa tosiaankin olla että lopputulos oli tämä eikä jotain paljon kamalampaa. En nyt jaksa puida tätä osuutta sen enempää, toivon että te ette harrasta mitään eläinlajeja.

Joko nyt riittää ja voitais miettiä jotain siltä varalta, että koira kupsahtaa huomenna ja omistaja haluaa syyttää mua? Ilmoitan vaan tyynesti että olen oman osuuteni hoitanut, ja koirassa ei todettu mitään vakavaa vammaa? Kerron että hänen puheet raihnaisesta vanhuksesta on videon ääniraidalla? ....

Päivämäärä:   18.11.25 23:33:08

Tädillä oli joku pienenpieni heijastin takissa, ehkä joku logo tai vastaava kärpäsenkakan kokoinen teippi, koiralla ei tosiaankaan edelleenkään mitään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.11.25 23:33:39

Ihan oikein tädille, vanhat lehmät ansaitsee kunnon säikähdyksen. Koiraa toki käy sääliksi mutta vanhoja ämmiä en suostu säälimään.

Lähettäjä: Nita 
Päivämäärä:   18.11.25 23:37:39

"Mutta siis teidän mielestä on ihan täysin OK kulkea pimeän koiran kanssa ja olettaa että muut kulkijat varoo koiraa jonka olemassaoloa ei voi havaita? Toimitteko itse myös niin? Tai juoksetteko itse ilman heijastimia autojen alle ja toivotte ettei satu pahasti?"

Mä inhoan syvästi ihmisiä, jotka eivät laita itselleen ja koirilleen heijastimia ja jotain valoa. That being said, vastuu on vain ja ainoastaan sinun. Sanoit heti alussa, että tuolla alueella liikkuu paljon ulkoilijoita ja koiranulkoiluttajia ja aivan taatusti olet myös ollut tietoinen siitä, että siellä liikkuu sekä valottomia että heijastimettomia ihmisiä. Siitä huolimatta otit ja olet ilmeisesti aiemminkin ottanut ison riskin siitä, että koirasi käy jonkun päälle, koska et ole pystynyt riittävällä tasolla tarkkailemaan ympäristöäsi. Aiemmin ei ilmeisesti onnettomuutta ole sattunut, mutta sinun on hyvä tiedostaa, että se johtuu vain ja ainoastaan hyvästä tuurista. Koirasi ei ole sinulla riittävällä tasolla hallinnassa, jos se täysin yllättäen syöksyy toisen koiran päälle. Tuollaisten koirien kanssa ei ohiteta yhtään ketään ottamatta niitä 100% hallintaan eikä tuollaisten koirien kanssa pitäisi ikimaailmassa käydä pimeällä vetolenkeillä. Vastuu on vain ja ainoastaan sinun. Ota tästä opiksesi ja kouluta koirasi paremmin. Sinun koirasi ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin meidän muidenkaan koirat, mutta sen sijaan se on vaarallinen muille koirille.

Ja ennen kuin intät vastaan, niin mulla on omat koirat kuin joulukuuset valopannoilla, orbiloceilla, heijastinliiveillä ja heijastinpannoilla. Päiväsaikaan nämä ovat molemmat aina irti, koska ne todellakin kääntyvät ympäri havaitessaan toisen koiran/ihmisen/luonnoneläimen ja kipittävät takaisin luokseni. Silti en ikimaailmassa pitäisi niitä irti silloin, kun en pysty tarkkailemaan ympäristöä, kuten esimerkiksi pimeällä, koska AINA pitää olettaa, että sieltä voi tulla joku vastaan valottomana ja heijastimettomana. Jos sinun koirasi ei sitä kestä, niin ei sillä voi käydä vedättämässä pimeällä.

Lähettäjä: Nita 
Päivämäärä:   18.11.25 23:43:00

"Joko nyt riittää ja voitais miettiä jotain siltä varalta, että koira kupsahtaa huomenna ja omistaja haluaa syyttää mua? Ilmoitan vaan tyynesti että olen oman osuuteni hoitanut, ja koirassa ei todettu mitään vakavaa vammaa? Kerron että hänen puheet raihnaisesta vanhuksesta on videon ääniraidalla? ...."

Vaikka yleiseläinlääkäri ei olisi todennut koirassa vakavaa vammaa, niin siinä voi silti sellainen olla ja sinä olet sen velvollinen korvaamaan, jos sellainen kohtuullisen ajan puitteissa todetaan. Toivon syvästi, että täti näkee tämän, sillä hän todellakin voi ottaa yhteyttä juristiin ja vaatia korvauksia.

Oman koirani kimppuun kävi lähes vastaavalla tavalla koira, joka ei ollut omistajallaan hallinnassa, vaikka hihnassa olikin. Käytiin ellillä samana iltana eikä mitään löytynyt, mutta koira meni seuraavana päivänä (pe iltana) täysin liikkumishaluttomaksi. Maanantaina ortopedille ja todettiin varsin kurjat vammat, niitä kuntoutettiin kuukausia. Omistaja yritti pakoilla vastuutaan, mutta juristin avulla saatiin korvaukset. Muistaakseni n. 2500e yhteensä. Eivät ne tietenkään riittäneet hoitokuluihin, mutta jotain kuitenkin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   18.11.25 23:49:30

Toisen koirakon varusteet eivät vaikuta mitenkään siihen faktaan, että sinun koirasi ei ollut hallinnassa ja hyökkäsi toisen koiran kimppuun. Koira ihan varmasti tiesi, että se oli toinen koira eikä muu eläin: koirilla on hyvä näkö ja vielä parempi hajuaisti.

Jos toinen koira kuolee, korvaat omistajalle ihan mitä vaan hän haluaa.

Olet onnekas, jos selviät rahalla. Jos koirasi olisi hyökännyt minun koirani kimppuun ja taittanut siitä karvaakaan, pyöräsi olisi rusetilla kaulasi ympäri.

Lähettäjä: yöy 
Päivämäärä:   18.11.25 23:52:21

"Samalla täti itkuhuutaa että koira on jo ikivanha ja "jatkoajalla" muutenkin ja niin edelleen."
"nyt kuulemma koira on oikein hyvävointinen seniori ollut tähän asti."

Niin että miten meni?
Kun sinulla on kaikki tallentunut videolle edes ääniraidan verran, niin kysyhän siltä naikkoselta, että oliko se koira huonokuntoinen ja jatkoajalla kuten kurkku suorana sinulle huusi, vai onko se hyvävointinen seniori?

Liikenteessä pätee se, että pitää kyetä pitämään kulkuneuvonsa hallinnassa. Pätee myös pyöräilijöihin ja varsinkin koiran kanssa kulkeviin pyöräilijöihin.

Sinä mokasit aika pahasti kun viiletät koiran kanssa paikassa, jossa kulkee paljonkin muita ihmisiä, eikä sinulle ole oma koira eikä näköjään edes se polkupyöräsi hallinnassa, kun tuollainen tilanne pääsi käymään.

Muiden tekemisiin et voi vaikuttaa, mutta omaan toimintaasi sinun pitää vaikuttaa sen verran, ettet ainakaan pahenna asioita. Toivottavasti nyt opit sen että jatkossa varaudu siihen, että koska vain saattaa pusikossa olla joku tai jotain joka kiinnostaa koiraasi, eikä noita tilanteita enää satu.

Päivämäärä:   18.11.25 23:56:56

Sinun lajisi on noissa olosuhteissa ilmeisesti liian vauhdikas koska et ehdi havainnoimaan ja hallitsemaan koiraasi riittävän nopeasti ja vahinkoja voi sattua. Harrasta valoisassa tai väljemmissä olosuhteissa pimeällä.
Täti ei ollut vaaraksi kenellekään ja hänen koiransa oli ojassa, sinä olet yksiselitteisesti syyllinen tapahtuneeseen, se varmaan kannattaa hyväksyä ilman sen kummempia selittelyjä.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   19.11.25 00:02:41

.

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   19.11.25 00:13:14

Onpa ärsyttävää, kirjoitin pitkän kommentin mutta se vain katosi. No, sama tiivistetysti.

En ymmärrä sitten alkuunkaan tätä lynkkausmentaliteettia, mutta samalla en ole yhtään yllättynyt, taattua hötökamaa taas.

Ei kai ap tässä omaa vastuutaan tähän asti tapahtuneesta kyseenalaista ja ainakin kirjoituksen perusteella vaikuttaa siltä että on pyrkinyt hankalassa tilanteessa toimimaan mahdollisimman hyvin. Pisteet siitä. Veikkaan että nämä mouhoojat täällä olis livenneet paikalta viimeistään siinä kohtaa kun olisivat todenneet pikkukoiran säilyneen hengissä ja tuskin moni olisi enää useamman (??) päivän päästä ollut halukas eläinlääkäriä maksamaan kun siihen asti kaikki ollut hyvin. Johan siinä välissä on voinut sattua ihan mitä tahansa muutakin, varsinkin kun tapana on pimeänä kuljeskella vilkkailla paikoilla.

Ap:n varsinaiseen pohdintaan: minä varmaan sinuna vaatisin ruumiinavauksen jos se koira nyt tosiaan sattuisi kuolemaan ja siitä jotain korvauksia oltais vailla. Jatkot sitten sen tulosten perusteella. Tuon ikäiselle koiralle voi kehittyä sivuääni sydämeen vaikka viikossakin, eli useamman kuukauden takaisesta kuuntelusta ei ole mitään vertailukohtaa. Sinällään koira sai tästä palveluksen jos omistajansa nyt asiaa lähtee hoitamaan. Jos sydänasia tulee kysymykseksi niin varmistaisin myös tämän aiemman kuuntelun jostain dokumentista, minusta kuulostaa vähän siltä että omistaja tuossa muutaman päivän pohdiskeli asiaa ja ehkä keksi saavansa koiralle ilmaisen eläinlääkärintarkastuksen, kun se tarinakin vaihtui raihnaisesta vanhuksesta hyvinvoivaksi senioriksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.