Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Häpeän tunne kaikesta mitä sanon/teen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.11.25 19:21:00

En tajua mistä tämä on tullut!

Nykyään aina kun on jotain sosiaalisia tilanteita, tunnen jälkikäteen aivan tolkutonta häpeää siitä, mitä olen sanonut, tai harvemmin, tehnyt. Saatan herätä keskellä yötä pohtimaan näitä asioita ja en saa välttämättä enää unta kun hävettää niin paljon. Usein pohdin, että olisi pitänyt pitää turpa kiinni...

Kohtalotovereita? Mikä tähän voisi auttaa?

Re: Häpeän tunne kaikesta mitä sanon/teen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.11.25 19:23:35

Minulla tuo tulee lapsuudesta, vanhempani iskostivat sen minuun syvälle.

Paras ase häpeää vastaan on todella radikaali itsemyötätunto. Vaatii treeniä mutta toimii. Yritä suhtautua itseesi kuin olisit joku ihminen josta pidät.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   18.11.25 19:27:35

Häpeän tunnelukko. Googleta sillä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.11.25 19:34:01

Minulla on sama! Pahinta on, että vielä useiden vuosien jälkeen tunnen häpeää jostain asiasta, jonka olen sanonut tai tehnyt. Nykyään yritän päässäni haistattaa v*tut koko ajatukselle ja näyttää keskisormea perään :D Vaikka olisinkin sanonut jotain typerää, mitä sitten. En voi enää muuttaa sanomisia ja en varmasti ole ainut ihminen maailmassa joka puhuu "tyhmiä".

Tsemppiä sinne!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.25 19:36:02

Minulla on ihan sama ja selvästi tämä korostunut, kun sosiaalisia kontakteja on vähemmän. Ja koska se korostuu, niin tietenkin hakeudun entistä vähemmän sosiaalisiin tilanteisiin. Nykyisellään näen vain perhettäni ja läheistä ystävääni. Heidän seurassaan ei tätä tule. Työt on etänä, mutta ne harvat kerran vuoden aikana, kun täytyy mennä töissä ihmisten ilmoille, niin heti tulee tuo kuvaamasi tunne.

Parhaiten siihen auttaa minulla vain se, että pakotan ajatukset muualle eli keksin jotain muuta tekemistä. Vaikka sitten keskellä yötä.

Kai tuohon terapia voisi auttaa. Minä olen luonteeltani niin introvertti, että minulla "ratkaisu" on ollut sosiaalisten tilanteiden välttely. Eihän se ongelmaa ratkaise, mutta olo on helpompi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.