Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylen juttu asunnottomasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.25 08:01:11

https://yle.fi/a/74-20189895?utm_medium=social&utm_source=copy-link-share

Outo juttu, jos rahat menee kulutusluottoihin, eikä vuokraan ole varaa, pitäiskö muiden veronmaksajien tulla apuun ? Jutussa ei kerrottu paljon kulutusluottoa on ja onko mahdollisesti yritetty jotain niille tehdä.

Tää juttu vaan vahvistaa ajatusta et köyhät on itse aiheuttaneet tilanteensa.

Re: Ylen juttu asunnottomasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.25 08:12:01

Aika monet ovat, mutta tätä ei saa toki sanoa. Liity huviksesi velallisten tukiryhmään. Hämmentää, kun jengi ostaa iphoneja sun muita velaksi ja itketään, kun ne pitää maksaa takaisin. Monilla on kymppitonnien velkoja kulutusluotoista... Ja kieli pitkällä odotellaan, milloin velka vanhenee.

Ei tajua.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   18.11.25 08:31:15

No taitaa olla niin että Suomessa köyhät ja asunnottomat on niitä jotka on kusseet (elämänhallinta,päihteet,pikavipit jne) taloutensa ja sen takia vaikeuksissa. Isossa maailmassa "köyhä" voi tarkottaa että sulla ei ole yhtään mitään, ei siis yhtään mitään.. Mut joo,en tarkoita että asunnottoman ja köyhän asema Suomessakaan mukava olisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.11.25 10:00:30

Onko tämä provo taas?

Tai sitten Yle provoaa, tai joku pöhkö käyttänyt Yleä provoamiseen.

Luurin osto korottomalla ja kuluttomalla osarilla ei kyllä aiheuta minkäänmoista asunnottomuutta eikä muutakaan. Sillä ei ole mitään merkitystä mikä luuri se on.

Minä olen köyhä, ollut aina köyhä ja tulen olemaan, sairas henkilö. En muista edes montako luuria olen ostanut mutta operaattorin osarilla ostan joidenkin vuosien välein. Ennen vanhaan ostin kodinkoneita Anttilan osarilla sotkuitta. En ole ollut UO:ssa. Joskus on ollut luottokortteja, mutta vikasta luovuin enkä ole pitänyt sen jälkeen. Jos ostan luurin osarilla, en ymmärrä siinä mitään ihmettä. Kk-maksu on koroton, kuluton ja todella pieni, pieni osa budjettia jopa köyhällä. Miten sillä joku joutuu asunnotta, ulosottoon, vararikkoon? Jos niin sössii, niin kyse on muutoin rahankäytön osaamattomuudesta. Liikaa menoja joista osa asiattomia tai sitten ihminen ei vain osaa hoitaa asioita niin, asialliset menot saisi katettua hankkimalla niihin millä maksaa ne. Jonkin luurin pieni 36kk osarin osuus kuussa on älyttömän pieni. Siitä ei ole mikään kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.