Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maailma on muuttunut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.11.25 07:13:15

Olen viime päivinä törmännyt useamman kerran kummalliseen kysymykseen. Kyse on kai ihmisen itsemääräämisoikeudesta ja koskemattomuudesta.

Minusta tässäkin on menty liian pitkälle.

Olin gynekologilla. Makasin siinä pöydällä selälläni jalat levällään ja lääkäri kysyy, onko ok jos hän tekee sisätutkimuksen.

Tai kun menin näyttämään kipeää kättäni, kysytään, voiko tunnustella.

Huoh

Re: Maailma on muuttunut

Päivämäärä:   18.11.25 07:15:39

”Ei mä tulin tänne muuten vaan makoilemaan jalat levällään sun hoitopöydälle”.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.11.25 07:25:55

Ihan hyvä on, että kysytään/varoitetaan.

Joskus kun menin näyttämään haavaa lääkärille, niin hän pyysi näyttämään haavan. Aloin riisumaan housujani, ja lääkäri kysyi "onko se jalassa". Sanoin, että ei kun muuten vaan aina riisun housut lääkärissä. Eihän se nuori lääkäri vitsiä ymmärtänyt :')

Päivämäärä:   18.11.25 07:26:14

Mitä haittaa sinusta siitä on, että tällaista kysytään?

Lähettäjä: jepjep 
Päivämäärä:   18.11.25 07:30:00

Eipä se ole keneltäkään pois, että tällaista kysytään. Päinvastoin, jos jotain jännittää niin tuollainen kysymys usein riittää laukaisemaan sen jännityksen. Hyvä vaan että huomioidaan potilasta.

Lähettäjä: Pebbe 
Päivämäärä:   18.11.25 07:34:57

On todella naurettavaa.

Päivämäärä:   18.11.25 07:38:42

Saanko nyt humauttaa sinulle että olet sairaan ylipainoinen ja siksi et voi ratsastaa hevosellani.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.11.25 07:45:52

Hyvä vaan! Kiva kun lääkäri ensin varoittaa.

Lisäksi joitakin ihmisiä voi oikeasti jännittää, niin tuo kysymys luo tunnetta, että he ovat itse ns. tilanteen ohjaksissa eikä kukaan tunge mitään mööpeliä sinne rasiaan yhtäkkiä ja yllättäen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   18.11.25 07:49:57

Hyvähän se vain on. Potilasta voi pelottaa tai hänellä voi olla kipuja, jolloin ei ole kovin mukavaa että lääkäri vain nappaa kiinni kuin lihanpalaseen.

Lähettäjä: vanhus 
Päivämäärä:   18.11.25 07:55:18

”Olin gynekologilla. Makasin siinä pöydällä selälläni jalat levällään ja lääkäri kysyy, onko ok jos hän tekee sisätutkimuksen.”

Kaipa se on lääkäristäkon kiinni, mutta minulta on kyllä vuosikausia aina gynellä kysytty noin ennen kuin aletaan toimia (ja tullut sairauden takia valitettavan usein maatua siellä). Ei siis minusta kuulosta uudelta, ihmeelliseltä tai naurettavalta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.11.25 07:58:43

Minä taas makasin gynellä, ja menin vielä yksityiselle pelon takia, ja yhtäkkiä, varoittamatta, gynekologi survaisee sormensa takamukseeni :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.