Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ahdistaa olla nipottaja! (On Koulusta)

Lähettäjä: Apua! 
Päivämäärä:   17.11.25 20:25:57

Ahdistaa ihan hirveästi olla vinkumassa jatkuvasti.

Opiskelen ammattikorkeassa ja kaikki opiskelijat ovat aikuisia. Ryhmätyöt ovat kompastuskivi - muilla ei tunnu olevan yhtään hanskassa se, mitä tehtävissä haetaan ja joudun jatkuvasti tarttumaan heidän tekemisiinsä, korjaamaan lähteitä tai kirjoitusasua.

Ahdistaa ihan hirveästi olla se ikävä tyyppi, jolle ei ns. kelpaa mikään! Olen perusluonteeltani suurpiirteinen ja en nipota turhasta, mutta nämä tekee niin luokatonta skeidaa, ettei sellaista vaan VOI palauttaa! Tuntuu, että ryhmätöissä minua varmaan inhotaan, kun vaadin muilta sitä, että ymmärtävät tehtävänannon ja osaavat vastata siihen oikeakielisesti lähteet huomioiden ja ne oikein merkiten.

Olen jo yhden AMK- tutkinnon tehnyt ja silloin ei ikinä ollut tätä ongelmaa laisinkaan. Nyt tuntuu, että joka ryhmässä on joko osa/kaikki täysin vajavaisin taidoin liikenteessä.

Miten te olette ratkaisseet tämän?

Re: Ahdistaa olla nipottaja! (On Koulusta)

Lähettäjä: Apua! 
Päivämäärä:   17.11.25 20:59:56

....

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.25 21:03:43

Joo meidänkin koulusta löytyy tyyppejä, jotka ei osaa edes Teamsiin perustaa ryhmää, tallentaa sinne tiedostoja, järjestää kokouksia, merkata lähteitä oikein... Aina saa korjata kaikkea vaikka opinnot on alkaneet jo elokuussa 2024. Koulun sivuilla on kuitenkin hyvä lähdeviiteopas, miten voi olla niin vaikeaa...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.25 21:23:57

Tiedän tunteen... yksi käytti vauva.fi:tä TIETEELLISENÄ lähteenä..:)))

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.25 21:25:56

Mutta ratkaisin tilanteen sillä, että päätin, etten välitä, vaikka joku minulle suuttuisi, mutta en rupea enää aikuisten ihmisten paapojaksi. Jos joku ei tee osuuttaan, niin ilmoitan opettajalle. Ja tommoset "tyhmät virheet" ihan suoraan sanoin kys henkilölle. Aina mulle joku suuttui, kun ei saanutkaan vapaamatkustaa, mutta ei voi mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.