Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joidenkin valokuvaajien kuvat huonoja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.11.25 18:18:02

Olen huomannut portfolioita ja nettisivuja katsellessa, että monella ammattivalokuvaajalle, jotka työkseen alaa tekee on surkeita kuvia.
Esimerkiksi: tummia, rajattu kummallisesti, masentavia jne.
Muilla jotka eivät alaa tee työkseen: kuvat on paljon kivempia ja onnistuneempia.
Miten jotkut haluaa palkata valokuvaajia juhliinsa, jos kuvat on kehnoja...
En mainitse ketään nimeltä (en edes muista nimiä). Ja eihän mun ole palkattava ketään vaan voin itse kuvata.
Mutta luulin, että jos käy valokuvaus kouluja ja saa alasta spesiaalitietoa niin onnistuisi paremmin.

Huom. On myös hyviäkin ammattikuvaajia olemassa, mutta viimeaikoina katsonut surkeita ja masentavia kuvia.b

Re: Joidenkin valokuvaajien kuvat huonoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.25 18:22:37

Valokuvausala on hyvin monenkirjavaa osaajien tasolta, kuten muutkin taiteen alat. Mutta kuten monilla muillakin aloilla, se koulun x käyminen ei tee aina ammattilaista, esimerkiksi eläintenkouluttaja on yksi tämmönen ala.

Päivämäärä:   17.11.25 18:24:43

Hesarilla on tällainen "suojatyöpaikan" saanut vähemmistökuvaaja, karseita rajauksia jne.

Lähettäjä: Monikko 
Päivämäärä:   17.11.25 18:26:32

Makuja ja tyylejä on monenlaisia. Joku tykkää niistä sinun mielestä kummallisesti rajatuista ja tummemman sävyisistä kuvista. Valitse sinä sellainen kuvaaja, jonka tyyli miellyttää sinua.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.11.25 18:27:29

. , jos yrität mollata Rio Granadaa, niin hänet on ihan työstään palkittu.

Päivämäärä:   17.11.25 18:28:02

Anteeksi, siis Gandara.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   17.11.25 18:32:11

Se, että on kouluja käynyt, ei välttämättä tarkoita että olisi oikeasti hyvä työssään. Tämä pätee niin valokuvaajaan kuin moneen muuhunkin ammattiryhmään. Ammattivalokuvaajaksi voi myös tituleerata itseään, vaikkei olisi ensimmäistäkään koulua koskaan käynytkään. Tai jos on käynyt jonkun muun visuaalisen alan koulutuksen, johon sisältyy kurssi-pari valokuvausta.

Rajaukset ja kuvien taiteellisuus on katsojan silmässä. Se mikä miellyttää yhtä, ei välttämättä miellytä toista. (Ammatti)Valokuvaajalle tärkeintä pitäisi olla asiakkaan tyytyväisyys, ei asiakkaan kavereiden.

Toki, jos kuva on huono, niin se on huono. Jos ammattilaiseksi itseään kutsuva päästää läpi huonon kuvan, niin eihän se hänen osaamistaan hirveästi kehu.

Nimim. 20 vuotta valokuvausta harrastanut ja visuaalisen alan koulutuksen käynyt, mutta en kuitenkaan nimitä itseäni ammattikuvaajaksi.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   17.11.25 18:33:06

Btw, Hesarin valokuvaajan morkkaaminen on täysin epäasiallista. Jopa niin epäasiallista, että kuvaajan nimen olisi voinut jättää mainitsematta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.11.25 18:36:27

Minulla on parinkin kaverin häissä ollut valokuvaaja (aina loppuunbuukattu ammattivalokuvaaja) ja otokset aika huonoja. Ihan siitä lähtien, että kamera on hiukan vinossa, tarkennukset on johonkin helman yksittäiseen timanttiin ja kasvot sumeat, liian valoisia.... toisella kaverillani alttarisuudelmakuva on tarkentanut taka-alla seisovan papin kasvoihin.

Päivämäärä:   17.11.25 18:49:32

No katsokaa tässä kuvia, kyllä jyvät erottuu akanoista.

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000011620975.html

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   17.11.25 18:56:09

Valokuvaajia on erilaisia ja niin on myös ihmisillä makuja. Eiköhän jokaiselle kuvaajalle löydy niitä, jotka hänen kuvistaan pitävät.

Tekisi aloittajallekin hyvää miettiä josko joskus voisi sanoa jotain positiivista toisista ihmisistä ja heidän työstään. Jatkuva negatiivisuus on aika uuvuttavaa.

Päivämäärä:   17.11.25 18:58:15

Myös toksinen positiivisuus on myrkkyä. Jos mistään ei saa sanoa mitään negatiivista ollaan aika pahassa suunnassa.

Päivämäärä:   17.11.25 19:00:33

., , kyseinen henkilö oli täysin tunnistettavissa tuolla nimimerkki pisteen kuvauksella. Minä en ole häntä mollannut, tykkään todella paljon hänen kuvistaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.11.25 19:01:15

En yritä mollata ketään yksittäistä. Mistään Riosta en ole eläissäni kuullutkaan.
Puhuin löytämistäni kuvaajista joiden nettisivuja olen katsonut.

Päivämäärä:   17.11.25 19:02:38

Ja jokaisella alalla on hyviä ja huonoja tekijöitä. Aivan sama, onko kyse opettajasta, toimittajasta, kampaajasta, siivoojasta tai vaikka kaupan kassasta.

Päivämäärä:   17.11.25 19:03:33

Ällö, katso linkin kuvat.

Päivämäärä:   17.11.25 19:04:44

. , niin? Gandaran kuvia olen katsonut vuosien mittaan satoja.

Päivämäärä:   17.11.25 19:05:50

Siellä on aika monen muunkin kuvia, huonoja ja hyviä, sinä tässä tuon Rion nimesit, minä tarkoitin toista.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   17.11.25 19:59:24

Rion kuvat ovat oivaltavia ja nokkelia. Olen ikifani (ja harrastanut valokuvausta 48 vuotta).

Päivämäärä:   17.11.25 20:01:29

L, minäkin pidän kovasti hänen kuvistaan. Yleensä katson ensin kuvan ja sitten huomaan kuvaajan nimen - aina ilahtuu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.11.25 20:40:47

Ei kyllä säväytä mitenkään nuo ruokakuvat. Mitä ihmettä niissä muka on erilaista kuin muiden kuvaamissa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.