Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osta vain kotimaista-viikko

Lähettäjä: Suomi nousuun 
Päivämäärä:   17.11.25 15:01:45

Yritän nyt tutkia omaa ostokäyttäytymistä ja tämän viikon ajan tutkin kaikki vaihtoehdot jos voisin ostaa vain kotimaista.

Re: Osta vain kotimaista-viikko

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.11.25 15:26:50

Hienoa, arvostan maatalousalalla olevana :)
Itsekin siihen pyrin. Ainoastaan mm. mausteet, muutama juusto (mm. Burrata), pähkinät ja joitain kasviksia ja hedelmiä on pakko ostaa ulkomaisina, koska niitä ei ole kotimaisina.
Mutta kaikki liha (myös einesten) kotimaista, ja 99,5% maitotuotteista. Sekä kaikki ne kasvikset ja hedelmät mitä paikallisen pikku-äsmarketin valikoimassa on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.25 15:35:59

Jep, suosi suomalaista.

Lähettäjä: Ei poikkea normist 
Päivämäärä:   17.11.25 15:56:55

Itse noudatan tuota periaatetta niin hyvin kuin pystyn ihan aina. Ostan suomalaista aina kun voin. Ruoassa ostan ei-suomalaisina vain sellaiset tuotteet, joita ei voi Suomessa tuottaa.

Terv. yrittäjä

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   17.11.25 15:58:57

Itse ostan kotimaista niin paljon kuin mahdollista, mutta köyhänä ei aina ole varaa valita. Haaveilen siitä että olisin joskus niin rikas, että voisin hakea esim kaikki lihat ja kananmunat suoraan tiloilta.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.11.25 16:52:56

Mä yritän aina ostaa kotimaisena jos vaan mahdollista, joten en kyllä näe mitään eroa. Kaikkee ei pysty, mutta ne mitä pystyy niin ostan kyllä kotimaista. Mulla on rajallinen ruokavalio kaikkien yliherkkyyksien vuoksi ja osa on sellasia mitä nyt ei kotimaisena saa.

Esim perunat ja juurekset ostan Rekosta niin pitkälle kevääseen kuin heillä riittää tuotteita. Valkosipulit ostin just pitkäksi aikaa kotimaisena. Rekosta ostan myös munia, kalaa aina kun mahdollista, hunajaa jne.

Lisäksi tuin juuri viikonloppuna montaa suomalaista pientä yrittäjää kun ostin käsinvärjättyjä lankoja kotimaisilta toimijoilta Kädentaitomessuilta :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.