Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten keskustella miehen kanssa seksihistoriasta

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   17.11.25 14:16:04

Siis omastani. Eksä jonkin verran mukana omassa elämässä edelleen, ihan puhtaasti kaverina. Nyt olen tavannut uuden miehen, haluaisin kertoa hänelle taustoistani, mutta ongelmaksi tulee, että joudun väkisinkin kertomaan myös eksän seksuaalisuudesta samalla. Tavallaan en haluaisi toisen henkilökohtaisia asioita paljastaa, etenkin kun vaarana on että nämä miehet vielä saattavat joskus tavata toisensa. Mutta eksän ja minun seksielämä värittää omaa käyttäytymistä edelleen ja luulen että minun on jonkinverran tuotava tuo painolasti esiin uudelle miehelle. Tämä onneks voi olla myös ennenaikaista ja juttu kuivuu kokoon ennen sitä, mutta olisi hyvä tietää etukäteen miten ottaa asiat puheeksi

Re: Miten keskustella miehen kanssa seksihistoriasta

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.11.25 14:18:38

Onko sinun pakko mainita ihan nimeltä se eksä, jonka asioista aiot kertoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.25 14:21:14

Onko tässä kyse jonkinlaisesta seksuaalisesta kaltoinkohtelusta eksäsi taholta? Koska siltä tuo nyt kuulostaa. Joka tapauksessa ei vaikuta siltä, että sinulle olisi hyväksi pitää tätä eksää elämässäsi millään lailla. Jos seksuaaliset asiat hänen kanssaan ovat painolasti, joka vaikuttaa käytökseesi edelleen, niin ei kuulosta siltä, että teillä olisi ollut sinusta aidosti hyvältä tuntuvaa suostumuksellista seksiä.

Päivämäärä:   17.11.25 14:25:54

Minusta eksän pitäminen ystävänä tuntuu vapauttavalta, koska nyt minulla on valta omaan kehooni hänen seurassaan. Ei siis ole ollenkaan paha ihminen, oli vain seksuaalisesti innokas, tällainen perseessä/tisseissä jakuvasti kiinni roikkuva ja sängyssä kinusi jatkuvasti kakkosta ja vähän kaikkea muuta, joihin itse sitten eron pelossa suostuin. Nyt kun olemme täysin platonisessa suhteessa koen vapauttavaa voimaa siitä että hänellä ei ole enää asiaa iholle. Tulemme hyvin toimeen ja on kunnioittanut koskemattomuuttani 100 pros.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.11.25 14:26:08

Niin mitä sinä ajattelit joutuvasi kertomaan nimenomaan exäsi seksuaalisuudesta?

Päivämäärä:   17.11.25 14:27:33

No esim. Mihin kaikkeen minua painosti ja mihin suostuin

Päivämäärä:   17.11.25 14:30:00

Kyllä sinulla on siihen täysi oikeus. Sinä et ole mitään velkaa exällesi eikä sinun tarvitse suojella häntä eikä salailla hänen tekojaan. Sinulle tapahtuneista asioista saat puhua täysin vapaasti.

Miksi ajattelet, ettet saisi?

Päivämäärä:   17.11.25 14:30:02

Kysymättä minulta osti aika massiivisia/roiseja seksileluja ja pyysi käyttämään niitä häneen. Tykkäsi bdsm-leikeistä ja kinusi niitä jatkuvasti

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   17.11.25 14:30:22

Mikset voisi vaan sanoa, että sinua on aiemmassa suhteessasi painostettu, se vaikuttaa käytökseesi tavoilla x ja y ja haluat nyt uuden miehen ottavan huomioon asiat z ja a.

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   17.11.25 14:31:00

Mikset vain sano esim näin: Olen kokeillut peppuseksiä (tai mikä tämä sinulle vaikea asia ikinä onkaan) enkä pitänyt siitä. Toivottavasti tämä ei ole sinulle kovin tärkeä osa seksiä.

Miksi siihen pitää mainita kyseinen exä nimeltä?

Päivämäärä:   17.11.25 14:31:05

No ajattelin että on tökeröä jakaa toisen ihmisen henkilökohtaisia asioita eteenpäin, kun ne ovat noin arkaluontoisia ja luottamuksella jaettu

Päivämäärä:   17.11.25 14:34:12

No siis voin sanoa kokeilleeni kaikenlaista, mutta kun takana on vuosien suhde toisen kanssa, niin helposti kai mies ajattelee niiden tapahtuneen siinä suhteessa. Tuo oli myös syy eroon, ja en tiedä miten ilmaisen eron syyn muulla tavoin. Tai olen kyllä valehdellut kavereillekin eron syyn, että ehkä nytkin täytyy. Vaikka haluaisin olla kyllä rehellinen. Mutta jos sanon että erosimme seksuaalisisten mieltymysten takia, niin äkkiäkös hän laskee 1+1 kun kerron et kaikenlaista on tullu kokeiltua ja ne eivät ole mua varten

Päivämäärä:   17.11.25 14:35:42

Eli eksäsi kohdisti sinuun seksuaalista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. Koska sitähän tuo on. Tämä mies ei ole "seksuaalisesti innokas" vaan mies, joka ei kunnioita naisen itsemääräämisoikeutta. Et ole tälle tyypille mitään velkaa, ja todellakaan ei tee sinulle hyvää olla hänen kanssaan edes kaveri. Ihminen, joka on rikkonut rajojasi näin herkällä alueella, ei ansaitse ystävyyttäsi eikä edistä hyvinvointiasi vaan heikentää sitä.

Päivämäärä:   17.11.25 14:40:19

En koe että hän heikentää enää hyvinvointiani, koska nyt minulla on valta itseeni ja voin itse määritellä kuinka paljon hän on elämässäni. Ja se että hänellä ei ole enää valtaa kehooni vaan on pakotettu olemaan täysin platoninen kanssani on voimaannuttavaa. En edelleenkään koe häntä pahana ihmisenä, oli ehkä hiukan sekaisin kun olimme yhdessä..eikä hän väkisin mitään olisi koskaan tehnyt, et viime kädessä olisin voinut kyllä kieltäytyä. Siksi tämä on vaikeaa kun en itse pitänyt omista rajoistani kiinni. Mutta nyt pidän

Päivämäärä:   17.11.25 14:42:19

Kyllä normaaliälyinen mies tajuaa ettei toinen halua. Et ole syyllinen tapahtumiin vaan tämä eksäsi on. Edelleen sanon, että älä pidä häntä elämässäsi. Et pääse hänestä aidosti irti tuolla tavalla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.11.25 14:43:03

Onko hän ainoa seksikumppanisi vai miksi et voi sanoa että sinuun on aiemmassa suhteessa aikanaan kohdistettu sitä ja tätä ja tuota ja et halua niitä enää kokea ja jossain toisessa asiayhteydessä kertoa että herra X:n kanssa ootte joskus seurustellut aikanaan.

Uusi kumppani sitten punoo langat yhteen tai ei.

Päivämäärä:   17.11.25 14:49:14

Siis mitä niin hirveää on sanoa uudelle kumppanille, että exällä ja sinulla oli yhteensopimattomat halut, ja jatkaa siitä että sinä tykkäät asioista x, y ja z ja sinua on aiemmin painostettu asioihin, jotka eivät sinua kiinnosta?

"äkkiäkös hän laskee 1+1 kun kerron et kaikenlaista on tullu kokeiltua ja ne eivät ole mua varten"

Mitä väliä? SE ON SINUNKIN ELÄMÄSI, josta sinulla on oikeus puhua. Sinun ei tarvitse kertoa yksityiskohtia, senttejä, kokoja, asentoja jne, mutta sinä voit luottamuksella uudelle kumppanillesi kertoa yleisluontoisesti mistä oli kyse.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   17.11.25 14:49:32

Mä en ymmärrä miks tollasia asioita pitäis edes kertoa nykyiselle? Mitä se tekee niillä tiedoilla? Etkö voi vaan kertoa mistä tykkäät ja mistä et, ilman mitään turhia selittelyitä liittyen johonkin exään.

Enkä kyllä ymmärrä miksi pitää olla jonkun kaveri sen takia, että kokee olonsa voimaannuttavaksi.

Päivämäärä:   17.11.25 15:02:47

"äkkiäkös hän laskee 1+1 kun kerron et kaikenlaista on tullu kokeiltua ja ne eivät ole mua varten"

Mitä väliä? SE ON SINUNKIN ELÄMÄSI, josta sinulla on oikeus puhua. Sinun ei tarvitse kertoa yksityiskohtia, senttejä, kokoja, asentoja jne, mutta sinä voit luottamuksella uudelle kumppanillesi kertoa yleisluontoisesti mistä oli kyse.

Sanot juuri näin, "kaikenlaista on tullu kokeiltua ja ne eivät ole mua varten".

Te voitte sitten teidän suhteessa aloittaa puhtaalta pöydältä ja edetä teidän tyylin ja mieltymysten mukaan. Myös sinun on tärkeää kertoa mitä ja miten haluat eikä vaan odottaa objektina mitä toinen haluaa. Jos jatkossa eteen tulee asia jota et halua, sanot ettet halua ja pyydät kumppaniasi kunnioittamaan toivettasi. Muista, että seksissäkin mieltymyksiä on lähes yhtä paljon kuin asiaan osallisiakin ja se mikä miellytti exää, voi olla tämän uuden mielestä täysin poissuljettua.
Mielenkiintoista tutkimusmatkaa!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.11.25 15:07:58

"Enkä kyllä ymmärrä miksi pitää olla jonkun kaveri sen takia, että kokee olonsa voimaannuttavaksi."

Luulen, että kun löydät hyvän parisuhteen uuden ihmisen kanssa, exän henkinen ote hellittää ja hän lakkaa kiinnostamasta kaikilla tasoilla pikkuhiljaa. Ja hyvä niin, anna miehen mennä...

Päivämäärä:   17.11.25 15:13:15

"No ajattelin että on tökeröä jakaa toisen ihmisen henkilökohtaisia asioita eteenpäin, kun ne ovat noin arkaluontoisia ja luottamuksella jaettu"

En ymmärrä miksi tässä tilanteessa tarvitsisi edes jakaa toisen henkilökohtaisia asioita tai toisen seksuaalisuutta eteenpäin. Tuskin sitä uutta miestä kiinnostaa kuulla eksäsi seksuaalisuudesta, vaan sinun omista näkemyksistäsi ja kokemuksistasi, jos ne haluat jakaa. Niitä taas ei tarvitse henkilöidä tarkemmin yhtään keneenkään kumppaniisi, kun kyse on nimenomaan sinusta itsestäsi ja sinun kokemusmaailmastasi.

Jokainen normaali ihminen ymmärtää, että eksien kanssa on luultavasti heilutettu peittoa, mutta ohittaa asian olankohautuksella eikä jää pohtimaan, että mitä kenenkin kanssa on tehty.

Päivämäärä:   17.11.25 16:04:31

No kun mietin että valehtelenko hänellekin syyn eroomme? Koska jos sanon että seksuaaliset erot, ja sitten kieltäydyn tietyistä hommista ja sanon et kokeiltu on, niin äkkiäkös siinä äkkää et jaa vai tälläsistä hommista se ex tykkäsi.

Mut joo ehkä kerron sitten vain että itselle on tärkeää että ei on ei ja jätän entiset kokemukset kokonaan kertomatta

Päivämäärä:   17.11.25 16:07:59

Jotenkin sitä pelkää jo etukäteen, että joutuu selittelemään miksi jotain ei halua kokeilla, kun aikaisemmassakaan suhteessa ei riittänyt pelkkä ei vaan inttäminen jatkui vaan.

Säälin eksääni vähän ja siksi olen hänen kanssaan tekemisissä. Muutti perässäni kotipaikkakunnalleni eikä tunne täältä ketään, niin siksi olen nyt hengannut välillä hänen kanssaan. Ja joo eiköhän ne välit viilene jos uus mies astuu kuvaan. Toivon myös että hän löytäisi pian uuden, niin ei olisi ihan niin kiinni minussa enää

Päivämäärä:   17.11.25 16:14:25

Jos suhteessa on yhtään sellaista tunnetta, että olisi toiselle jotenkin selityksen velkaa siitä, että sanoo ei, niin silloin ei siinä suhteessa kannata olla. Intiimissä suhteessa ei pitäisi joutua puolustamaan rajojaan.

Eksääsi sinun on ihan turha sääliä, itse hän on vastuussa tekemästään seksuaalisesta väkivallasta ja kuten itsekin sanot, hän on kiinni sinussa. Ilmeisesti hän vielä yrittää vaikuttaa sinuun ja hallita sinua. Irrottaudu tästä epäterveestä suhteesta.

Lähettäjä: hölö hölö... 
Päivämäärä:   17.11.25 16:15:52

Narsistimaunen piirre kertoa ja hölöttää tästa aihepiiristä uudelle kumpoanille historia pilkuntarkasti ajanlaskumme alusta lähtien.

Eikö ihmiset osaa pitää turpaansa kiinni täysin epäolennsisista asioista?

Lähettäjä: Turha kertoa 
Päivämäärä:   17.11.25 16:22:00

Mitä sillä on väliä mitä exät on ennen halunneet. Sillä on merkitystä mitä sinä ja uusi kumppani jatkossa haluatte. Historiat on mennyttä aikaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.11.25 16:27:35

Oletko kysynyt eksän mielipidettä asiaan? Ehkä se ei ole hänelle mikään ongelma.

Päivämäärä:   17.11.25 16:27:47

"Jotenkin sitä pelkää jo etukäteen, että joutuu selittelemään miksi jotain ei halua kokeilla, kun aikaisemmassakaan suhteessa ei riittänyt pelkkä ei vaan inttäminen jatkui vaan."

Ei tuollaisessa tilanteessa selitellä vaan jätetään se inttäjä.

Päivämäärä:   17.11.25 16:29:14

No ehkä siksi, että uus voi ihmetellä jotain ylimitotettuja reaktioita. Haluan myös edetä toooodeeellla hitaasti tässä, että voin varmistua hänen tarkoitusperistään. Se saattaa ehkä hämmentää häntä

Päivämäärä:   17.11.25 16:30:31

"Oletko kysynyt eksän mielipidettä asiaan? Ehkä se ei ole hänelle mikään ongelma."

Tämä on ihan hyvä neuvo, ehkäpä voisin sen tehdä

Lähettäjä: Täti+60 
Päivämäärä:   17.11.25 16:31:47

Aloittajan on syytä jättää se historia sinne historiaan kun sitä et voi muuttaan.

Historiassa sattuneet asiat, varsinkaan ne intiimit, ei kuulu uuteen liittoon.
Niitä traumoja voit purkaa psykiatrian kanssa mutta älä sotke uutta suhdetta näihin.

Päivämäärä:   17.11.25 16:32:49

Eikö täti 60+ haluaisi tietää jos uus miesystävä olisi kokenut elämässä jotain traumaattista?

Päivämäärä:   17.11.25 16:32:52

"No ehkä siksi, että uus voi ihmetellä jotain ylimitotettuja reaktioita. Haluan myös edetä toooodeeellla hitaasti tässä, että voin varmistua hänen tarkoitusperistään. Se saattaa ehkä hämmentää häntä"

Jos mies ei ymmärrä, mitä "haluan edetä hitaasti, koska minulla on epämukavia kokemuksia" tarkoittaa ilman kaavakuvia ja yksityiskohtia, lemppaa se välittömästi.

Päivämäärä:   17.11.25 16:35:12

Varmaan ymmärtääkin. Mutta toisaalta on nuo kokemukset aika iso osa menneisyyttäni, niin olisi outoa jos mies ei tietäisi siitä mitään. Kylllä minäkin haluaisin tietää jos miehellä on joku trauma historiassa ..no ehkä joku päivä voin kertoa yksityiskohtaisemmin.

Päivämäärä:   17.11.25 16:36:56

Jos miettii vaikka että joku on ollut auto-onnettomuudessa, niin olisi outoa jos kumppani ei tietäisi mitä tapahtui..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.