Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvatin kissanpentua kuten koiranpentua, nyt

Lähettäjä: mursu elää vedessä 
Päivämäärä:   16.11.25 21:51:44

meillä on peloton ja panikoitumaton ulkoilukaveri ja vaelluskaveri ja KarvaKaveri -toiminnassa jo puoli vuotta mukana ollut kissa, joka on elementissään saadessaan kerralla usean ihmisen jakamattoman huomion vanhainkodissa. Kotiinsa vastaanottaa mielellään ovimiehenä kehräten vieraita.

Kuskasin pentuna eri paikkoihin ja eri kulkuvälineillä.

Naapurin vieras Pena voi avata suun ja katsoa korviin ja silmiin, kunhan istuu ensin kohteliaasti kahvilla rauhassa nuuskittavana ja rapsuttaa. Hampaat pestään joka ilta.

Autossa nukkuu tai torkkuu, pesee itseään.

Reipas kuivan maan vaeltaja pari kilsaa putkeen, sitten pääsee reppuun, jossa samat elkeet kuin autossa.

Ei ole paukkuarka, toisin kuin koira.

Kerrankin kehun itseäni, että ottakaa minusta mallia siinä miten kissanpentua sosiaalistetaan. Minun käsitykseni kissoista perustui ennen siihen, että ovat pelokkaita, varautuneita puolipetoja, joita ei voi pestä ilman paksuja rukkasia. Oli pelkkää osaamattomien luomaa karua kuvaa.

Ei halua lenkille ikävällä kelillä. Itse asiassa lopetti lenkkeilyn perjantaina ja meinaa toukokuussa palata asiaan. Sopii minulle. Tarhassa on melko kuivaa puuta raajojen alla, niin siellä tykkää vieläkin tällä kelillä puuhastella ja killua.

Re: Kasvatin kissanpentua kuten koiranpentua, nyt

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.11.25 21:54:47

Tottakai kissa tottuu vaikka mihin jos sen totuttaa .

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.11.25 22:06:14

Jotkut ei tajua edes että kissaa voi kouluttaa

Lähettäjä: mursu elää vedessä 
Päivämäärä:   16.11.25 22:10:55

Juu, kertoo ihmisten tyhmyydestä, että kissanpito on keskimäärin niin rajoittunutta. Kuten omassa vähäisessä kissapiirissäni oli ennen oman hankkimista

Lähettäjä: Uli 
Päivämäärä:   16.11.25 22:32:39

Mulla on kissa joka lenkkeilee päivittäin flexilenkin mun koirien kanssa. Ja asutaan ihan kaupungissa. Vieraita ihmisiä morjestaa puskemalla ja keräämällä. Koirani ei vieraista vastaantulijoista välitä, kissa kyllä. Hauskaa kun 3 karvaista koiraa ja normikarvainen kissa. Yleinen kysymys " onko toi yksi todellakin kissa". Ja sit ihmetellään kuinka ne voi tulla näin toimeen.

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   16.11.25 22:36:50

"Ja sit ihmetellään kuinka ne voi tulla näin toimeen."

No tää on ehkä jo överiä, kyllä mäkin sentään tiesin että kissa ja koira on samassa kodissa usein hyvät toverit toisilleen

Lähettäjä: oi 
Päivämäärä:   16.11.25 23:42:10

Olipa hauska kirjoitus. Tulin hyvälle mielelle. Mekin meidän kissan kanssa käveltiin hautausmaalla yhdessä. Sitten kissa oikaisi kotiin,mutta minä jouduin aina kulkemaan tietä myöten 100 metriä. Kissa oikeastaan olisi halunnut tulla minun kanssa ajotietä, mutta en suostunut. Mies huuteli ja raksutteli namipussia omalla tontilla, jotta kissa suostui itsekseen tulemaan kotiin. Muuten olisi vahtinut minun kävelyä. Minun kissa oppi valjaisiin korkeassa iässä. Tosin olin aluksi raapimilla kyynärpäihin saakka. Mutta se ymmärsi, että valjaat oli tarpeen.

Jatkuuko sinun tarinasi kissasta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.11.25 23:57:30

Pidät vaan yhtä kissaa? Eläinrääkkääjä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.