|
Lähettäjä: Vähän ärsyttää
Päivämäärä: 16.11.25 21:40:57
Lapsemme on nyt 2. luokalla koulussa. Esikoulu on samassa pihapiirissä, mutta eri rakennuksessa. Lapsi kulkee koulusta kotiin tämän rakennuksen ohi missä on eskari. Ryhmän avustaja/ ohjaaja oli kiva eskarinaikana kun hän usein laittoi kuvia ja pieniä video pätkiä päivästä. Muuten emme paljoa olleet tekemisissä, koska lastentarhan opettajat ja hoitajat vaihtoivat enemmän kuulumisia.
Kun lapsi aloitti koulun tämä sama avustaja alkoi laittamaan meille viestejä. ”Ella kulki tänään takki auki kotiin eikä suostunut laittamaan sitä kiinni vaikka sanoin, että hänelle tulee kylmä”. ”Kannattaisi varmaan puhua kotona, että nyt alkaa olla jo kylmä aamusta ja kannattaisi käyttää hanskoja”. ”Näin, että Ella kulki jonkun minulle vieraan tytön kanssa kotiinpäin. Onko luokalla joku uusi tyttö joka ei ollut täällä eskarissa?” Jne.
Olen näihin viesteihin vastannut lyhyesti ja tyyliin Kiitos huolenpidosta, sormikkaan pitäisi olla takin taskussa ja eiköhän ne sieltä löydy jos tulee kylmä. Esim tuon jätin kokonaan huomiotta, että koulun samalla luokalla aloitti tyttö joka oli käynyt eskarinsa muualla ja ystävystyi lapsemme kanssa. Mitä ihmettä se kuuluu eskarin avustajalle. He ovat selkeästi eskarin henkilökuntaa ei koulun. Olisi kysynyt lapsilta suoraan jos noin kovasti kiinostaisi.
Viesteihin tuli tauko 1. luokan talven aikana ja nyt kun ilmat taas viilenivät alkoi tämä pukeutumisesta huomauttelu viestitse. Minua rehellisestl sanottuna ärsyttää. Lapsella on riittävästi vaatetta mukana ellei ole hukkunut vaatteitaan päivän aikana ja toisekseen kotimatka hänellä kestää noin 10 minuuttia jos kävelee normaalia kävelytahtia, matka on aika tarkkaan 500 metriä. Ei hän palellu kuoliaaksi näillä +5 ilmoilla vaikka kulkisikin tämän matkan takki auki tai ilman hanskoja.
Ei näitä viestejä onneksi joka päivä tule, mutta samalla viikolla saattaa tulla useampikin viesti. Kiva, että huomaa jonkun huolehtivan ja puuttuvan, mutta minusta tämä menee jo liiallisuuksiin. Minua on alkanut ärsyttämään nämä viestit ja tekisi mieli olla vastaamatta enää mitään vaikka siitä jäisikin epäkohtelias olo.
Miten te muut kokisitte tällaisen asioihin puuttumisen? Onko kiva, että joku huomaa lapsenne vaikka se ei hänen velvollisuutensa olekkaan vai ärsyyntyisittekö?
|