Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koira sairastaa, milloin on aika?

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   16.11.25 18:28:28

Vanhalle koiralle nousi keskiviikkona kuume. Käytiin eläinlääkärissä joka totesi pissatulehduksen ja maksa-arvot oli ns. Pilvissä. Hoitona antibiootit ja pahoinvoinnin estolääke.

Koira on kyllä antibioottien aloituksen jälkeen piristynyt, mutta on kyllä edelleen vaisu. Isoin ongelma lienee se ettei koira syö eikä kakkaa. Keskiviikon jälkeen on syönyt todella pieniä määriä itse. Koira on tollanen keskikokoinen kiitäjä ja on itse syönyt max. 0,5dl-1dl jotain/päivä .. kaikkea on kokeiltu kissanruuasta lihapulliin jne jne. Oon myös pakkoruokkinut tyylillä ruiskulla kurkkuun.
Pakkoruokkiminen alkaa olla pois vaihtoehdoista. Koira on alkanut laittamaan vastaan ja se on tosi kurjaa meille molemmille.

Eläinlääkäriin oon tietenkin ollut aktiivisesti yhteydessä ja oon huomenna uudestaan. Tuntuu että siellä hoidettaisiin ja tutkittaisiin ihan maailmantappiin asti, joten jotain omia rajavetoja olisi tehtävä. Raha ei nyt ratkaise, mutta lekuriin on mennyt jo kuitenkin 1500e.

Miten kauan sairasta koiraa on tässä tilanteessa ok katsoa? Milloin on aika päästää pois? Mitään takeita parantumisesta ei ole ja onhan koiran varmaan oltava tosi kipeä kun ei syö. Ajatuksia?

Re: Koira sairastaa, milloin on aika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.25 18:31:40

Jos ei syö, niin aika on nyt.

Päivämäärä:   16.11.25 18:31:42

Antibioottikuuri vie helposti ruokahalun.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.11.25 18:59:40

No eihän se kakkaa jos ei syö. Maksa-arvotkin varmaan vaikuttaa. Meillä kissalle auttoi kipulääke ja alkoi syödä. Oli antibiottia ja tulehdusta mutta olo parani niin että alkoi syödä ja paranikin täysin.
Jos koira tosiaan jo iäkäs niin turha maksaa kalliita tutkimuksia jos kuitenkin alkaa olla jo aika ikiunen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.11.25 19:00:41

Jos koira on normaalipainoinen ja antibiootit purevat tulehdukseen, se kyllä kestää vaikka syömättä kuurin ajan. Meidän koiravanhus oli juuri tuollaisella puolen desin päiväannoksella antibioottikuurin takia, laihtui ehkä kilon ja sai sen takaisin kuukaudessa.

Eri asia sitten jos antibiootit eivät toimi ja tulehdus ei parane.

Mihin ihmeeseen on virtsistä tutkimalla mennyt yli tonni rahaa? Onko vika nyt kuitenkin maksassa?

Päivämäärä:   16.11.25 19:04:46

Kuinka pitkä antibioottikuuri, alkaa varmaan kohta jo olla loppuvaiheilla? Jos koiran tila ei pahemmaksi muutu ja kuuri kohta jo loppumaisillaan niin katsoisin ainakin muutaman päivän kuurin loppumisen jälkeen vielä.

Toki väärin ei ole pois laittaminen nytkään, koira ei osaa kaivata elämättä jääneitä päiviä.

Päivämäärä:   16.11.25 19:29:30

Mulle ei ole turhia eikä kalliita tutkimuksia jos koira voi silti tulla vielä kuntoon. Hän on ollut hyvin reipas ja aktiivinen seniori tähän asti. Kuulostaa ihan helpottavalta jos antibioottikuurin loppuminen ja/tai kipulääke voisi tuoda ruokahalua vielä takaisin. Tämä antanee syyn nyt katsoa ainakin antibioottikuuri loppuun. Kuume ei kuitenkaan ole tullut takaisin ja koira on päivä päivältä ollut virkeämmän oloinen. Toki asia erikseen on se että miksi maksa-arvot oli niin korkeat ja toipuuko siitä...

Koiralta mm. Ultrattiin vatsa, otettiin pissa ja verikokeet + oli eläinsairaalassa nesteytyksessä 12h. Lisäksi käytiin jo yhdessä kontrollissa ja yksi lääkkeistä oli sellanen 90e case apteekissa. Että kyllä tässä hyvin lähellä sitä 1500e ollaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.11.25 19:31:27

Huh, oliko virtsis siis jatkunut todella pitkään vai miten se meni niin huonoon kuntoon?

Kuulostaa, että antibiootit pelittää, ja sitten kun ne loppuvat niin yleiskunto varmasti palautuu kyllä.

Päivämäärä:   16.11.25 20:09:49

No mun epäily (toive) on että olis "vaan" pitkälle päässyt virtsis joka olis räjäyttänyt myös noi maksa-arvot.
Jos on jotain muuta niin on sit varmaan huonompi juttu.

Koirahan ei ole mitenkään oireillut että olis virtsis. Maanantaina oltiin mm. Oman lajin treeneissä ja oli oikein vauhdikas seniori. Meillä toki muut koirat harrastaa, mutta seniori pääsee aina mukaan tekemään vähän jotain. Keskiviikkona olikin sitten löysä, kuumeinen ja tosi kipeä koira.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.