Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia pariterapiasta?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   15.11.25 19:04:38

Oletteko käyneet ja millaista ajatuksia? Auttoiko ja monta kertaa kävitte? Ihan psykoterapeutin siis ja yksityisellä, ajattelin esim Mehiläistä omalla rahalla.

Ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä, ei lapsia, molemmat aikuisia ihmisiä (yli 40). Mies on sitä mieltä, että minä vaan koko ajan valitan.….Itse teen noin 9-10 tuntia rassaavia asiantuntijatöitä päivässä ja työmatkat eli päälle 1 tunti siihen vielä, 2 etäpäivää viikossa kyllä. 1 hevonen täysihoidossa ja vanha koira, joka tekee lyhyet lenkit enää. Mies tekee töitä yrittäjänä kotona 4-6 h päivässä 5 päivää viikossa kotoa käsin ja muun ajan urheilee tai tekee mitä huvittaa. Jos pyydän imuroimaan, niin imuroi sinne päin ja lähinnä keskeltä lattiaa, ei mistään alta. Joo sitten sanon, että ei ole oikein hyvin imuroitu niin saa hepulit, ja sanoo ”tee sitten itse”. Kaapit jää auki ja asiat pöydälle ym ym, ei muista mitään mitä sovittu vaan sitten saa taas hepulit, kun muistutan ja ”nalkutan”. Nämä vaan pahenevat nyt iän myötä. Tekevä mies muuten, tekee ruokaa ja auttaa eläinten kanssa. En vaan enää jaksa koko ajan olla katsomassa perään ja haluan pitää kämpän suht puhtaana. Miten toimii ilman ns nalkuttamista? Onko tämä nyt sitä ukkoutumista? Tai onko mulla jo vaihdevuodet ja nämä asiat kiristää? On paljon mukavaakin suhteessa, siksi terapiaa mietin.

Re: Kokemuksia pariterapiasta?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   15.11.25 19:52:26

Teillä on erilainen siisteyskäsitys ja se pitäisi saada sovitettua yhteen.

Jos kysymys on oikeasti siisteydestä, niin eiköhän siihen ratkaisu löydy, mutta onko? Käytättekö avoimesti valtaa ja neuvotteletteko siitä?

Voisihan se terapia sikäli toimia, että kumpikin saisi kertoa oman näkemyksensä ja joku jakaisi puheenvuoroja, mutta jos kumpikin tahtoo toimia tavallaan eikä ole valmis joustamaan, niin eihän terapeutti voi tilanteelle mitään tehdä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.