Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisit, mikä auttaa jaksamaan?

Lähettäjä: Toivoton 
Päivämäärä:   13.11.25 19:24:43

Minulla on maalla hevoset, vanha puulla lämmitettävä talo. Olen seurustellut miehen kanssa kaksi vuotta, hänellä on 80 km päässä kaupungissa asunto. Alkuun mies oli mukana kaikessa maaseudun puuhassa ja muuttamassa yhteen, kävin välillä kaupungissa hänen luonaan, sitten hänen lapsi sairastui. Tehtiin remonttiakin maalla sitä ennen, kaikki on vielä kesken. Nyt olemme tilanteessa, ettei olla nukuttu alkukevään jälkeen samassa sängyssä yhtään yötä. Minulla on eläimet hoidettavana, yöksi kaupunkiin jääminen tarkoittaisi lomittajan palkkaamista, rahaa pitäisi säästää ihan muuhun. Miehellä on siis edellisestä liitosta alaikäinen lapsi, jolla on kaverit ja elämä kaupungissa, lapsi alkaa toipua sairaudestaan mutta lapsen kanssa miehellä menee nyt kaikki vapaa-aika, väsynyt hänkin on. Mies lupailee, kun lapsi on täysi-ikäinen, kolmen vuoden päästä, muutetaan saman katon alle ja asiat helpottaa. En ole tavannut lapsen toista huoltajaa, kuulemma ihminen jonka kanssa ei voi tulla toimeen, lapsellakin vaikeaa hänen kanssaan. Olen oman jaksamisen kanssa nyt äärirajoilla, arjen pyörittäminen yksin maalla, töissä käynti, itse sairaana tai eläinten sairastelu kuormittaa välillä niin, että pelkästään itken illat yksin, elämää tekemättömien remonttien keskellä. En jaksa töiden lisäksi ja kaiken tämän päälle lähteä illaksi kaupunkiin ja seurustella. Pitäisi olla muutenkin kuin puhelimen välityksellä tukena toinen toiselle. Olen puhunut miehelle, yrittänyt keksiä keinoja miten ratkaista tilanne niin että minäkin jaksan taas edes jotain. Hän ei osaa auttaa, mutta ei halua lopettaa suhdetta, minä en tiedä miten pääsen tilanteeseen, jossa jaksan elää. Mitä sinä tekisit?

Re: Mitä tekisit, mikä auttaa jaksamaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.25 20:27:07

No miten pärjäsit ennen kun tapasit miehesi? Vähennä hevosia. Et kai voi sen miehenkään varaan pistää kaikkea: sekin voi häipyä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.11.25 20:45:48

Milloin ostit sen talosi?
Lupasiko mies silloin ostohetkellä tehdä ne rempat?

Omasta elämäntyylistäsi ja asumisvalinnoistasi et voi miestä syyttää.
Eikä miestä voi syyttää lapsen sairastumisesta.

Pyydä joku kaveri hoitamaan eläimesi yhdeksi viikonlopuksi, ja mene miehen luokse viettämään parisuhdeaikaa.

Lähettäjä: Toivoton 
Päivämäärä:   13.11.25 20:47:03

Minulla oli vain kanat omassa pihassa ennen tätä miestä, pärjäsin ihan hyvin, mutta olin myymässä paikan pois rahatilanteen takia. Työ jatkuikin ja suunnitelma muuttui ja hevoset tulivat kun tehtiin yhdessä navettaan pihatto. Enemmän eläimet tuo iloa kuin ottaa, mutta kokonaistilannetta varmaan helpottaisi jos ei yhtään hoidettavaa olisi ja pääsisi vaikka muuttamaan vuokralle kaupunkiin. En sitten tiedä, viihtyisikö siellä.

Lähettäjä: Silloin joskus 
Päivämäärä:   13.11.25 20:47:13

oli sama tilanne: hepat maalla ja ihanaa maalaiselämää, johon en osaanut laskea tulevia ongelmia: remontit, oma väsyminen ja vanheneminen. Ihana mieskin oli, joka kävi luonani ja nautti maalaiselämästä, kun pääsi sitten kuitenkin kaupunkiin omaan elämäänsä välillä. Ja minä kävin joskus hänen luonaan tuulettumassa.

Aika sitten kului ja se minun idylli muuttui pelkäksi paskan kärräämiseksi työpäivän jälkeen, loputtomaksi remonttisuoksi, joka sitoi rahaa ja aikaa ja ymmärrän hyvin, ettei miestäkään enää kiinnostanut tulla työleirille, jonka ylläpitäjä oli aina itkuinen ja ahdistunut, eikä ehtinyt ja pystynyt käymään kaupungissa.

Se, mikä auttoi jaksamaan, oli elukoiden radikaali vähentäminen. Iso ja pelottava muutos, mutta paras mahdollinen.
Nautin edelleen maalaiselämästäni, jaksan ja rahat riittää niihin loppumattomiin remontteihin ja muuhun. Eikä minun idylli ole nykyiselle miesystävälleni tai läheisilleni joku työleiri. Pääsen lähtemään välillä poiskin, mikä tekee todella hyvää itselle ja kaikille muille.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.11.25 20:51:35

Kuulostaa siltä, että olet tekohengittänyt jo pidempään. Pistä elukat pois tai muuta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.11.25 21:02:04

Miksei lapsi ole välillä äitinsä luona niin että mies voi käydä luonasi? Ruoki hevoset joskus vähän aikaisemmin ja lähde iltakylään miehen luo ja tule aamuruokinnaksi kotiin. Itsellä hevosia ja joskus että pääsee johonkin tai esim joulu pitää ottaa ne hieman aikaisemmin sisään . Mökillä olen joskus yötä niin että tulen aamuksi kotiin hoitamaan hevoset. Tunnin ajomatka mutta parempi se kuin että ei pääsisi ollenkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.11.25 21:14:09

Kuulostaa siltä että et ole onnellinen siellä maaseudun idyllissä. Eläimet pois, paikka myyntiin ja muuta ihmisten pariin. Aika aikansa kutakin.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   13.11.25 21:19:48

Miksi piti rakentaa pihatto, jos sitä ei yksin pysty kukaan pyörittämään?
Pollet pois.
Ei se mies välttämättä tule takaisin ja uuden löytäminen suurimpaan hätään on epätodennäköistä.
Vedä pari vuotta happea ja pistä sitten uudestaan pihatto pystyyn, jos siltä vielä tuntuu.
Ei tuossa tilanteessa kukaan sinua oikein pysty auttamaan, kun avun tarve on selkeästi rahallinen tai vaatii sitoutumista sinun elämänvalintaan- ja tapaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.