Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vammasta kuntoutuminen, vakuutusyhtiön kanssa

Lähettäjä: tappelu kaikesta 
Päivämäärä:   13.11.25 17:25:12

Sain työtapaturmassa pysyvän vamman, mutta jonka oireita on mahdollista helpottaa/lieventää kuntoutuksella. Suututtaa ihan älyttömästi, kun töihin palaaminen on muutenkin iso kysymysmerkki (todennäköisesti ei ole tapahtumassa enää samaan työhön) ja sitten vielä joutuu tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa ihan kaikesta, vaikka ta:lla oli laaja lakisääteinen tapaturmavakuutus.

Ensin evättiin fysioterapiakäynnit, sitten toiset kuntoutuskäynnit ja tutkimukset (edellä mainituista kaikki on käypä hoito -suosituksissa!), sen jälkeen piti tapella sairauspäivärahan määrästä (valitus on edelleen sisällä) ja nyt sitten vammaluokituksesta. Valitukset fysioterapiasta, kuntoutuksesta ja tutkimuksista menivät läpi, mutta nyt on taas fyssarikerrat täynnä eli pitäisi hakea lisää, mikä tarkoittanee lisää tappelua.

Tuntuu aivan käsittämättömältä, että en vamman kanssa voi keskittyä kuntoutumiseen, vaan saan olla laittamassa milloin mistäkin päätöksestä valitusta...

Re: Vammasta kuntoutuminen, vakuutusyhtiön kanssa

Lähettäjä: tappelu kaikesta 
Päivämäärä:   13.11.25 17:26:27

Onko tämä ollut muillakin tällaista tappelua ihan kaikesta? Miten tämmöisen kanssa selviää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.11.25 17:30:35

Juu. Mulla tosin vakuutusyhtiö perui ennakkoon antamansa maksusitoumuksen ja jouduinkin maksamaan itse yksityislääkärin ja magneettikuvat.

Lähettäjä: chia 
Päivämäärä:   13.11.25 17:31:36

Hurjasti tsemppiä ja sisua! Täällä myös yksi vammautunut, jolle jo sana vakuutusyhtiö nostaa sykkeet pilviin ja tuo kylmän hien pintaan, sen verran on tullut taisteltua. Vaikka monta lääkäriä sun muuta kovaa ammattilaista sanoo toista ja on hyvät lausunnot, niin silti tuntuu olevan sina ihan arpapeliä mitä vakuutusyhtiön lääkärit on mieltä asioista…

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.11.25 17:34:41

On. Järjestelmä on näennäisesti luotu kansalaisia varten, mutta jos ja kun kansalainen tarvitsisi apua järjestelmästä, tulee kansalaisen olla äärimmäisen sitkeä eikä antaa periksi.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   13.11.25 18:02:18

Olen itse ajatellut, että jos joudun vastaavaan tilanteeseen otan ensimmäisenä yhteyttä juristiin joka saa ottaa ensikontaktin vakuutusyhtiöön. Jatkaa sitten jos ei meinaa onnistua.

Lähettäjä: Joo-oo 
Päivämäärä:   13.11.25 19:20:03

Diagnoosina muiden vaivojen lisäksi keskivaikea aivovamma. Liiton kautta "hyvä" vakuutus. Vakuutusyhtiön lisäksi tappelu Kelan kanssa. Minulle sanottiin neurologin ja työterveyslääkärin määräämään monen kuukauden sairausloman ja sitä seuranneen osa-aikatyökokeilun jälkeen, että Kela edellyttää täyden työajan kokeilemista. Kokeilin ja totesin, etten jaksa. Vakuutusyhtiö ilmoitti, etten pääse osatyökyvyttömyyseläkkeelle, koska olen ollut täydellä työajalla tapaturman jälkeen. Valittamisesta ei mitään hyötyä. Työhön en pysty, osa-aikaeläkkeelle en pääse.

Kysyit, miten tästä selviää. Läheisten tukiverkosto ja perintörahat auttavat kun yhteiskunta vetää maton jalkojen alta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.