Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palkka millä tulee toimeen?

Lähettäjä: Juna 
Päivämäärä:   11.11.25 19:07:41

Aika valitetaan että palkan pitää olla sellainen että sillä tulee toimeen. Mikä se sitten on? Perus vuokra-asunnossa alle 500e/kk vuokralla, ruoka, netti jne työpaikka pyörämatkan päässä ihminen tulee hyvin toimeen jo 1200-1500e kuussa. 1500 käteen on monelle jo luksusta. Ja sen saa aika tavanomaisesti mistä vaan työstä. Mikä on se palkka millä tulee siis toimeen?

Re: Palkka millä tulee toimeen?

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   11.11.25 19:16:50

Missä on noin halpa vuokra? Jossain 20 neliön persreiän kokoisessa yksiössä varmaan tai sitten isompi asumpi jostain ghetto alueelta kuten Oulussa Rajakylän vuokrakasarmit.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.25 19:18:45

Huonoja trolleja tänään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.11.25 19:18:56

kyllä meilläpäin on yksiöt noin 300-400€...

Lähettäjä: Plöh 
Päivämäärä:   11.11.25 19:19:13

Hyvä avaus! Itekin oon miettinyt tätä. Esim. Mun elämäntapaa on monen vaikea ymmärtää, asun yksin mökissä järven rannalla, ja maksan suht paljon asumisesta tuloihini nähden (yli 50%). Mutta, mitään muuta mä en sitten oikein osta tai kuluta. Halpaan autoon menee mitä menee, ruokaan menee mitä menee ja se on yleensä 200e/kk. Syön käytännössä aina vaan laadukkaita ja puhtaita aineksia. Koen että tulen hyvin toimeen.

Mut yleensä kun lukee tai kuuntelee ihmisiä niin 2000e nettopalkalla ei pitäisi pystyä asumaan järven rannalla saati nyt syömään laadukkaasti. Ja monet työkaverit kellä sama palkka niin he on sitten valinneet laittaa rahansa harrastuksiin, lapsiin ja lemmikeihin. Mä taas koen että mulla ei ole varaa esim. Koiraan vaikka sellaisen haluaisin.

Että niin, kuka tulee milläkin toimeen ja mitä pitää palkallaan saada? Ei oo ihan mustavalkoinen juttu.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.11.25 19:23:57

Tämähän on ihmisestä ja kuluista kiinni.

Omistusasuja ilman velkaa pärjää aika vähällä vs vuokralla asuva. Minusta 2500 e on ihan kelpo palkka, mutta en tosin maksa vuokraa. Lapsiperheelliselle vuokra-asuja yh:lle tekisi varmaan tiukkaa, jos tuo olisi bruttotulona.

Turha siis lähteä keskustelemaan tästä, kun lähtökohtia ja ihmisiä on niin erilaisia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.11.25 19:24:49

2000€ on minulle sellainen millä pärjäilee hyvin. Joo, vähemmälläkin pysyy hengissä mutta aika moni haluaa tehdä elämässään muutakin kuin pyöräillä töihin ja sieltä kotiin maksamaan pakolliset laskut.

Lähettäjä: Juna 
Päivämäärä:   11.11.25 19:27:07

Kyllä kyllä mutta aina sanotaan että kyllä niin paljon pitää maksaa palkkaa että sillä tulee toimeen niin mihin se raja sitten kuuluisi vetää? Tampereella oli 22kpl alle 500e vuokralla asuntoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.25 19:30:51

Käteen jää n. 2800€ ja se on omalla kohdalla riittävä tähän elintasoon. Pärjäisin varmaan parin tonnin netollakin, mutta silloin pitäisi tehdä jo valintoja (halvempi auto jne)

Lähettäjä: downshift 
Päivämäärä:   11.11.25 19:35:27

Nyt kun lainat on maksettu eikä ole kuin talon perus asumis- ja huoltokulut jäljellä niin tonnilla jo pärjää. Sitten jos haluaa pitää Netflixiä, salijäsenyyttä, woltata ja tilailla lehtiä ja vaihtaa luurin uudempaan ja hienompaan joka vuosi ynnä muuta sellaista niin tarvitaan jo enemmän.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   11.11.25 19:49:23

Mä saan käteen 1500 e kk. Vuokra 600 e kk. Ruoka 250-300 e kk. Säästöön menis osa, mut aina hajoaa okin - auto, kone, känny..

Lähettäjä: Plöh 
Päivämäärä:   11.11.25 19:50:45

"Kyllä kyllä mutta aina sanotaan että kyllä niin paljon pitää maksaa palkkaa että sillä tulee toimeen niin mihin se raja sitten kuuluisi vetää? "

Näille kitisijöille ei riitä mikään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.25 19:57:27

Netto 2300e, pärjäilee.

Lainaa jäljellä reippaasti, mutta asumiskulut halvemmat kuin vastaava vuokralla. Kaksi koiraa, harrastuksiin satanen kuukaudessa.

Aiemmin netto oli 2600e ja siitä jäi jo ylikin. Toki koiria oli tuolloin vain yksi, mutta silti.

Lähettäjä: Oikein kiva 
Päivämäärä:   11.11.25 20:23:24

No mulle se on pakollisten laskujen jälkeen (lainat,vipit,pensat,vuokrat, puhelin, netti,sähköt, ruuat,auto) noin 500 kuukaudessa nettona. 500 eurolla pärjäisin ihan kelvollisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.