Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko trolleilla mitään arvoa? On Leluista

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.11.25 07:20:55

Mulla on ysärileluja tallessa, eli näitä kirkashiuksisia trolleja. Onko niillä mitään arvoa, jos lähtee myymään, vai pidänkö vielä säilössä ja odotan, että tulevat joskus muotiin? Näillä on alkuperäisasut yms olemassa, siistejä. Samoin olisi jotain ysäribarbeja, mm se raskaana oleva barbi.

Muistan kaverillani olleen ysäreillä isältään perityn alkuperäisen trollinkin joltain 50-60-luvulta, eli eiköhän nämä joskus tule uudelleen muotiin.

Kellään tietoa?

Re: Onko trolleilla mitään arvoa? On Leluista

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   11.11.25 07:34:55

En osaa valitettavasti sanoa, mutta muistan trollit kyllä. Mutta olen aina luullut että se oli aikansa tuote, onko oikeasti 50-60 luvulla jo ollut :O

Lähettäjä: Duu 
Päivämäärä:   11.11.25 07:36:38

Katso Torista, millä hinnalla ihmiset niitä kaupittelevat.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.11.25 07:37:57

On niitä ollut aiemminkin. Mun kummisedällä (RIP) oli sellainen alkuperäinen trolli. Hän oli syntynyt 50-luvun lopulla, joten lelu lie siinä 60-luvulta? Oli vähän eri näköinen kuin ne ysärin, mutta ei kovinkaan paljon eronnut.

En osaa näiden arvosta sanoa mitään, saattaa olla omiakin tallella.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.11.25 08:54:46

Ei kannata varmaan Torin hintoja uskoa, parempi etsiä joku kansainvälinen sivu ja katsoa sieltä millä hinnoilla menee asian harrastajille.

Veikkaisin että tää on just sellainen asia missä tulee äkkiä tehtyä moka, kun olettaa jonkun tavaran arvottomaksi eikä tajua, että just se sun kaapin pohjalle jäänyt trolli onkin joku superharvinainen spesiaali mistä maksetaan satasia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.11.25 08:57:34

Hmm, samaa mieltä. Varmaan joku ebay kertoisi enemmän? Aloittajalla oli vissiin ihan keräilytrolleja asuineen?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.11.25 09:04:32

Tarkkana saa olla, jos kyse on sellaisesta keräilytuotteesta mikä on itselle vieras. Itse löysin vanhaa autotallia siivotessa epämääräisen näköisen savikipon. Kattelin että se on varmaan edellisten asukkaiden lasten tekemä koulutyö. Olin vähällä heittää roskiin kun näytti niin epämääräiseltä.

Sehän olikin sitten Kupittaan savea, arvo yli satasen. Ikinä en olisi päällepäin uskonut arvokkaaksi, minun silmiin oli niin ruma ettei edes kukkaruukuksi kävisi. Että eipä näistä ikinä tiedä, paras aina tarkistaa.

Google Lens saattaa myös auttaa esineiden tunnistamisessa, löytyy sitä kautta hintatietojakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.