Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihme ratkutusta mun entisen huoneen kunnosta

Lähettäjä: Kuopus 
Päivämäärä:   10.11.25 14:51:10

Meillä on aina ollut sellainen ihmeellinen kettuilu-kulttuuri kotona. Erityisesti isä ja siskoni harrastaa tuota. Jo jonkin aikaa mua tympinyt tuo kun kaikki asiat ovat aihetta kettuilulle/vittuilulle eikä mistään voida keskustella kunnolla.

Yksi kestoaihe on mun entisen huoneen kunto. Muutin porukoilta pois kolmekymmentä vuotta sitten ja koko sen ajan kun asuin siellä ko huone oli alkuperäisessä kunnossa. Sit kun muutin pois huone rempattiin. Vaihdettiin tapetit ja lattiaan laminaatti ja huoneesta tuli isän makkari. Vuosien varrella seinään on tullut iso tumma läntti. Tuosta olen sitten saanut kuulla joka kerta kuinka läntti on mun jäljiltä. Nyt laminaattilattiasta on pinta pilalla. En käsitä mitä lattialle on tehty, vai onko vain niin paskaa laminaattia että käyttövuodet tulleet täyteen. Nyt sain sitten kuulla kuinka lattia on tuossa kunnossa mun jäljiltä. Pidemmän aikaa jo vastannut että huone on rempattu sen jälkeen kun mä muutin pois, joten turha vierittää syytä mun niskoille. Eka tuli vastaväitteitä. Nykyään en jaksa niitä edes kuuntelemaan, vaan poistun paikalta.

Mikä hitto siinä on että pitää samasta asiasta jauhaa vuosikausia? Sit ihmettelevät miksi en käy siellä.

Re: Ihme ratkutusta mun entisen huoneen kunnosta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.11.25 15:37:19

Kysy että luuleeko ne että sun haamu on siellä edelleen.

Tuollainen syyttely on ärsyttävää. Isäni alkoi joskus syyttämään että olen ottanut hänen autonavaimensa, vaikka en ollut käynyt siellä melkein vuoteen, ja hän kuitenkin käyttää autoaan lähes päivittäin. Mutta se onkin aivan päävikainen ukko.

Yksi mikä voisi tepsiä on se, että viet itse tuon syyttelyn aivan äärilaitaan. Jos vanhempasi ikinä valittavat jostain, vaikka että on huono sää, sano että sekin on varmaan sun vika.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 15:49:46

Dementia voi tulla melko nuorellekin.

Meillä isä alkoi moittia minua suuresta opintolainasta jonka olin ottanut. Eipä tässä muuta mutta olin silloin 15 ja yläasteella, se oli kolmekymppinen sisareni joka oli opintolainan ottanut ja hänkin jo 10 vuotta aiemmin. Tällöin ei jostain syystä vielä hoksattu että isän terveys ei ollut entisellään mutta siitähän se alkoi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.11.25 15:52:21

Oot siis lähemmäs viiskymppinen ja jaksat ottaa vielä itseesi?

Päivämäärä:   10.11.25 16:01:22

Dementia tuskin tuota aiheuttaa tai ainakaan alun perin ei ole aiheuttanut, koska samaa jauhettu jo pitkään. Tai sit on joku vain tähän aiheeseen liittyvä samassa tilassa pysynyt (= ei edennyt) dementia.

Toi haamu vois olla hyvä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 16:03:26

Tollasten kanssa ollessa tukka auki ja nappikuulokkeet korviin. Kuuntelee jotakn kivaa ja nyökyttelee ja hymyilee noille pölvästeille

Päivämäärä:   10.11.25 16:06:15

.: en mä viitsi enää kuluttaa aikaa edes tuohon vaan totean että jahas, se onkin aika lähteä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.