|
Lähettäjä: kwkka
Päivämäärä: 10.11.25 13:24:47
On tietenkin hyvä, että kaikki sosiaalisten tilanteiden kammoiset, vammaiset tai nepsytkin opettelevat elämään vähän itsenäisemmin, mutta missä menee raja sille, mistä asioista nämä herkkikset saavat loukkaantua?
Joku oli postannut someen, kuinka hänen teininsä oli kohdannut todella törkeää kohtelua asiakaspalvelutilanteessa. Nuorelle on kuulemma vaikeaa puhua vieraille ihmisille ja sen kerran kun on yksin liikenteessä ja avaa suunsa, olikin asiakaspalvelija todella välinpitämätön ja törkeä.
Tilannehan oli siis kyseisen kirjoittajan mukaan mennyt niin, että nuori oli yrittänyt kaupasta ostaa jotain ja maksaa kortilla. Laite oli herjannut jotain, ja vaikka nuori yritti pari kertaa piipata korttiaan, ei laite jostain syystä ottanut maksua. Nuori oli saanut soperrettua "Tää kone herjaa jotain" johon aspa oli todennut "No niinpä näköjään herjaa". Ei ollut auttanut eikä ohjeistanut nuorta yhtään enempää, että mitä tilanteessa pitäisi tehdä. Hetken päästä maksu oli mennyt läpi.
Ja tuo oli siis jotain aivan kamalan törkeää kohtelua nuorta kohtaan. Todeta, että "Joo, niinpä näköjään herjaa", vähän värkätä jotain koneen kanssa niin, että maksu menee läpi, pyytää kokeilemaan nyt uudelleen, ja se siitä.
Olenko ainoa, joka ei tajua, mitä väärää aspa teki? Tai joka ei ymmärrä, mitä törkeää tuossa oli? Mielestäni ihan normaalia todeta, että "joo, joku näköjään mättää, venaas hetki".
Viimeksi eilen ei minun korttini tahtonut toimia maksupäätteessä ja tokaisin myyjälle "Tää juntturoi jotain, ootas hetki". Avasin puhelimesta plussakorttisovelluksen ja sen jälkeen laite luki plussakorttini. Olisiko tuossakin myyjän pitänyt jotenkin neuvoa ja rauhoitella minua, ettei vain kukaan herkkis jonossa pahoita mieltään, kun myyjä vain kärsivällisesti odotti, että saan sen plussakorttini toimimaan? Normaalisti se laite siis lukee plussakortin ihan sillä että puhelimessa on taustavalo päällä, ei tarvitse edes avata näppäinlukkoa. Mutta joskus tosiaan ei toimi vaan pitää avata plussakorttisovellus/K-ruokasovelluksen plussakortti, että sen saa luettua.
Sen somepostauksen kommentteihin oli moni kirjoittanut, että olipa törkeä ja ajattelematon myyjä, mutta kun heiltä oli jotkut kommentoijat kysyneet, että mitä aspan olisi pitänyt tehdä toisin, niin niin vastauksena oli "olla sensitiivisempi, nuoret on herkkiä, olisi pitänyt auttaa". No niinhän se aspa teki, kun totesi, että joku mättää, räpläsi jotain, ja pyysi testaamaan uudelleen, joko nyt toimisi. Mutta ei hiutaleille riitä? Auttaa miten? Hänhän autto ja maksukortti toimi! :D Kertokaa nyt joku, että mitä minä en ymmärrä. En ole koskaan ollut aspana, joten en varmasti tiedä, miten oikeasti olisi pitänyt toimia.
|