Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uhraisitko itsesi?

Lähettäjä: nina 
Päivämäärä:   10.11.25 12:13:51

Kuvitteellinen tilanne, voisit kuolla ja pelastaa hengen. Mitä tekisit? Kuolemasi olisi nopea ja kivuton.

Henkilö sairastaa kuolemaan johtavaa syöpää ja on pienten lasten yksinhuoltaja.

Henkilö on nuori opiskelija tai vasta valmistunut lääkäri ja haluaa syöpätutkijaksi ja on myös kuolemassa syöpään.

Re: Uhraisitko itsesi?

Lähettäjä: wu 
Päivämäärä:   10.11.25 12:16:08

Siis häh?

Onko ihmisten kirjoitustaito nykyään näin huono? Vai onko sinulla paranoidinen skitsofrenia ja kuvittelet kirjoittaneesi kaiken oleellisen, etkä tajua että puolet jäi omaan päähäsi leijailemaan?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.11.25 12:18:32

Omasta puolestani ehkä kyllä, mutta en haluaisi aiheuttaa surua läheisilleni. Omat läheiseni menevät tässä kohtaa näiden pelastettavien, heidän läheistensä ja hyvin pienellä todennäköusyydellä juuri tämän yhdrn tutkijan tuloksista apua saavien syöpäpotilaiden ohi.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.11.25 12:19:33

Ventovieraan vuoksi en, mulla on kaksi pientä lasta, jotka tarvitsee äitiään. Lasteni puolesta uhrautuisin kyllä, mut en varmaan kenenkään muun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 12:21:50

No en uhraisi itseäni yksinhuoltajan tai syöpätutkijaksi haluavan opiskelijan takia. Tai kenenkään muunkaan, paitsi omien lasten, jos sellaisia olisi.

Toki jos olisin itse kuolemassa johonkin sairauteen tai hyvin vanha, saattaisin uhrata itseni jonkun nuoremman hyväksi.

Lähettäjä: nina 
Päivämäärä:   10.11.25 12:34:18

wu, onko sulla lukuataidossa vika? Mitä et siis ymmärtänyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 12:39:59

Todennäköisesti uhraisin varsinkin pienten lasten vanhempien puolesta. Olen hyvin keskinkertainen enkä todennäköisesti tule tekemään mitään yhteiskunnallisesti merkittävää elämälläni. Minulla ei ole lapsia ja läheiseni pääsevät kyllä kuolemastani yli. Miehellä on jo nyt selkeät ohjeet mitä tehdä hevosten kanssa jos minulle sattuu jotain.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.11.25 12:42:37

"wu, onko sulla lukuataidossa vika? Mitä et siis ymmärtänyt?"

Niin pitäisikö tässä valita kumman puolesta uhrautuu?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   10.11.25 12:43:55

Voihan nytkin olla se tilanne, että pystyisin pelastamaan jonkun ihmisen hengen luovuttamalla jonkin elimeni ja siinä yhteydessä sitten menehtyisin kivuttomasti nopeasti nukutuksessa, kun ei itselläni sitä olisi. Ei ole kukaan tullut kyselemään ja jos tulisi, niin kai jos minua itseäni ei huvittaisi täällä jatkaa niin voisin lähteäkin, mutta ei ihan tuo aloituksessa kerrottu kuvaus näistä ihmisistä perusteluksi riittäisi.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   10.11.25 12:50:01

Omien lasten puolesta voisin harkita.

Noiden henkilöiden vuoksi en.

Lähettäjä: wu 
Päivämäärä:   10.11.25 13:09:09

"Lähettäjä: nina
Päivämäärä: 10.11.25 12:34:18

wu, onko sulla lukuataidossa vika? Mitä et siis ymmärtänyt?"

En ymmärtänyt, että mitä tuossa siis kysytään. Mikä olisi minun asemani? Olisinko minä siis noista jompikumpi, eli olisin joko henkilö A tai B:

A) Henkilö sairastaa kuolemaan johtavaa syöpää ja on pienten lasten yksinhuoltaja.

B) Henkilö on nuori opiskelija tai vasta valmistunut lääkäri ja haluaa syöpätutkijaksi ja on myös kuolemassa syöpään.

Ja kuolisin, että toinen saisi elää?

Vai mistä on kyse? Kenen hengen minä pelastaisin? Millä tavalla?

Vai tarkoittaako tuo, että minä kuolisin jotta jompi kumpi noista saisi elää? Millä tavalla minä auttaisin? Antamalla elimistöni jomman kumman käyttöön, vai antamalla elimiäni toiselle noista, vai mitä ihmettä?

Millä tavalla siis uhraisin itseni tai miten pelastaisin jonkun? Häh? Selostakaa nyt joku joka lukee tuosta aloituksesta sellaisia tietoja, joita minulla näkyvässä aloituksessa ei kerrota :DD

Millainen se kuvitteellinen tilanne siis olisi, jossa olisi mahdollista uhrata itsensä ja pelastaa jonkun henki?

Syöpähän ei parane sillä että saa vain siirtoelimen, joten en tajua, miten minä itseni tappamalla/tapattamalla voisin pelastaa jonkun hengen.

Mikä siinä minun uhraamisessani siis olisi se asia, joka pelastaisi jonkun hengen?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   10.11.25 13:11:41

Älä jaksa wu esittää tyhmää.

Ihan selkeästi tämä oli täysin hypoteettinen rakastaisitko minua jos olisin kukkaruukku tai kenet pelastaisit tulipalosta -kysymys.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.11.25 13:26:34

Siis pelastaisinko jonkun nobodyn? No en helvetíssä pelastaisi. Miksi muka joku jonninjoutava yh pitäisi pelastaa? Tai joku wannabelääkäri, jonka valmistumisesta tai tulevista tekemisistä ei ole mitään takeita? Heihei, ei tule ikävä.

Lähettäjä: ,__, 
Päivämäärä:   10.11.25 13:48:09

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 10.11.25 13:26:34

Siis pelastaisinko jonkun nobodyn? No en helvetíssä pelastaisi. Miksi muka joku jonninjoutava yh pitäisi pelastaa? Tai joku wannabelääkäri, jonka valmistumisesta tai tulevista tekemisistä ei ole mitään takeita? Heihei, ei tule ikävä.

Tässä tulikin kaikki oleellinen. Tervemenoa vaan!

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   10.11.25 14:00:59

Onko tuolla wu:lla kaikki kotona?!

Lähettäjä: meiju 
Päivämäärä:   10.11.25 14:03:31

En kenenkään tuntemattoman puolesta vaikka olenkin lapseton liki kuusikymppinen työtön mutta tykkään elämästäni. Tarkemmin ajatellen en kenenkään tuntemanikaan puolesta, on kaksi siskoa joiden kanssa etäinen ja näiden lapset vielä etäisempiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.