Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pillerit ei auta kuukautiskipuihin

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.11.25 11:23:03

Sain siis runsaaseen vuotoon ja koviin kipuihin cerazette-pillerit. Nyt syönyt kolmisen kuukautta. Kivut vähän lieventyneet, vuoto vähän niukentunut ja kierto pidentynyt. Mitään varmuutta siis ei ole että olisi endometrioosia, mutta oireiden perusteella kuulemma on. Minulla on siis jo slindat toisena vaihtoehtona. Joko kannattaa luovuttaa näiden kanssa ja vaihtaa noihin slindoihin? Ja kuinka normaalia tämmönen on et pillerit ei auta kipuihin juuri yhtään. Edelleen menee särkylääkettä sekä parasetamolia että ibuprofeiinia aika isoja määriä. Lisäks kivut alkaa jo viikko ennen vuotoa

Re: Pillerit ei auta kuukautiskipuihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.25 11:30:50

Mulla auttaa vaan Miranax (natriumnaprokseeni) eikä sekään vie kovimpia kipuja mutta näiden kanssa pärjään. Endometrioosi epäily ja pcos löytyy

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   10.11.25 11:32:31

Minulla oli diane novat ja alussa kivut vaan lisääntyi, meni 6kk ennen kuin kivut katosi. Sen jälkeen oli vuosia kivuton kun käytin pillereitä. Ei minulla mitkään muut merkit vaikuttaneet kipuihin yhtään.

Vaikea tietää, jokaisen kroppa on tosi yksilöllinen ja ei todellakaan kaikki pillerit sovi kaikille mutta yhtälailla voi viedä aikaa ennen kuin hormonitoiminta kunnolla tasaantuu

Päivämäärä:   10.11.25 11:37:44

Mulle auttoi Zoelyt.

Lähettäjä: tktk 
Päivämäärä:   10.11.25 11:47:24

Minulla ei mitkään särkylääkkeet tai muukaan auttanut. Mutta jostain luin, että inositoli voi auttaa PCOS-potilaita, joten kaikki keinot käyttöön, vaikken tietääkseni PCOS:ää sairastakaan. Ja minulta se vei kuukautiskivut lähes kokonaan. Jopa niin paljon, että joskus ihan ihmettelin keskellä päivää, miksi on housut märkänä. Menkat oli alkaneet, hosuut ihan veressä. Onneksi oli mustat housut ja olin yksin kotona.

Normaalisti olin aina ihan kaksinkerroin kivusta ja eka päivä oli sellainen, että pelkäsin etten kuolekaan. Mutta nyt kun olen syönyt inositolia heinäkuusta asti, niin jo heti ekat menkat oli helpommat ja nykyään otan vain gramman parasetamolia 2 kertaa päivässä (aamuin illoin) ekan vuorokauden ajan, tokana vuorokautena en ota välttämättä ollenkaan.

Siis ihan uskomaton vaikutus.

Käytän mm sportsin inositolia, otan 3 kapselia aamulla ja illalla. Nyt vähensin ja otan vain 2 kpl aamuin illoin joka päivä ja saa nähdä, onko vaikutusta. Eli riittäisikö tuo 4 kpl/vrk vai pitääkö käyttää 6 kapselia. Otan siis ihan joka ikinen päivä.

Päivämäärä:   10.11.25 11:49:49

Okei, no ehkä annan näille vielä mahdollisuuden, kun pari kertaa on unohtunut ottaakin, niin ehkä siksi ei vielä toimi optimaalisesti. Mulla ei auttanut miranax ja se on kuulemma vatsalle myrkkyä. Itse syön nyt etoricoxibia vahvimmalla annostuksella siihen 1000 parasetamoli. Nytkin vähän juilii, burana veis kivut kokonaan, mutta nyt pystyy nukkumaan koko yön ilman heräämistä kipuihin.

Mitenhän näiden ehkäisyteho sitten toimii jos ei kuitenkaan poista kuukautisia/kipuja?

Päivämäärä:   10.11.25 11:53:39

Minun pitäisi päästä veriarvojenkin takia eroon kuukautisista, mutta voisin tässä odotellessa ottaa tuon inositolin testiin myös!

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.11.25 12:09:31

Mulla Slinda vei heti ekasta pilleristä lähtien kivut.

Päivämäärä:   10.11.25 13:50:44

Pillerien pitäisi ohentaa limakalvoa joka siis kuukautisissa valuu pois. Ohuempi limakalvo = kohtu kouristelee vähemmän = vähemmän kipuja.

Mutta endometrioosissa endometrioosikudos ja endopesäkkeet itsessään muodostavat samoja aineita jotka saavat kohdun kouristelemaan ja jotka ovat vastuussa myös kivun muodostumisesta, endopesäkkeet itsessään tekevät kipua aiheuttavia prostaglandiineja.

Pillerit ei siis aina auta kipuihin koska jos niitä ottaa miten sattuu, kohdun limakalvo kasvaa paksuksi ja silloin sen poisto-operaatio keholta vaatii rajummat kouristukset ja pillerit ei aina auta kipuihin koska endometrioosia sairastavalla kohtu ei ole ainoa asia joka on kivusta vastuussa.

Itsellä on slinda, vei kuukautiset ekasta pilleristä pois mutta jos unohdin yhdenkin ekan vuoden aikana, tiputtelu alkoi taas. Sain vain slindasta kovat sivuvaikutukset mutta koetan kestää sillä kuukautisettomuus voittaa.

Ja sitten vielä aloittajan nykypillereistä, sun pitäisi syödä niitä 6kk ennen kun lopetat, keholta vie sen ajan tottua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.