|
Lähettäjä: Gio
Päivämäärä: 10.11.25 08:53:35
Itse itkin herkästi nuorempana kritiikkiä saadessani. Nykyään olen oppinut, että kritiikki on "hyvä" asia, joka auttaa minua kehittymään, joten yritän olla enemmänkin utelias ja kysyä yksityiskohtaisempaa palautetta miten voisin toimia paremmin. Joskus toki, jos asia itselleni hyvin tärkeä ja tiedän mokanneeni, voi itku herkemmin tulla kun asiasta keskustellaan.
Tämän aloituksen naisen kohdalla veikkaan, että hänellä on huono itsetunto ja voi olla haastetta saada asioita tehtyä kunnolla jos on kuormittunut. Kysyisin ehkä häneltä ymmärtääkö itse toimineensa huolimattomasti ja että kai ymmärtää miksi asiakkaat ovat antaneet huonoa palautetta ja että miksi huonosti tehty työ ei ole ok. Ei tuon ikäinen ole lapsi, vaan hänen pitää ymmärtää että työ pitää suorittaa laadukkaasti, siitä hänelle palkka maksetaan. Jos muussa arjen jaksamisessa ja palautumisessa on ongelmaa ja työ kärsii tästä, niin hänen pitää alkaa pitää.itsestään parempaa huolta.
Mutta näitä et tiedä ellet kysy. Itku ei ole paha asia, hänen hermosto reagoi vain isosti ja herkästi, eikä sitä pidä hänen tai sinun pelätä. Moni häpeää itkuherkkyyttään, joten kuten ylläsanottua, rauhallinen tila, jossa on aikaa ja tilaa hänen itkulleen ja keskustelulle.
|