Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko teidän koiran sirua koskaan luettu?

Lähettäjä: eäinlääkärissä? 
Päivämäärä:   9.11.25 18:30:42

Kaveri väittää että se luettaisiin mutta omalta / omilta ei ole luettu kyllä koskaan missään :o Väitellään voiko eräs tilanne olla totta.. Mielestäni on täysin mahdollista että koiran sirua ei lueta sen elämän aikana jos se ei karkaa ja päädy löytöeläinkotiin tms. Mitä mieltä te?

Re: Onko teidän koiran sirua koskaan luettu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.11.25 18:32:49

Aina kun ollaan käyty uudessa paikassa missä ei olla aiemmin käyty on luettu. Olen töissä klinikka hoitajana ja myös meillä luetaan uusilta asiakkailta siru ja kirjataan ylös lemmikin tietoihin.

Päivämäärä:   9.11.25 18:33:39

Kyllä, kun ensimmäistä kertaa on menty klinikalle, siru on aina luettu ja merkitty kouran tietoihin.

Päivämäärä:   9.11.25 18:38:01

Mulla on pentu ja haettiin rokotukset kahdelta eri klinikalta. Molemmissa luettiin siru ilmoittautumisen yhteydessä, hakivat koiran virallisen nimen yms. sillä suoraan. Ja luonnollisesti siru luetaan myös virallisten terveystarkkien yhteydessä.

Päivämäärä:   9.11.25 18:38:18

Aina on luettu siru, ollaan kyllä sujuvasti vaihdeltu eri asemien välillä, joten ehkä joka kerta oltu uusia asiakkaita.

Päivämäärä:   9.11.25 18:38:22

On luettu, jotta sen sai kirjattua rokotuskorttiin, sitten jotta sai kirjattua passiin

Päivämäärä:   9.11.25 18:39:59

Ei sitten ensimmäistäkään kertaa. Koira nyt 7v ja eri eläinlääkäreilläkin käyty.

Päivämäärä:   9.11.25 18:40:22

Aina ja viimeisen kerran lopetukseen mennessä

Lähettäjä: ell2 
Päivämäärä:   9.11.25 19:32:31

Passiin ei saa merkata rokotuksia jos ei ole lukenut sirua, eli jokaiselta rokotuspotilaalta luen ja merkitsen potilasohjelmaan päivämäärän kun on luettu (siinä on sille oma kohta).

Päivämäärä:   9.11.25 19:37:07

Ei ole luettu koiralta, eikä hevosiltakaan.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.11.25 19:53:34

Aina rokotuksen yhteydessä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.11.25 19:53:57

Just kävin rokotukset hakemassa ja siru luettiin ennen rokotteen antoa.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   9.11.25 19:57:34

Aina on luettu siru ihan joka paikassa missä on käyty.

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   9.11.25 20:02:26

Ainakin täällä Espanjassa luetaan siru Ellin luona jos ei ole tuttu jo ellille, koska täällä koirat pitää olla suoritettu ja rekisterissä (vähän sama kai kuin se Suomessa oleva), siru myös luetaan aina rokotuksista, koska rokotuksista sitten tulee viestiä kun ne pitää uusia.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   9.11.25 20:06:44

Aina rokotuksilla on luettu. Ja kilpailen tokossa, kokeissa on tänä vuonna taidettu joka kerta lukea.

Päivämäärä:   9.11.25 20:13:14

Meidän pikkukylässä pari elliä ja eivät oo koskaan. Ei edes lopetustilanteessa, tosin lopetus oli eläinlääkärin ehdottama sillä kuolema olisi ollut hidas (löytyi suolta hiljaa tukkiva kasvain jota ei voitu leikata). Ehkä sit olisi lukenut jos lopetus olisi mun puolelta tullut ehdotus?

Päivämäärä:   9.11.25 20:14:59

Rokotuksien yhteydessä ja sitten tarkistavat papereista että täsmää. Muuten ei. Ei edes uusissa paikoissa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   9.11.25 20:16:37

Siru on luettu joka kerta kun olen käynyt klinikalla, ainoastaan tutulla eläinlääkärillä käydessä ei ole koiran sirua luettu. Kissankin siru on luettu kun olen käynyt klinikalla.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   9.11.25 20:17:50

Minulla on kissoja, mutta yleensä testaan itse ennen näyttelyitä ja matkoja, että sirut toimii. Joskus on joku lääkäri sirun lukenut, kun on passiin rokotuksia merkinnyt, mutta yleensä käyn tutulla lääkärillä. Rajalla tulli katsoo sirut, jos erikseen soittaa kellosta paikalle. Yleensä olen soittanut, niin ei tule sanomista. Toki mihinkään paperiin ei leimaa tule, katsovat sirun ja rabiesrokotuksen ja toivottavat mukavaa päivän jatkoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.11.25 20:20:42

Aina eläinlääkäriin mennessä

Lähettäjä: Viima 
Päivämäärä:   9.11.25 20:22:40

Meidän koira on nyt yli 16 vuotias, ja sirua ei hetkeen ole eläinlääkärissä luettu. Penturokotuksissa, ja virallisissa terveystarkeissa on siru katsottu. Meillä kävi niin, että siru joka pentuna toimi, ei toiminut enää luustokuviin mennessä. Ell. sirutti sitten koiran uudestaan, ja se siru on toiminut kaikki 15 vuotta.

Erilaisissa kisoissa on sitten kisakirjan varmentamisen yhteydessä tarkistettu siru. Niissä voidaan myös satunnaisesti tarkastaa siru, ja arvokisoissa se tehdään aina.

Sirun toimivuuden tarkastamisen voi, ja kannattaa eläinlääkärillä tehdä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   9.11.25 20:58:30

Pari kertaa. Ensin pentuna penturokotuksilla, ja sittemmin pari kertaa kun käytiin uudessa paikassa eläinlääkärillä. Muutoin ei ole sirun perään kyselty. Kotikoira kyseessä, emme käy näyttelyissä tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.