|
Lähettäjä: Anni
Päivämäärä: 9.11.25 16:59:23
Näin isänpäivänä tunteet nousi pintaan ja on paha mieli, koska aiemmin kiinteä perheemme on rikottu osiin, kiitos toisen siskoni.
Meitä on kolme sisarusta, annan nyt tässä kahden muun nimeksi vaikka Riikka ja Kaisa. He riitaantuivat keskenään pahasti, ja Riikka, joka on kärsivällisempi, mutta suuttuessaan hyvin ehdoton, otti etäisyyttä koko perheeseen, ml. siis vanhemmat. Tämä ei ole vuosien aikana ensimmäinen riita ja itsekin olen niissä osallisena ollut, mutta tähän en nyt liittynyt. Olen sanonut olevani puolueeton. Valitettavasti yleensä aina riidat lähtevät Kaisan "aloitteesta", eli hän on hyvin draamanhaluinen. Tällä kertaa kävikin sitten niin, että Riikka kyllästyi lopullisesti. Ilmoitti, että lasten eli serkusten vuoksi haluaa säilyttää riikkaan asialliset välit, mutta muuten haluaa jatkossa pitää Kaisaan etäisyyttä.
No, kaikki on mennyt ok, ja olen itse pyrkinyt olemaan puolueeton. Nyt sitten Riikka pyysi minua lapsensa kummiksi. Olen myös Kaisan lapsen kummi. Kun tästä kerroin kaisalle, niin sota oli valmis. Kaisa suuttui MINULLE, ja alkoi esittää uhkavaatimuksia, miten "joutuu sulkemaan minut elämästään, jos aion alkaa Riikan kanssa läheiseksi". Kerroin, että en ole manipuloitavissa. Sitten vetosi siihen, että hänellä on hylkäämistrauma ja pelkää, että jää nyt ulkopuoliseksi. Pahoittelin sitä, että hänellä on paha mieli, mutta kerroin, että hänen ei auta kuin luottaa siihen, että minä osaan pysyä jatkossakin puolueettomana. Kaisalla on masennustaustaa ja saattaa pahimmillaan uhkailla vaikka itsemurhalla, jos ei saa tahtoaan läpi.
Nyt tilanne on se, että Kaisan ja Riikan välit ovat viileän kohteliaat (Riikka ei tiedä, että Kaisa on minulle vihainen), ja Kaisa on päättänyt ottaa myös minun kanssani saman linjan, koska en suostunut valitsemaan siskojeni väliltä. Kaisa asuu vanhempiemme kanssa samassa kaupungissa, minä ja Riikka muualla. Nyt kuulin äidiltämme, että on tulossa käymään minun kotikaupungissani Kaisan ja kummilapseni kanssa. Olen Kaisan kanssa vaihtanut pari viestiä perjantaina ja ei kertonut tästä suunnitelmasta mitään. Nyt Kaisa postailee someen, miten ihana isänpäivä heillä on isämme kanssa. Toisin sanoen, Kaisa on käytöksellään aiheuttanut tilanteen, jossa me sisarukset emme ilmeisesti enää mahdu saman katon alle, mutta on myös samalla päättänyt olla "maailman paras tytär" ja viettää vanhempiemme kanssa aikaa enemmän kuin koskaan.
En edes tiedä, miksi kirjoitin tämän, mutta on hyvä, että tein niin. Kun luen tätä tekstiä, niin jotenkin on ilmiselvää, että Kaisan käytös on uskomattoman toksista.
|