|
Lähettäjä: Yks
Päivämäärä: 9.11.25 09:31:25
Mä oon sen verran tumpelo, että aina oon luottanut rengasliikkeeseen reikien kanssa. Kerran olin lähdössä liikkeelle ja auto varoitti pienestä paineesta. Ajoin rengasliikkeeseen ja pyysin auttamaan naista mäessä. Löytyi pieni reikä, joka paikattiin. Niillä renkailla ajelin sitten vielä pari kesää ongelmitta.
Toisella kertaa meni ihan tyhjäksi ja puhelin käteen ja soittamaan rengasliikkeeseen, mitä tehdään. Sain ohjeeksi soittaa hinausauton ja silloin meni sitten rengas uusiksi (ja pari sille kanssa, kun ei ollut ihan uudet renkaat nekään). Mutta se reikä oli sitä "nyrkin kokoluokkaa" ja ihan itse sen aiheutin ajamalla rotvallin reunaan.
Ensimmäisen reiän olisi ehkä voinut etsiä itsekin, mutta olin reissussa (vajaa 1000 km kotoa) eikä minulla kotonakaan olisi ollut paikkausvälineitä. Kotona olisi tosin ollut todennäköisesti hinurikeikka, kun lähin rengasliike on 20 km päässä, enkä olisi kyllä sillä renkaalla lähtenyt niin kauas ajamaan. Paikkaussetin olisi tietty voinut heittää sisään ja ajella sillä.
Jälkimmäisen renkaan olisi voinut kuskata sinne rengasliikkeeseen itsekin, jos olisi ollut toinen auto. 5 km rengasta kantaen ei houkutellut. Myös vararengas olisi pelastanut, mutta kun sitä ei autossa ole.
Eka korjaus taisi maksaa n. 50 e ja hoitui alle puoleen tuntiin. Toinen sitten renkaiden hinnan. Hinausauton maksoi vakuutus.
|