Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten rahat riittää tavan duunari?

Lähettäjä: Työtön 
Päivämäärä:   8.11.25 23:31:43

Otsikossa kysymys.
Miten "normaali" palkansaaja, 2500 - 3000€ nettotuloilla pärjää?

Johdatus kysymykseen: yli 20v tmi-yrittäjänä, kuussa käteen 4000 - 6500€.
Möin yrityksen pois, ja viettänyt lomaa tämän vuoden.
Nyt voisin lähteä töihin (samalle alalle), koska aika alkaa käydä pitkäksi ja säästöt huveta asunnon ja auton ostosta johtuen.
Ajatuksena lähteä ihan verokortilla työntekijäksi, eikä jatkaa yrittämistä, mutta miten tuolla palkalla pärjää?
Hevosiin menee n.1800€/kk, vastikkeeseen 400€ ja muihin laskuihin n.1000€/kk + polttoaineet n.400€/kk.
Eihän rahat riitä mitenkään, sen lisäksi että joutuu tekemään 40h/vko tai jopa enemmän.

Re: Miten rahat riittää tavan duunari?

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   8.11.25 23:38:50

Tavan duunari noilla nettotuloilla ei pidä hevosia 1800€/kk, jos puoliso/vanhemmat ei maksa muita kuluja tai ole niin paljon perintöä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.11.25 23:41:39

Kannattaa lähteä siitä, että harvalla on varaa sellaisiin ylellisyyksiin kuin hevoset, saati että joka kuu tonnilla maksaisi laskuja (mitä laskuja, jos vastike ja polttoainekulut ei kuulu tähän summaan?).

Vastaus: ihan hyvin tulee toimeen, vaikka tienaisi allekin. Silloin kulutetaan rahaa kestävämmällä tasolla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.25 23:45:18

Kolme tonnia nettona ei tavan duunarin palkka, bruttona ehkä. Avaa silmät ja tutustu aiheeseen. juuri tänään oli jossain iltapaskassa duunarien palkkoja.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.11.25 23:46:04

Mulla netto just joku 2500e ja elän mielestäni kuin kroisos.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.11.25 23:47:00

Pidät hevosia sillä summalla mitä keskiverto duunari saa palkkaa käteen.

Nuo nettotulot saat kun etsit pytingin, joka maksaa sinulle vähintään noin 7000 euron bruttopalkkaa. Erilaisia johtaja- ym. pestejä saat hakea, sen alemmissa hommissa turha alkaa haaveilla varmastikin, ellet ole juristi tai lääkäri tai joku huippukoodari.

Itse olen ratkaissut alunperin tulot-menot-kohtaanto-ongelman sillä, että olen pyörittänyt firmaa palkkatöiden rinnalla melkein 10 vuotta. Muuten ei todellakaan olisi ollut varaa. Olisi kiva vähentää, mutta tiedän etten pelkillä palkkatuloilla pärjää.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   9.11.25 00:04:21

1800 käteen/kk, olen ihan koulutettu ammattilainen kaikilla ikälisillä.
Vähän tiukkaa tekee, kun yksin asuu ja kaikki laskut itse maksaa.
Vielä olen pärjäillyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.